Окружно такмичење из математике за основце – 2017.

У суботу 25. марта 2017. одржано је окружно такмичење из математике за ученике основних школа. >>> ЗАДАЦИ

Државно такмичење ће се одржати у ОШ „20. октобар“ у Новом Београду, од 28. до 30. априла ове године.

Advertisements

342 comments on “Окружно такмичење из математике за основце – 2017.

    • Postoji obrazac koji se popuni i preda. Obicno izadje na stranici skole u kojoj je odrzano takmicenje. Moze i na obicnom papiru da se napise ime deteta, skola, razred i redni broj zadatka na koji se podnosi prigovor.

  1. Ovakvu neozbiljnost,nerad,proizvoljno tumačenje pravilnika DMS o takmičenju,neujednačen sistem nagradjivanja dece,loša organizacija i itd nisam video nigde na takmičenjima osim na takmičenju iz matematike na svim nivoima u Beogradu!!!

    • Za sve neobaveštene: DMS-Beograd je radio danas kao nikad do sada! I još uvek radi…Morate razumeti da nije jednostavno organizovati takmičenje sa 1000 učesnika i 100 učesnika. Svi rezultati su objavljivani na vreme i otkucani, ali sajt nije izdržao zbog prevelikog interesovanja. Pravilnik DMS-a je apsolutno ispoštovan i sve nagrade i pohvale su na opštinama, kao i što će biti podeljene na gradu, apsolutno u skladu sa Pravilnikom (ne znam odakle ovakve dezinformacije, kad je još uvek rano pričati o podeli današnjih nagrada). Takmičenje je proteklo u najboljem redu. Prvi put je obezbedjen indigo ncr papir kako bi svi zainteresovani roditelji, privatni nastavnici i ostali zainteresovani mogli da analiziraju kod kuće rad svog deteta. Zahvaljujem se kolegi Veljku (iz Valjeva) koji nam je omogućio da objavimo rezultate na ovom sajtu i prevazidjemo ovu situaciju sa sajtom.

  2. Za sve neobaveštene: DMS-Beograd je radio danas kao nikad do sada! I još uvek radi…Morate razumeti da nije jednostavno organizovati takmičenje sa 1000 učesnika i 100 učesnika. Svi rezultati su objavljivani na vreme i otkucani, ali sajt nije izdržao zbog prevelikog interesovanja. Pravilnik DMS-a je apsolutno ispoštovan i sve nagrade i pohvale su na opštinama, kao i što će biti podeljene na gradu, apsolutno u skladu sa Pravilnikom (ne znam odakle ovakve dezinformacije, kad je još uvek rano pričati o podeli današnjih nagrada). Takmičenje je proteklo u najboljem redu. Prvi put je obezbedjen indigo ncr papir kako bi svi zainteresovani roditelji, privatni nastavnici i ostali zainteresovani mogli da analiziraju kod kuće rad svog deteta. Zahvaljujem se kolegi Veljku (iz Valjeva) koji nam je omogućio da objavimo rezultate na ovom sajtu i prevazidjemo ovu situaciju sa sajtom.

    • Pohvaljujem saradnju sa Veljkom ali ne razumem zasto na sajtu DMS ne postoji izdvojena i podruznica Bg pa da tu objavljujete informacije? Shvatite ovo kao sugestiju ne kao kritiku. Pratim takmicenja i evidentan je trud da se unaprede. Ova ideja sa indigo papirima je odlicna. Moram da vas pohvalim sto ste nasli sredstva jer se secam da je prosle godine bilo problema i oko finansija za stampanje pohvala. Bravo za trud, angazovanje i za komunikaciju sa zainteresovanima preko ovog sajta.

      • Hvala Vam. Indigo papir i podela diploma i pohvalnica u skladu sa Pravilnikom su bili prioriteti za ovu godinu. I to obećanje smo ispunili. O podeli diploma ćete biti naknadno obavešteni (kad se ištampaju – biće ih preko 500). Sajt Podružnice Beograd je svakako u planu za naredni period. (I to iziskuje neka manja finansijska sredstva. Rukovodstvo koje je vodilo Podružnicu u prethodne dve godine, dobilo je danas mandat i za naredne dve godine, te ćemo nastaviti rad u tom smeru)

  3. Postovani DMS-BG,
    da li mozete reci zasto deci sedmog razreda u BGD-u u trecem zadatku nije bodavan tacan rezultat pod B sa 6 bodova po kljucu uz obrazlozenje da se ne moze prihvatiti bez uradjenog dela zadatka pod A? Pri tom iz pouzdanih izvora znam da u mnogim drugim okruzima jeste…ne znam za sve. Nije li tacno resenje dela zadatka tacno resenje… pa ako bi imali taj pristup nikome ni jedan bod ne bi trebao biti priznat sem tacno uradjenog celog zadatka tj 20p. Hvala

    • Mozda nije priznato zato sto se pod A trazilo da se dokaze nesto bez cega nije moguce odrediti povrsinu, tj. deo pod B. Ukoliko dete nije dokazalo deo pod A, a resilo deo pod B pod pretpostavkom da je dokazano ono pod A, logicno je da se resenje pod B ne prizna. To Vam je isto kao da Vam traze da dokazete da ste Vi Vi da bi Vam izdali licni dokument, a Vi kazete: Ma izdajte mi dokument pod pretpostavkom da sam ja ja, nema veze sto Vam to nisam dokazao.

      • Nije tacno…zadatak pod B nema apsolutno nikakve veze sa zadatkom pod A. Niste procitali sta sam napisao…. u Sapcu,Uzicu,NS, Cacku priznavali 6p za zadatak 3b.

      • Gospodine Đorđe, tata je u pravu, ali Vi ne želite da razumete njegov komentar. On Vam kaže da se nisu sve okruzne komisije držale ključa tako da su u pojedinim okruzima deci priznata rešenja koja nisu po ključu i na taj način su deca iz okruga gde se komisija držala ključa oštećenja, a 6 poena je puno.P.S. Da li Vi u DMS-u pregledate naknadno zadatke iz svih okruga?

      • Ponovo pregledati i oduzeti 6 poena svima koji su uradili samo drugi deo zadatka. Zasto drugoj deci uzimati pravo na dalji plasman, nije u redu!!!! Molim vas da DMS intervenise na vreme!!!

    • Da Djordje 2… upravo to… ima okruga gde se priznavalo… ne znam da li ima jos negde gde nije priznato. Na kraju krajeva vrlo je diskutablino i sa matematicke strane da li yreba priznati ili ne… u zadatku stoji dokaži…pa onda pod B sledi na osnovu dokaza iz A da je P =…. .. što je dete i napisalo, ali nije dokazalo… ali iz zadatka se vidi da je to činjenično stanje… na kraju krajeva da li priznati ili ne potpuno je sve jedno, bitno je samo da se prema svima pravilo isto primeni… tih 6p u našem slučaju verovatno znače plasman na državno.

    • Poštovani Tata, Ivo i svi ostali… članom 26. najnovijeg Pravilnika o takmičenjima predvidjeno je: „Državna komisija ima pravo da dostavljene radove ponovo pregleda i da , u cilju ujednačavanja kriterijuma, izvrši reviziju dodeljenih bodova.“ Dakle, postoji način da se proveri to što ste primetili u 7.razredu i svakako ćemo to ukazati Državnoj komisiji. Njima su svi okruzi dužni u roku od 4 dana posle održavanja takmičenja dostaviti sve radove sa 40 i više poena VI, VII i VIII razreda (takodje regulisano članom 26. istog Pravilnika)

      • Poštovani DMS – BG hvala Vam na odgovoru. Ne sumnjam u vašu objektivnost,samo sam hteo da ukažem, na meni se čini nepravilnost u različitom pristupu. Pozdrav

    • Mozda ce se neko setiti da ipak pozove malo vise dece makar u 7. i 8. razredu jer ne postoji nikakva razlika u granicama izmedju djaka matematickih gimnazija i drugih,kao sto je npr na takmicenju iz fizike. Narocito sto se odrzava u skoli ciji je kapacitet daleko veci od 100djaka po razredu. Imate paradoks u Beogradu da deca sa 60p (7.razred) nece proci,a samo 8-9 djaka van matematicke gimnazije ima vise od toga… sto znaci da ako granica bude oko 64-65p samo ce 4-5 djaka van matematicke gimnazije otici na drzavno…. Gde je onda smisao takmicenja za ove ostale… naravno da treba da se biraju najbolji ,ali je ovo (osnovna skola) jos uvek stadijum kada decu treba ohrabrivati ,a ne obrnuto. Na kraju krajeva,pa na drzavnom ce na kraju nagrade i plasmane ipak osvojiti oni najbolji,odakle god oni bili. I u sportovima imate grupe,i nivoe,itd,itd… Verovatno je svake godine ista prica, ali je stvarno smesno da van matematicke gimnazije ode samo 4 djaka dalje….. toliko o stimulansu za decu… ajd sad vi objasnite detetu da i sledece godine treba da se taakmici…. sa kojim motivom??? … da bude najbolji u skoli, opstini, 9. u gradu Beogradu van matematicke i ne moze dalje….hm…probacu ali sumnjam da cu uspeti.

      • Mozda se Vama cini nepravednim da Matematicku gimnaziju stavljaju sa ostalim osnovnim skolama, ali i toj deci trebaju nagrade za upis u gimnaziju… to za fiziku je vec nenormalno sto razdvajaju specijalne skole od obicnih, cineci granice za drzavno za osmi razred od 86 poena, dok je kod ostalih skola oko 50 (nisam siguran, ali dosta nize od 86 poena). Jos i I,II i III mesto iz MG u osmom razredu dobijaju samo ucenici sa, redom, 100, 99 i 98 poena…

      • Na kakve „grupe i nivoe“ u takmičenjima u sportu mislite? Moje dete je i košarkaš, postoje samo starosne kategorije. Niko ga ne pita koliko puta nedeljno treniraju, a koliko njegovi vršnjaci koji su u C. Zvezdi ili Megi, niti neko vodi računa o tome da su u njegovoj ekipi deca visoka u proseku 175-180cm, a u pomenutim 190-195cm. Nego je pravilo da su svi isti, pa – stisni zube, izađi i igraj. Tako i sa takmičenjima u znanju, pravila su takva kakva jesu. Na matematici se svi tretiraju isto, na fizici pak ima pozitivna diskriminacija za decu iz običnih škola, ali to se sve zna da je tako prema pravilnicima godinama unazad, prema tome nema vajkanja po završenom poslu, sa bilo čije strane. U srednjoj školi su odvojena takmičenja, iz matematike a mislim i iz fizike, za decu iz matematičkih i običnih gimnazija, pa eto – probajte da održite motivaciju detetu, biće dana za megdana.

      • Bosko to sto niste sigurni za fiziku dobro ste rekli… jer je razlika svega nekih 10% eventualno do 10p, što je pola zadatka. Mešate babe i žabe… nagrada kao nagrada uopšte nije bitna…1., 2. ili 3. mesto potpuno je svejedno… i onako nečemu ne služi, pare se ne dobijaju, bodovi za upis u srednju se ne dobijaju…dakle..parče papira i ništa drugo… radi se o učestvovanju i ništa dalje od toga… Vi hoćete da kažete da je u redu da na državnom takmičenju od 30 dece ode 27 iz jedne škole… apsolutno nije… naročito ne sa pedagoške strane. Zašto je onda recimo granica na opštinskom u Bgdu 60p, a u Surdulici 20p? Zašto nije i za njih 60… ili obrnuto? Pa upravo iz istog razloga …da bi deca mogla da odu jos jedan nivo dalje…da se stimulišu? Zašto je u srednjoj školi drugaciji sistem takmičenja… znaci oni greše sto razdvajaju decu na A i B kategoriju?… A greše i fizičari u osnovnoj, pa su samo matematicari u pravu… Tata 2… grupe i nivoe..lepo ste dali primer za srednju školu…a što se sporta tice verovatno su Vam poznate grupe u Davis kupu u tenisu recimo… a ima toga i u jos po nekim sportovima, ali nije sad to tema…kao sto rekoste … “ na fizici pozitivna diskriminacija“… eto nas Vam o tome pričam… i na kraju opet oni najbolji osvoje titule kao sto i treba…čekajte… pa i deca sa Kosova su u povlascenom položaju… po toj logici treba im zatvoriti vrata jer skoro niko od njih nema potreban broj poena…ja se ne slažem da im treba zatvoriti vrata već da im baš na ovaj način treba pružiti šansu… a to da li ce biti 100 ili 130 takmičara organozatoru je potpuno sve jedno… Pozdrav

      • Dragi gospodine Tata, zelim da Vam kazem da se kao najbolji ucenik u svom okrugu iz svih predmeta(ubrajam i prirodne i drustvene nauke), napominjem kao ucenik osnovne skole a ne izdvojenih odeljenja u okviru gimnazije, slazem u potpunosti sa Vama. U mom okrugu takodje postoji “specijalno odeljenje obdarenih za matematiku“. Deca iz tog odeljenja se takodje takmice na takmicenjima iz matematike i fizike, kao i ja,a nemaju bolje rezultate od mene. A ipak bi trebalo da imaju, jer su ipak oni ucenici odeljenja “obdarenih za matematiku“ a ne ja. Takodje smatram da bi trebali da budu na razdvojenim listama ucenici matematickih odeljenja i ucenici iz osnovnih skola, jer radimo iste zadatke a nemamo isti broj redovnih casova i dodatnih nastava. Neki ljudi koji ovo budu citali ce me osuditi. Reci ce „pa sto nisi upisala to odeljenje ako mislis da u osnovnoj skoli neces dobiti dovoljno znanja“ i slicno. Ne znam koliko su ljudi upuceni, ali deca iz matematickih odeljenja imaju podeljenu matematiku(na algebru i geometriju) za razliku od ucenika osnovnih skola.Imaju po 3 casa nedeljno algebru i po 3 casa nedeljno geometriju, a ucenici osnovnih skola svega 4 casa algebre i geometrije zajedno. A gde su tu dodatne nastave? Gde su tu pripreme za takmicenja? Profesori u osnovnim skolama moraju da se posvete ucenicima koji imaju jedva prelaznu ocenu i na casovima moraju da rade i osnovni nivo, dok profesori u okviru gimnazije to ne moraju jer se smatra da su u to odeljenje dosla “najtalentovanija“ deca iz okruga i najblizih gradova. A gde su tu svakodnevne dodatne posle nastave,tokom raspusta, za vikend,tokom drzavnih praznika? Previse dodatnih i casova matematike za ucenike matematickih odeljenja. Ne kazem,smatram da je to super i da se deca na taj nacin usavrsavaju u oblasti matematike, ali koja je svrha onda biti na istoj listi sa decom iz osnovnih skola? Vecini te dece su zadaci sa okruznih takmicenja preteski, dok su deca iz gimnazije navikla na tu tezinu.
        Nema veze, ako je odluceno da radimo iste zadatke, ali zasto bismo bili na istoj listi i imali isti kriterijum? Smatram da to uopste nije pravedno jer postoje deca koja nemaju u svom gradu ili okrugu izdvojeno odeljenje u okviru gimnazije, a nemaju sredstava ili iz nekog drugog razloga ne mogu da upisu Matematiciku gimnaziju koja vazi za najbolju skolu u oblasti matematike i fizike. A napominjem da i u okviru osnovnih skola ima talentovane dece samo imaju svoje razloge sto nisu otisla u matematicku odeljenje, ali to sto su ostali u osnovnoj skoli ne znaci da su manje talentovani.
        Smatram da ce se pravilo promeniti u toku narednih godina,jer koja je svrha da se ucenici osnovnih skola uopste takmice kada ce vecinu mesta zauzeti ucenici matematickih odeljenja koji su svakodnevno posveceni vezbanju?

      • Postovani Bosko i Tata 2,TATA je u pravi sto i vi sami znate ,ali ne zelite da ga razumete.Deca u specijalnim odelenjima imaju 6 casova matematike nedeljno,a deca u osnovnim skolama 4 casa nedeljno,specijalna odelenja upisuju samo deca sa prosekom 5.00 tako da njihovi nastavnici rade samo sa decom koja jako dobro znaju matematiku i mogu da podignu kriterijum tako da oni za redovnu nastavu mogu da rade zadatke sa republickog takmicenja,sto znaci da se ta deca cele godine sest puta nedeljno spremaju za takmicenje ( ne racunajuci dodatnu nastavu).U obicnoj osnovnoj skoli u jednom odelenju su deca i sa jedinicama i sa dvojkama i sa trojkama iz matematike,a nastavnik je duzan da i njima posveti paznju.Zadaci koji se rade za redovnu nastavu su daleko laksi od zadataka koje rade deca u specijalnim odelenjima, jer ako bi u takvom odelenju nastavnik poostrio kriterijum onda bi na imao 20-ak ucenika sa jedinicama ,a onda bi bio prozvan od strane roditelja,direktora,pedagoga i proglasli bi ga za loseg nastavnika.Postoji i dodatna nastava,ali i najbolji nastavnici matematike ne mogu da postignu da odrze vise od jednog casa nedeljno ,sto je jako malo za pripreme za takmicenje, I na kraju kad sve saberemo deca iz specijalnih odelenja ozbiljno se pripremaju se takmicenje 270 minuta nedeljno plus dodatna (6×45),a deca iz obicnih osnovnih skola imaju ozbiljne pripreme samo 45 minuta nedeljno.Pa ko je onda u prednosti??? Inace Tata 2 porediti ove dve skole i sport je besmisleno,zato sto treneri mogu svojevoljno da povecaju ili smanje broj i intezitete treninga, a nastavnik matematike to ne sme da radi iz raloga koji sam vec naveo!

      • Sine, nisam ja uveo poređenje sa sportom u priču, samo sam odgovorio na komentar. Kao što ću sad da odgovorim tebi. Ne mogu treneri da povećaju broj treninga, bar ne u košarci, jer za veći broj treninga ti treba termin u sali, koji em moraš da platiš dodatno em ne možeš da ga dobiješ jer su termini u školskim salama, u kojima treniraju „obična“ deca, veoma deficitarni. A C. Zvezda ima svoju salu, ustvari ne jednu nego tri, sa teretanama i svim pratećim sadržajima, dok čika Miško ima para kao blata pa klincima iz Mege može i Arenu da zakupi za treninge ako ne može negde drugo da nađe termin. Ali svejedno, pravila su takva kakva jesu, ćutiš i radiš, treniraš dodatno sam ako ti je zaista stalo, i izađeš na crtu. Na kraju sezone, slobodan si naravno da se organizuješ sa drugim sličnim klubovima, i tražiš od Saveza da nešto menjaju u pravilima u tvoju korist. Ali ne možeš neposredno pred utakmicu sa tom Zvezdom ili Megom odjednom da počneš da trubiš o tome kako su oni u prednosti, i da tražiš da se za kompenzaciju tebi računa svaka dvojka 3 poena, a svaka trojka 4 poena. Dakle, nadam se da me razumeš. Nije sporno da većina argumenata koje ste izneli ima osnova. Ali sad nije trenutak da se priča o tome, krenula je sezona takmičenja po nekim pravilima, i po tim pravilima mora i da se završi. Za ubuduće, organizujte se, napravite neku peticiju ili dopis DMS-u da se razmotri ova problematika, evo ja prvi ću da vas podržim. Ljubi čika.

      • Učenice, samo nastavite da radite tako i rezultati će sigurno doći. Ja moje dete namerno nisam upisao u Matematičku gimnaziju, jer nisam želeo da ga već sada u sedmom razredu ubacujem u neki drugi,mnogo ozbiljniji ritamć A ispoštovao sam i njegovu želju da ga ne razdvajam od starih drugara da kraja osnovne škole.Siguran sam da bi upisom napravio samo kontra efekat,tako da je ostao u svojoj školi. Moje reči nisu reči ljubomore, jer nemam na šta biti ljubomoran..na kraju on je uradio bolje takmičenje od 23 djaka Matematičke gimnazije, što je ozbiljan nivo znanja. Radi se samo o tome što kad me dete od 13g pita „sta ja imam od toga što je samo 8 djaka van Matematičke uradilo bolje od mene?“…. ja mogu da kažem „nema veze sine,sve će to narod pozlatiti“… ko razume,shvatiće.
        Gospodine Jovane, potpuno ste u pravu što se tiče broja časova i svega ostalog.
        Pozdrav svima

      • Cika Tata 2,Vi ocigledno mesate “babe i zabe“ jer se u matematiku a i u godine slabo razumete,ali to je vec Vas problem,ja sve i da hocu ne mogu da Vam pomognem.Pozz…

      • Izvinjavam se, najiskrenije, za patronizovanje, nije bilo umesno. Moja poenta je sledeća: Kao i u vezi košarke, tako i u vezi pohađanja MG, ne možete da interpolirate o stvarima koje ne poznajete. Tačno je da deca u MG imaju 50% više časova matematike (i fizike) od dece u običnim školama. Međutim, mimo toga oni imaju i čitavu svoju posebnu problematiku o kojoj bi moglo da se zamisli jednako kao nad problematikom dece iz običnih škola. Tako npr.: Neka od te dece, koja su iz unutrašnjosti, žive odvojena od roditelja od svoje 12-te godine. Većina ostalih putuje po sat vremena i više u svakom pravcu gradskim prevozom svakog dana do škole, dok deca iz običnih škola prošetaju pet-deset minuta od kuće do škole. Dalje, suočavaju se sa brutalnim režimom ispitivanja i ocenjivanja, ni najmanja greška se ne prašta, svake godine ima slučajeva da deca sa nagradama sa republičkog tamičenja na kraju dobiju četvorke iz matematike ili fizike. A nema laganih predmeta, svi nastavnici su užasno zahtevni, mora svaki datum da se nabuba iz istorije, i svaki podatak iz geografije, niko nema status zvezde, koji tipično dobri takmičari imaju u običnim školama, pa da mu se nešto oprašta. Nastavnici nemaju vremena bilo kome da se posebno posvete, imaš 25 učenika u odeljenju i svi su dobri, svi moraju podjednako pažnje da dobiju. Druženje i socijalni život minimalni, kako da se družite kad ste razbacani po celom gradu, samo online. A presija i očekivanja od tebe celo vreme na maksimumu – od nastavnika, roditelja, od sebe samog. Itd., ima još koliko hoćete takvih stvari o kojima pojma nemate jer ih ne osećate na svojoj koži. Da li, međutim, čujete decu iz gimnazije ili njihove roditelje da pričaju o tome? Ne. Zašto ne? Pa, bato, sam si izabrao, prema tome ćuti i trpi, stisni zube i guraj. I tako treba da bude. Nisu ta deca, niti njihovi nastavnici, niti MG kao ustanova, oni koji su odredili da rang-liste budu zajedničke. Prema tome, kako sam već gore napisao, usmerite oštricu svojih kritika odn. svoje predloge ka DMS, navedite ove svoje argumente u prilog, ali budite svesni da postoji i druga strane medalje koju ne poznajete dovoljno dobro, i kojom su se iz DMS-a možda i rukovodili kada su pravila postavili ovako kako sada stoje.

      • Nista, dete Vam nece proci, sta da se radi.. ali ova deca iz MG bi svakako prosla na drzavno, bili oni ili ne bili iz MG, prosto ima inteligentnije dece, moramo se pomiriti sa tim. A da im nista ne znaci i da su nagrade i mesta obican „papir“ nije tacno, pomazu nagrade pri upisu u MG, kao i pri ulasku u mentorsko odeljenje… i nije samo 10 poena, verujte mi 🙂
        I to sto ste rekli za ucestvovanje, ako je bitno SAMO ucestvovanje, onda sam siguran da Vasem sinu nece smetati da sazna da postoje i pametnija deca… 🙂
        Neke uvidjene gramaticke greske:
        *svejedno
        *Dejvis kupu (pozajmljenica)
        ….. Zelim Vam prijatan dan 🙂

      • Dragi Bosko, sin ce proci posto ce ili u okruzima u kojima je bilo dodeljeno tih 6 bodova biti skinuti,ili ce u Beogradskom okrugu biti dodati…i u jednom i u drugom slucaju ce biti u prvih 90 -100… To sto u ovim „forum pisanjima“ obracate paznju na gramaticke greske dovoljno govori o Vasim kompleksima. I ono „verujete me“ , ne verujem jer mi je sin ucesnik i drzavnog takmicenja iz fizike,kako ove tako i prosle godine te slucajno znam….te proverite i sami…kao sto vidite 7. razred 10p…. a ja pricam pre svega o 7. razredu… ako kazete 8. je vise, onda pogledajte proslu godinu pa cete opet naci 8. deset poena…..a 7. 13….
        Границе за позив на Државно такмичење (наведени или већи број бодова)

        осн. школе гимназије

        6. разред 75
        7. разред 76 86
        8. разред 70 83

        Tata 2.. niko ovde ne „pljuje“ niti omalovazava sjajnu decu iz Matematicke, a jos manje DMS… pa oni ljudi rade dobrovoljno ovaj posao i treba im biti zahvalan zbog toga… kao sto rekoh „ko razume,shvatice“…. kritika je najdobronamernija, u duhu podsticanja ucestvovanja vise djaka,itd,itd… Naravno da na kraju uvek najbolji pobedjuje,tako treba i mora da bude. Ali pogledajte sistem bodovanja i takmicenja u srednjoj skoli,kao i iz Fizike u osnovnoj … i sta se na kraju desi… opet najbolji budu ucenici specijalizovanih odeljenja sto je i normalno, ali tamo sansu dobija i veci broj dece iz drugih skola zahvaljujuci drugacijem sistemu bodovanja. Naravno da niko nece pisati o tome u oktobru mesecu, vec u toku takmicenja…i svakako ne sa idejom da se sutra ujutru pravilnik promeni…vec da se jednog dana promeni. Dok se to promeni,moje dete ce vec biti u Matematickoj srednjoj skoli,ali cu i dalje deliti isto misljenje…. treba napraviti malo prostora i za decu van specijalizovanih odeljenja…. ne zbog mene ili mog deteta,ili Vaseg, vec zbog sve ostale dece ,gde sigurno jedan dobar broj u startu odustaje,jer su bez sanse… Pogledajte na fizici sta se desava, i ako tamo vec postoji razlika u tih desetak bodova…. svake godine ih je sve manje i manje ako niste upoznati…Jel pitate nekad osmake sto ne idu… kazu nece da gube vreme, nemaju sanse da se domognu nagrade,a ceka ih prijemni za srednju skolu. A to sto mislite da po drugim skolama nastavnici imaju vremena za „druzenje“ sa odlikasima, tek tu ste u krivu…. daleko,daleko vise vremena se posveti svakom detetu specijalizovanih odeljenja nego odlikasima u ostalim odeljenjima. I da ne shvatite pogresno, ovo opet nije bilo kakva zameka prema bilo kome vec samo kostatacija na Vas komentar o vremenu i nastavnicima. I da… druga strana medalje ne postoji,ili barem ne bi trebala da postoji jer valjda svi imamo isti cilj….. mada mi se taj stav „ko im je kriv sto nisu upisali Matematicku“ ni malo ne dopada… nekako nije u svrhu dobra,edukacije i prosvete, vec onako malo…vuce na egoizam,cemu u ovoj temi ne bi terebalo biti mesta. Za Vasu napomenu i sam sam prosvetni radnik.
        Pozdrav

      • @Tata: Mislim da se razumemo. Nije mi svakako bila namera da izvrćem stvari i predstavljam kako su deca iz MG ustvari u lošijem položaju u odnosu na decu iz običnih škola, to bi bilo smešno. Hteo sam samo da ilustrujem da sve može da se posmatra sa subjektivnog gledišta. Ponavljam da se slažem da su argumenti koji su navedeni u prilog neke vrste pozitivne diskriminacije dece iz običnih škola, kao na takmičenjima iz fizike, osnovani. Indikativno je ipak, i pored toga što je prirodno, da se iznose samo u ovo vreme čekanja na granice, i samo od strane roditelja čija su deca na ivici. Tj. bilo bi dobro da se oformi neka kritična masa koja bi poslala predlog DMS-u da se razmotre sve te stvari. Možda će ljudi iz DMS-a, koji kako vidimo pomalo prate ove stranice, pročitati ovu našu diskusiju i možda će ih već to podstaći da razmisle, ali verujem da kao prosvetni radnik znate bolje od mene da bi bilo efikasnije kad bi se to od strane zainteresovane dece, roditelja i nastavnika nekako formalno pokrenulo. Na kraju još da potvrdim da ste u pravu u pogledu granica za fiziku, koje su ovako kako ste ih naveli, što se na sajtu DFS-a može lako proveriti.

  4. ko zna rezultate za neke od okruga:
    SEVERNOBACKI
    SEVERNOBANATSKI
    SREDNJEBANATSKI
    ZAPADNOBACKI
    SREMSKI
    JUZNOBANATSKI
    BORSKI
    POMORAVSKI
    ZAJECARSKI
    RASINSKI
    TOPLICKI
    PCINJSKI

  5. Nakon skupljanja preliminarnih rezultata (skoro svih) okruga i sortiranja poena, vec sada je jasno je da ce granica za 6. razred biti oko 80 poena, a za 8. razred oko 70.

  6. Gospodo iz DMS-a sumirajuci rezultate ovog a i ranijih okruznih takmicenja stekao sam utisak da republicko takmicenje organizujete samo za decu iz specijalnih odelenja. Koliko vidim to ce se ponovitit i ove godine,ali vi iz DMS-a to ne zelite ili necete da vidite i da konacno razdvojite decu u dve kategorije kao sto se radi u srednjoj skoli.Posto uporno odbijate da napravite dve kategorije stice se utisak da vam je cilj da decu iz obicnih odelenja izbacite iz takmicenja.

    • Нашао сам резултате за скоро све округе и више од 70 поена има 74 а 70 поена има 32 ученика па минимална граница може бити 70 поена.

  7. Zao mi je dece koja odustaju od takmicenja, jer im je falilo malo da idu dalje! To su deca koja su se spremala, vredno vezbala, dok su njihovi drugari zabavljali se. Treba decu zadrzati na tom putu, da se takmice, da ne odustaju od matematike, treba svi na neki nacin da budu nagradjeni, a ne postidjeni, razocarani, jer oni nista nisu hteli nego da idu dalje, sto znaci da su hteli da uce jos i pripremaju se jos, za drzavno ili bilo koje drugo takmicenje. Ja sam prosla dalje, tako da me ne osudjujte da pisem iz ugla razocaranog deteta, ali pisem iz ugla razocaranog prijatelja! Ja sam razocarana jer moj prijatelj matematiku zna bolje od mene uvek je bio bolji od mene, ali nije dobro uradio test, da li mu nije dan bio ili mu zadaci nisu legli, ali je doneo odluku da napusta matematiku, da je to bacanje vremena i da on nije za to! Ljut, razocaran u sebe, a ima samo 14 godina. Odustaje….. anajbolji je u skoli i na opstini….i gde nije…Molim vas stimulisite decu……pridobijte vrednu decu ..

    • Stvarno bi trebalo da na neki nacin budu pohvaljena deca koja su imala i ispod pohvale, jer tako im se daje do znanja da su bas oni dar za matematuku i daje im zelju da to usavrsavaju i da nastave takmicenje-okruzni nivo, to uopste nije mala stvar-a oni koji nisu prosli na republiku il nisu neku nagradu na okrugu dobili misle da to nije nikakav uspeh i nista, bas zato sto to i dobiju NISTA-zato treba dati nekakav znak paznje deci koja su dosla i izasla na okruzno, da vide da je to veliki uspeh i da tu ne dodje svako-i sama deca ce videti da to neko ceni i zelece da se takmice-a ovako kad se bez icega vratis da okruga, mislis da si bezvredan, da nisi dobar matematicar i da dignes ruke od toga-zato se slazem sa Sofijom, moraju stimulisati decu-ako zele da ih ima u sto vecem broju na takmicenju

  8. Posebno su zanimljiva poslednja dva komentara :-).
    Sasvim je razumljivo i cesto to da nekome nije dan i da se podbaci na takmicenju.
    Ali ideje „nagradite i decu koja su ispod pohvale“ i stimulisite ovim ili onim…pa zar ne stimulisemo dovoljno time sto pravilnik kaze da oko 50% takmicara dobija nagrade i pohvale.
    Sve ostalo i dalje od toga je bespredmetno. Zato se nemojte nervirati kada losije uradite, to se svima desava. Ako ste odlucili da zbog JEDNOG takmicenja odustanete od matematike to nije dobra odluka. Moglo bi se reci da je onda niste ni voleli.

  9. DMS nece da razdvoji decu u dve kategorije jer je na gubitku u komercijalnom smislu.OBRAZLOZENJE:Cilj im je da decu koja ne idu u specijalna odelenja primoraju da idu u njihove papreno skupe zimske i letnje kampove ili da posecuju njihove privatne skole matematike kako bi dosli do plasmana na republicko takmicenje.
    Na sajtu Drustva fizicara mozete naci zadatke sa resenjima sa svih nivoa takmicenja za sve razrede od 1992.godine do danas,na sajtu DMS su samo zadaci bez resenja.DMS nece da izbaci resenja zadataka jer su izdali zbirku sa zadacima sa takmicenja i ako bi izbacili i resenja opala bi im prodaja zbirke.To je pljacka jer nas primoravaju da kupujemo te zbirke.Znaci u vreme kad roditelji nemaju dovoljno sredstava ni za udzbenike za redovnu nastavu oni nas indirektno primoravaju da saljemo decu u njihove kampove,privatne skole,kupujemo zbirke sa zadacima sa takmicenja da bi nam deca postigla uspeh na njihovim takmicenjima.Sa ovakvim ponasanjem DMS samo odvraca decu od takmicenja,ali njih to ocigledno to nije briga,cak im je to i cilj.Ocigledno je da zastupaju tezu :ko nam plati kampove ,skole i zbrike moze da se druzi sa nama t.j. moze da se takmici na republickom nivou,ko ne plati treba da bude zadovoljan i sa ucescem na okruznom ili gradskom nivou.To je velika sramota za Drustvo i za nasu prosvetu!!!

    • Поштовани,

      Са овим што сте написали, углавном неаргументовано, се уопште не слажем и као домаћин овог сајта, члан Државне комисије за такмичења основаца, члан ДМС-а и председник Подружнице Ваљево, дакле неко ко је у ДМС чланством прихватио Статут и тренутна правила, Ваше констатације у претходној поруци могу да окарактеришем као веома произвољне, у многоме неистините и тиме бескорисне.

      С поштовање,
      Вељко Ћировић

      • Moje konstaticije su u potpunosti tacne,ali s obzirom da istina boli razumem zbog cega ste mi odgovorili na ovaj nacin!

      • DMS svake godine pravi propust na nekom nivou takmičenja, ali za razliku od biologa i Engleza DMS ne želi da ispravi svoje greške i onda su njihovom krivicom deca oštećena. Biolozi i Englezi su pogrešili, ali su džentlmenski priznali svoje greške i na taj način su zaštitili decu. Gledajući druge predmete vidim da svi pozivaju na republičko takmičenje mnogo više dece od DMS-A. Pitam DMS zbog čega ne povećaju broj takmičara?

      • Jovane, ne pisi gluposti.
        Ako ti se ne dopada organizuj bolje takmicenje od DMS, napravi svoj PRAVILNIK i pozovi onoliko takmicara koliko bi bilo dovoljno da prodjes i ti ili neko tvoj zbog koga si sada dosao ovde da pljujes sve redom.

    • Gospodo bez obzira na sve negativne komentare koje ste uputili Djordju morate priznati da je u pravu.Mozda je nastupio malo ostrije,ali je u pravu. Morate znati da nije usamljen u svom misljenju.Drustvo fizicara ima cak i svoj fb profil preko kog ih njihov predsednik obavestava o svim dogadjajima vezanim za fiziku,tamo mozes da pises sta ti je volja,ali tamo nikad nisam naisao na slicne komentare.Ima i tamo nezadovoljnih,ali ne ovoliko ozlojedjenih,a zbog cega nema ,e to bi trebali da se zapitaju ljudi iz DMS-a!

      • Poštovani, radi donošenja ispravnih i istinitih zaključaka želim da Vam ukažem na nekoliko lako proverljivih činjenica:
        1. U DMS-u postoje samo dva profesionalno zaposlena koja primaju platu – sekretar i blagajnik.( Svi ostali uključujući i razne predsednike posao obavljaju volonterski i iz entuzijazma.)
        2. DMS ima bogatu i kvalitetnu izdavačku delatnost pomoću koje se u najvećoj meri finansira normalno funkcionisanje društva. (Prostora za bolje verovatno uvek ima, pa verujem da se nedostaci uočeni na sajtu mogu popraviti u bliskoj budućnosti.)
        3. U Srbiji postoji još nekoliko organizovanih („privatnih“) društava koja se na manje ili više kvalitetan način bave matematikom i njenom popularizacijom. Veliki broj tih društava organizuje razne kampove, školice, pripremne školice itd. (To sve nema veze sa DMS-om, a često se dovodi u vezu.)
        4. Za matematička takmičenja i dalje vlada najveće interesovanje, ima najviše učesnika i počinju od najranijeg uzrasta. Veoma je teško sve to ispratiti i organizovati bez neke greške. Statistički gledano, na toliki broj učesnika u celoj Srbiji verovatno se i najmanje propusta dešava. Ne znam šta bi se desilo, uzevši u obzir prestiž i interesovanje koje vlada za matematička takmičenja, kad bi DMS pravio propuste kakvi su se desili „biolozima“ prošle godine ili „Englezima“ ove godine. Kakvi li bi tek onda bili Vaši komentari….(siguran sam da u celom prosvetnom sistemu Republike Srbije ne postoje dva zahtevnija ili teža dogadjaja za organizaciju od gradskog takmičenja iz matematike u Beogradu ili opštinskog na Novom Beogradu…oba sa preko 1000 učesnika….2000 roditelja, 10 000 rodjaka,komšija itd.)
        5. Na državnom takmičenju za srednjoškolce u obe kategorije ukupno učestvuje oko 350 učesnika. Često se u komentarima pominje to takmičenje,a čini mi se da većina nije upoznata sa ovim ukupnim brojem koji je praktično isti kao kod osnovaca. (Dakle ukupan broj učesnika nije povećan, samo su podeljeni u dve kategorije)
        6. Osnovne specijalističke škole u Srbiji ne postoje (ni u zakonu). Srednje specijalističke škole postoje i zato ima smisla organizovati posebno takmičenje za njih. (Specijalistička matematička odeljenja VII i VIII razreda pri gimnazijama su ogledna odeljenja, a ne škole.)

      • Postovani DMS-BG,
        Ono sto su uradili biolozi prosle, 2016 godine, uz duzno postovanje, uradili su i matematicari. Zadaci na okruznom za peti razred su bili neobjasnjivo i neuporedivo tezi nego zadaci sa istog nivoa takmicenja prethodnih godina. Uporedite broj nagradjenih prosle i pretprosle godine, Govorim iz licnog, tj. iskustva mog deteta, koje se spremalo kod kuce, bez privatnih profesora. U toku priprema, sve zadatke prethodnih godina sa svih nvioa takmicenja za svoj uzrast je bez problema resavalo a onda je „ispalo“ da ne zna. Moram da napomenem da je rec o detetu koje se, od kako se takmici, od treceg razreda, sa svih nivoa takmicenja vraca kuci sa 100 poena, bez ikakvih privatnih profesora i dodatne placene nastave. Zar to nije veci uspeh, samo svojim trudom i radom ostvaren?
        Postavlja se pitanje, za koga se onda organizuju ovakva takmicenja? Ko postize uspeh?
        Samo oni ciji roditelji mogu da plate pripreme, kao i oni koji idu u MG. Takodje, za upis u MG treba da se plati priprema, u istoj toj MG. Pa onda lepo organizujte takmicenje samo za MG i samo za decu „privatno poducenu“, i gotovo.

      • Postovana Jedna mama,
        nije u potpunosti tacno to sto ste naveli gore. Evo, na primer, moje dete je isto imalo uspeha na svim takmicenjima do sada, samostalno vezbalo, bez placenih profesora i pripremne nastave u MG, i bez problema polozilo prijemni i upisalo se ove godine u 7. razred u MG i sada tamo ostvaruje dobre rezultate. Tako da, za talentovanu decu i decu koja vole matematiku nema prepreka, ni materijalnih niti u vidu konkurencije.
        Licno mislim da je konkurencija zdrava i da podstice decu na rad. Nije mi jasno zasto roditelji ne mogu da prihvate cinjenicu da deca nisu roboti i da se desi da ponekad podbace na nekom takmicenju. To nije smak sveta i ne treba zbog toga praviti ovoliku gungulu, nego podrzati dete i u takvim situacijama i ohrabriti ga da ide napred.
        Srdacan pozdrav i sve najbolje svim roditeljima i deci u daljim takmicenjima i hvala najlepse Veljku i DMS-BG na ustupljenom prostoru za komentar i na trudu oko organizacije takmicenja i objave rezultata za Beograd na ovom sajtu.

      • Gospođo, nemojte da pišete gluposti. Imam dvoje dece u Matematičkoj, oboje od sedmog razreda. Nisu otišli ni na jedan pripremni čas tamo, jedini novac koji je od nas dobila gimnazija za pripremu je bilo po par stotina dinara za zbirke zadataka sa prijemnih ispita iz prethodnih godina, jedna za osnovnu školu, i druga za srednju. Isto važi i za većinu njihovih drugara, tj. nijedno od dece koja su sa njima u školi a koje sam ja dosad upoznao, a upoznao sam ih dosta, nije pohađalo te pripreme.

      • I moje dete ide od ove godine u MG. Upisali smo bez problema, nismo išli na nikakvu pripremu niti znam da postoji tako nešto. Na sajtu MG su objavljeni zadaci za upis iz prethodnih godina – to je jedina stvar koju smo koristili za pripremu. Na osnovu iskustva kao roditelj mogu da kažem nekoliko stvari o MG. Ni jedno dete nije privilovano i ni jedna ocena se ne poklanja ni kod jednog predmeta. Deca se više plaše i spremaju za istoriju nego za časove matematike ili fizike. Domaćeg nema puno, nastavnik na času uradi samo nekoliko zadataka ali zato deca mnogo više sama kući spremaju tako da pre pismenog reše kompletnu zbirku ili više njih recimo po sto i više geometrijskih zadataka za svaki pismeni bez da im to nastavnik traži. I tako od prvog dana škole. Zbirke po kojima rade nisu nikakva tajna, svima su dostupne i mogu da se kupe u boljim knjižarama za 300-400 dinara. MG organizuje povremeno i dodatnu nastavu koja se organizuje posle redovne nastave, ali su deca posle 6-7 časova redovne nastave iscrpljena i nisu u stanju da je isprate i zato retko ko ostane na toj dodatnoj nastavi. MG nije u našem kraju, pa dete izgubi mnogo više vremena u prevozu na putu u/iz škole. Takva škola zahteva celog čoveka (slično kao i sport) pa smo dete izpisali iz muzičke škole in svih ostalih vanškolskih aktivnosti, jednostavno nije moglo da se postigne sve. Igranje igrica i gledanje televizije su svedeni na minimum, da ne kažem da su za njih misaona imenica. Izgleda na prvi pogled kruto u odnosu na ostale vršnjake i često pričamo o tome. Razmišljali smo naravno i o varianti da se vratimo u običnu školu ali dete obožava da ide u MG i da se druži sa tom decom i ne želi nipošto da se vrati u staru školu. Deca se od prvog dana škole mnogo vole i podržavaju jedan drugog. U staroj školi je bila druga priča: odeljenja po 35-toro dece, a ponašanje dece slika i prilika reality šovova, deca podeljena u nekoliko grupa koje se non-stop vređaju i tuku, a vredna deca su u tim školama etiketirana kao moroni, debili, kreteni, ološi i sl. Da skrenem sa te ružne teme: molim roditelje dece koja idu u obične škole, da prestanu da gledaju na decu iz MG kao na robote. Ta deca su u novoj školi pronašla sebi srodne duše i zadisala punim pljučima. Njihovi rezultati jeste izgledaju vanzemaljski ali su proizvod prvenstveno njihovog kontinuiranog rada i odricanja od mnogih stvari.

      • Izvinjavam se za izrečenu grubost na početku prethodne poruke, nije mi zaista bila namera da bilo čime uvredim gospođu na čiju sam poruku replicirao, ali jednostavno čoveka izrevoltira šta se sve piše, a većinom napamet. Potpisujem od reči do reči sve što su drugo dvoje roditelja dece iz MG napisali. Zahvaljujem se „gregorirt“ što je pomenuo da su zadaci za prijemne raspoloživi i na sajtu gimnazije, tako da ne mora ni ovaj trošak koji sam ja gore pomenuo da se ima. A pridružujem se preporuci da se za decu koja vole matematiku, a nisu u gimnaziji, nabave njihovi udžbenici i zbirke, i evenutalno ko je u mogućnosti da radi sa decom po njima. Udžbenici za gimnaziju su mnogo koncizniji od onih za redovnu školu, a zbirke su takve da su, bar za moju decu, uz zadatke iz prethodnih godina bile sasvim dovoljne za spremanje i postizanje odličnih rezultata na takmičenjima. Naglašavam da ni moja deca nisu pohađala bilo kakvu dodatnu nastavu u gimnaziji, iz istog razloga koga je „gregorirt“ naveo.

      • Mr. gregorit (kako god), procitah Vas komentar i najiskrenije ostadoh bez teksta. Moje dete je 6. raz. Do sada je imala, uglavnom, odlicne rezultate, ide na takm od 3. razreda. Sprema se sama uz moju povremenu pomoc, iako mi to nije struka, a imala je i srece sa nastavnicom. Plasirala se na drzavno, opusteno. Danas je dosla kuci iz skole i prica kako joj svi predlazu da ide u MG. Bez razmisljanja sam rekla da ne dolazi u obzir. Posle citanja ovog komentara, pre sam za to da posle OS nista ne upise. A pazite, radi se o detetu koje je uz okruglo PET dana rada iskljucivo sa mnom, stiglo i do repub i iz fizike. Svaka cast Vama i Vasem detetu, al’ ja ne zelim da moje dete tako provede 6/4 godine zivota. PS Niste se VI spremali, niste VI upisali, niste VI isli u muzicku skolu i ispisali se iz iste. Vase dete je. Poz.

      • Prvo da kazem da ovo ne pisem jer je moje dete ostvarilo los plasman,bas naprotiv,moje dete sigurno ide na republicko takmicenje,a ne pohadja specijalno odelenje.Taj uspeh je postiglo jer ga privatno spremaju profeasori matematike i fizike.Njegovi drugovi koji su kapacitet kao i on imaju 60 poena na okruznom takmicenju (u pitanju je 7.razred) i pitanje je da li ce da idu na republicko.Oni su losije uradili test od njega jer njihovi roditelji ne mogu da im omoguce privatne pripreme.Da su djaci specijalnog odelenja verovatno bi ostvarili bolji uspeh,ali mi zivimo u gradu u Srbiji koji jedva da ima redovnu gimnaziju opsteg smera ,a specijalna odelenja su za nas misaona imenica,tako da su za ovu decu ovih 60 poena prevelik uspeh,ali nazalost kako vidim ostace bez plasmana.
        Drugo ne razumem ljude poput nekog tamo HM ili kako se vec zove zbog cega javno vredja coveka koji ima suprotno misljenje od njegovog.Ali dobro to je odraz kulture i inteligencije.
        Trece se tice bezgresnog DMS-a.Podseticu vas samo proslogodisnjeg okruznog takmicenja i 2.zadatka u 6.razredu.U tom zadatku su deca nasla jedno resenje vise od kljuca,ali nisu dobili dodatne poene za to,ali zato ste im u 1.zadatku ako ne nadju broj resenja po kljucu oduzimali poene.Pa je l to u redu? Normnalno da nije,ali DMS je bezgresan!!!

      • Svaka porodica individualno donosi odluku sta je najbolje za dete, kako oni koji odluce da ga upisu u gimnaziju, tako i oni koji odluce da nece. I tu nema nista sporno. Jedino ostaje nejasno sta ste hteli da kazete ovim PS. Kada je gospodin gore koristio prvo lice mnozine, jasno je da je upravo implicirao da su oni kao porodica zajedno donosili sve te odluke. Vas komentar kao da zamera sto je detetu uskracena neka samostalnost u izboru u tom slucaju, medjutim u sopstvenom slucaju kazete „ja sam bez razmisljanja rekla da ne dolazi u obzir“. Pa zvuci kontradiktorno.

      • „Upisali smo bez problema, nismo isli ni na kakvu pripremu…“. Ne, dete je. Ne volim upotrebu mnozine tamo gde joj nije mesto. Nikada mi ne bi palo na pamet da kazem – bili smo prvo mesto na gradskom takm iz fizike i matematike, iako je moje ucesce bilo znacajno. Ona je to postigla i to joj nedvosmisleno dajemo do znanja. Punih 6 godina posmatram roditelje i ne mogu se nacuditi. To je takav pritisak, nametanje silnih obaveza, po pet jezika, tri sporta, obavezno jedan instrument, sve petice se podrazumevaju…bez obzira na realan kapacitet deteta, da su deca postala zombi koji lece komplekse i ispunjavaju zelje svojih roditelja. Pa kad neko dete postigne neki rezultat, oni pitanjima – kako on/ona moze a ti nista a toliko smo ulozili u tebe – frustraciju hoop prebaci na dete, pa se deca po skoli gledaju, maltene, preko nišana. I da, ti roditelji najcesce pricaju u mnozini. Sto se tice MG, da razjasnim. Zavrsila sam obicnu gim u unutrasnjosti koja je u to vreme bila nista laksa od matematicke, bez trunke preterivanja. Matematiku smo radili kao ostalih 15-16 predmeta zajedno. To je na kraju dovelo do toga da upisem fak koji nema dodirnih tacaka sa matematikom. I na osnovu sopstvenog iskustva se protivim odlasku u MG ali ja necu biti ta koja odlucuje. Ona ce sama odluciti. Moja duznost, kao starije i iskusnije osobe, je da je posavetujem i ukazem na prednosti i mane. Posto je veoma kreativna i divno crta a to i najvise voli da radi, svi su izgledi da ce to biti neka skola za dizajn. Ja bih, kao roditelj, bila najsrecnija da se moje dete jednog dana bavi onim sto je cini srecnom tj. onim sto voli. Eto, valjda sam ovim dugackim komentarom, uspela da objasnim sta sam ja to htela da kazem. Hvala na prostoru.

      • Poštovana Vesna. Razlog što koristim prvo lice množine, nije tu tome, da su to bile naše želje kao roditelja a ne želja deteta i da dete samo ispunjava naše hirove. Nisam od onih roditelja koji upišu decu na sve živo i forsiraju svoje stavove. Čak naprotiv, želim da imaju što više slobodnog vremena i da imaju svoj stav i odluke donose svojom glavom. U drugom razredu je učiteljica vodila decu u muzičku školu i ćerka je izrazila želju da nauči gitaru. Pošto niko od nas nije muzičar, jedina opcija nam je bila da je upišemo u muzičku školu. Pokušavao sam da objasnim (koliko je to moguće da se objasni detetu tog uzrasta), da gitaru nije tako lako naučiti kao što na prvi pogled izgleda i da je to pored škole ozbiljna obaveza, pogotovo kasnije u višim razredima. Pošto ta želja za gitarom nije iščezla, dogovorili smo se da podržimo tu njenu želju i da je, pod uslovom da prođe audiciju, upišemo u muzičku školu i kupimo gitaru. Obično taj početni entuziazam posle nekoliko meseci ili godina muzičke škole nestane, tako je bilo i kod nas. Ne znam da li vaše dete ide u muzičku školu ali mogu da kažem da to postane mnogo velika obaveza pa recimo jedan radni dan u sedmom razredu izgleda ovako: dete ustane ranom zorom, doručkuje i ide u školu, posle 6-7 časova u školi i dva sata u prevozu, u 14.30 dolazi umorno i gladno kući, podgreje ručak, u 15.00 uzme gitaru na rame i ponovo autobusom ali na drugu stranu, jedan čas solfeggio, pa jedan čas sačeka u muzičkoj školi na čas gitare, održi taj čas gitare i prevozom kuči. Vrati se u 18.00, sedne za sto, užina, pa uzme torbu, uradi domaći, nauči gradivo, pročita lektiru šta god treba da se uradi za školu. U 20.00 večera, istušira, opere zube i legne u krevet. I tako dva dana u nedelji, a jedan dan isto to, samo da nije solfeggio nego hor. I da, treba tu da se kući navežba sve te nove kompozicije. Ne ostaje ni malo slobodnog vremena. To jednostavno ne ide, vidimo to svi. Dete je samo tražilo da napusti muzičku školu i podržali smo je u tome. Bez te muzičke škole ima svaki dan 2-3 sata vremena samo za sebe, za crtanje, čitanje, druženje, odmaranje… Da ima talenta za muziku kao Nemanja Radulović (koji je inače njen idol), bilo bi mi mnogo žao te odluke, ali mislim da je to bila jedina ispravna odluka.

      • @gregorirt: Džaba se trudite da elaboriate, mislim da je gospođa ipak ovde samo da ustvrdi da je ona superiorac, i da je njen pristup odgajanju i usmeravanju deteta jedini ispravan.

  10. Ovo za kampove prvi put čujem, nisam ni znao da postoji tako nešto, a takođe stvarno ne vidim kako bi pohađanje takvih kampova moglo samo po sebi da garantuje uspeh na takmičenjima. Za drugi segment koji ste pomenuli, u vezi zadataka sa prethodnih takmičenja, ste međutim pogodili pravo u metu. Na sajtu DFS mogu da se nađu rešeni zadaci sa takmičenja za nekih 20 godina unazad, što je od neprocenjive vrednosti (i pored toga što je u fizici često menjan nastavni program, pa mora mnogo o tome da se vodi računa kad se rade ti zadaci sa takmičenja od prethodnih godina) pri spremanju takmičenja. Sa druge strane, ono što je okačeno na sajtu DMS je stvarno sramotno. Za neke godine nedostaju pojedina takmičenja, dosta takmičenja bez rešenja itd. Pa bar da hoće da štampaju krštenu zbirku sa zadacima recimo za nekih 25-30 godina unazad, nego samo tzv. „1000 zadataka“ zbirka koja sadrži 10 zadnjih godina. Za srednju školu stanje još gore, tu ni nema nikakve zbirke. Sećam se da je u Hrvatskoj bila situacija da se jedna obična nastavnica izborila protiv njihovog društva, da se ovi zadaci tretiraju kao neka vrsta javnog dobra, tj. da društvo nema pravo da ih komercijalizuje i da svako može da ih objavljuje na način kako mu odgovara. Nadam se da će i kod nas jednom da se stvari raščiste na sličan način. Sa druge strane, ovaj problem pogađa jednako i decu iz specijalizovanih kao i običnih škola, tako da mislim da nije bilo potrebe da pominjete problematiku eventualnog razdvajanja dece u dve takmičarske kategorije i u osnovnoj školi, o čemu je već diskutovano gore, u ovom kontekstu.

    • Sto se zadataka i resenja tice pomenuo sam razdvajanje dece u dve kategorije iz razloga sto deci u osnovnoj skoli koja rade po redovnom programu nisu dostupni zadaci sa takmicenja ako dodatno ne kupe zbirku,a deca u specijalnim odelenjima takve i slicne zadatke rade na redovnoj nastavi.Sto se kampova tice pogledajte njihove sajtove i cene i videcete da sam u pravu

      • Gospodine, a sta vi ustvari hocete, pisuci ove ozlojedjene komentare na racun DMS :-)? Da vam mi kupimo zbirke za pripreme dece za takmicenja? Da vam neko pripremi dete besplatno kada vama odgovara? Da kritikujemo decu iz matematickih odeljenja jer su uspesnija cesto?

      • Gospodine Nastavnice,Vase usluge mi nisu potrebne tako da ne morate javno da mi ih nudite.Moje dete spremaju najbolji nastavnici i sprema se iz najboljih zbirki tako da mi Vasa pomoc ,a ni Vas novac nisu potrebni.Protiv dece iz specijalnih odelenja nemam nista,bas naprotiv,mislim da ih treba stimulisat jer nije lako u jakom odelenju biti medju najboljima,ali cinjenica je koju Vi ,a ni ljudi iz DMS-a ne zelite da priznate, da vam je cilj da decu iz osnovnih skola potisnete iz takmicenja.O tome govori statistika svake godine broj pozvane dece na republicko takmicenje je 4:1 u korist specijalaca. Ta nepravda se moze ispraviti ili povecanjem broja takmicara ili razdvajanjem u dve kategorije,ali za to ne postoji dobra volja iz razloga koji sam vec naveo u predhodnom komentaru.Smatram da decu treba razdvojiti u dve kategorije ne zbog toga sto imam nesto protiv specijalaca vec mislim da bi se na taj nacin dala prilika vecem broju dece iz redovne osnovne skole da dodju do republickog takmicenja.
        Zaboravih da napomenem Nastavnice da deca iz osnovnih skola zbog plana i programa,zbog broja casova kao i zbog sastava odelenja ne mogu da se pripreme za takmicenje podjednako dobro kao deca iz specijalnih odelenja,sto bi Vi trebalo da znate bolje od mene!!!

      • Posle svakog nivoa takmičenja nađe se tako jedna grupica nezadovoljnih rezultatima svoje dece koji onda smaraju ovde dokazujući kako je sve to ustvari nekakva urota direktno uperena protiv njih. Ovaj je uz sve to još i bezobrazan, pazi našao se on gore da se istresa na čoveka koji nam svojom ljubaznošću ustupa ovaj prostor da na njemu razmenjujemo mišljenja, i nemerljivo se trudi da obezbedi pravovremene informacije, uključujući evo ove godine i prvo objavljivanje rezultata okružnog iz Beograda. Mislim da nema svrhe ulaziti sa takvima u bilo kakve rasprave, najbolje prosto ignorisati.

      • Cile je to lepo zapisao.
        Uvek je tako. I uvek oni koji ispoljavaju nezadovoljstvo pisu da su im deca perfektno urdila ali oni to zbog drugih… I tako godinama, koliko pratim ovaj divni sajt.

      • Gospodo bez obzira na sve negativne komentare koje ste uputili Djordju morate priznati da je u pravu.Mozda je nastupio malo ostrije,ali je u pravu. Morate znati da nije usamljen u svom misljenju.Drustvo fizicara ima cak i svoj fb profil preko kog ih njihov predsednik obavestava o svim dogadjajima vezanim za fiziku,tamo mozes da pises sta ti je volja,ali tamo nikad nisam naisao na slicne komentare.Ima i tamo nezadovoljnih,ali ne ovoliko ozlojedjenih,a zbog cega nema ,e to bi trebali da se zapitaju ljudi iz DMS-a!

      • Obično su za neuspeh dece kriva deca iz specijalnih odeljenja zato što (navodno) rade po nekim zbirkama koje normalan svet ne može da priušti. To što dete jedino u školi zna u sedmom ili osmom razredu da sabere dva razlomka, ne znači da mu je mesto na državnom. Imate na izbor matematička takmičenja drugog tipa (misliša, kengur, dabar), tamo su zadaci lakši i skoro da nema učenika iz specijalnih škola.

  11. Po nekima ovde deca iz Matematičke gimnazije ne zaslužuju isti tretman kao ostala deca. Izgleda kao da ta izuzetno nadarena i vredna deca ne vole matematiku, da ne vežbaju i da ti rezultati nisu pravo znanje nego plod nekakvog varanja, dopinga, injekcija ili kakogod to da nazoveš i da treba da se tretiraju odvojeno. Tu diskriminaciju je u osnovnim školama uvelo pre par godina društvo fizičara, koji sada ne dozvoljava da pola dece iz Matematičke gimnazije izađe na opštinsko(!) takmičenje, mada je večina njih učestvovala na državnom. Pre dve nedelje je bilo okružno iz fizike i deca VII razreda iz Matematičke gimnazije su sa 99% dobila tek treću nagradu, deca sa 95% jedva pohvalu, a oni sa 92% ni pohvalu. A u nekim okruzima su deca običnih škola dobila nagrade sa 20%. Da li je to pravda koju tražite od DMS? Znam da nagrađivanje stimuliše decu ali ne treba preterivati u tome. Deljenje nagrada šakom i kapom, kao što rade u nekim drugim predmetima, ne vodi nigde. Ima dece iz manjih sredina koja su na okružnim takmičenjima dobila nagrade i onda su potstaknuta nerealno velikim ambicijama upisala (pre)teške škole u velikom gradu gde su doživela hladan tuš i pravu traumu.

    • Definitivno ne razmisljamo na isti nacin. Da bude jasno, deca koja idu u MG su po meni genijalci i imaju moj naklon do poda. Svakako zasluzuju da se takmice i osvajaju nagrade jer toliki rad i trud zavredjuju daleko vise od nagrade i u vidu prvog mesta na drzavnom takmicenju. Medjutim, budimo realni. Ova deca iz obicnih skola pored MG nemaju nikakvu sansu. Dovoljno je pogledati fond casova i nastavni program MG i uzeti u obzir da ova druga deca cesto imaju nezaintereaovane nastavnike koje, u prevodu, boli uvo i sve ce Vam biti jasno. Prosto, nisu ista kategorija. Kornjaca i zec. MG bi trebalo da se takmici sa sebi ravnima na nekim medjunarodnim takmicenjima, donosi medalje i cini nas ponosnim. MG vs prosecna OŠ u Srbiji – nije posteno.

    • Ни мени 😦 али можда није ни одржано окружно у тим окрузима. Не могу да нађем чак ни где су се одржала(у којим школама)

    • Ја сам из рашког школа нема у којој је рађено окружно нема на сајту део за такмичења. Ош 4. краљевачки батаљон је назив те школе.

    • Ја сам из рашког округа школа у којој је рађено окружно нема на сајту део за такмичења. Ош 4. краљевачки батаљон је назив те школе.

    • Imena članova ne objavljujemo iz objektivnih razloga. Nije mi poznato da se na takmičenju iz bilo kog predmeta daje takav podatak. Svaka komisija ima šest članova (pet plus predsednik komisije) – kvalifikovanih nastavnika sa teritorije okruga. Konkretno, u Beogradu sve opštine učestvuju sa brojem nastavnika koji je proporcionalan broju učenika sa te opštine. Nastavnici se dalje rasporedjuju po komisijama (razredima) na slučajan način.

  12. Ја сам из рашког школа нема у којој је рађено окружно нема на сајту део за такмичења. Ош 4. краљевачки батаљон је назив школе у којој је одржано 8. разред:86,70,60,50,40 су најбоље урадили.

  13. Postovani Veljko ako vam nije tesko molila bi vas da objavite konacnu listu za
    grad Beograd opet je pao sajt.
    Sa postovanjem i zahvalnoscu za vas trud u ime dece Beograda

  14. Da li neko ima rezultate za prva tri mesta po poenima za VII razred za Zapadnobacki, Toplički i Zaječarski okrug ili informaciju u kojim skolama su odrzana takmicenja

      • У документу „Обавештење организаторима окружних такмичења и информација о Државном такмичењу“ пише: Државна комисија ће утврдити коначне резултате, као и списак учесника Државног такмичења и објавити их на сајту ДМС 4. априла ове године.

  15. Рашки:
    8. разред 86,70,70,60
    7. 85,64,58,50
    6. 90,65,64,64,59
    5. 80,80,71,71,70,70,70
    Четврти није окачен на вратима школе нити сам га нашао у ходнику на табли са резултатима такмичења.

  16. Bilo bi lepo da u Šestom razredu bude malo više takmičara od 100. Ipak im je ovo prva šansa za republičko takmičenje. Ko se ikada takmičio zna šta trema može da napravi. Dati im podstrek za dalji rad.

  17. Fizicari na drzavno takmicenje pozivaju:iz 6.razreda 189 ucenika ,iz 7.razreda 155 ucenika ,iz 8.razreda 144 ucenika sto je ukupno 488 ucenika,a DMS se odlucio za oko 300 ucenika.Zbog cega ?

  18. Mislim da nema veze koliko dece ide po razredima vec je bitna granica.Iz fizike granica za sesti je 75 sto je sasvim pristojan broj poena i dete koje je uradilo skoro 4 zadatka treba da ide na drzavno.Drugi je i princip bodovanja sto vec sigurno znate.Mislim da iz matematike treba tako da odrede min 70 za drzavno za sve razrede i da se to zna za ubuduce.

    • Ћути не ваксузирај ме имам 70 поена а видео сам скоро све резултате и макимална граница за осми је 72 поена а минимална 70 😀

  19. Postovani Veljko
    Da li znate nesto u vezi podele nagrada u Beogradu sobzirom da su izasli konacni rezultati? I da li ce se ove godine deliti nagrade posebno za decu obicnih odeljenja a posebno za matematicku gimnaziju kako u pravilniku pise ili ce biti po starom.
    Unapred hvala

    • Za 7. i 8. razred realno biće manje od 80 bodova,realno neko ko ima 75 bodova isto je rešio 4 zadatka,nije dobro obrazložio ili neku sitnicu propustio……malo solidarnosti nije na odmet!!

    • Pravilnici za ocenjivanje u fizici i matematici se razlikuju (i to mnogo) i ne mogu tako jednostavno da se poredi granice i procente. Recimo ako učenik u fizici dobro krene, napiše dobru formulu ali odmah zatim napravi grešku u sređivanju formula ili računu i dobije potpuno pogrešne rezultate svega što izračuna, dobija po pravilniku DFS 80% bodova na tom zadatku od mesta greške do kraja tj minimalno 16/20, dok se recimo u matematici takve stvari ne praštaju i dobija se obično 0/20. Tako da 10% razlike u matematici znači pola zadatka, a u fizici mnogo više, često čak tri zadatka.

  20. Treba podići broj učesnika na 150 dece po razredu. Nema razloga da se neko buni. Ako je neko imao loš dan zašto da gubi pravo da se bori za nagradu na državnom. Niko ne bi bio oštećen, a sa druge strane biti u prvih 150 u državi u kojoj se godišnje rodi negde oko 65000 dece ipak govori o njihovom kvalitetu. Treba decu podržati jer nije džabe matematika
    svima interesantna. Ona je prilika da se deca obrazuju u pravcu koji može da im obezbedi materijalnu egzistenciju. Realno ona je pravi put za bekstvo iz ove kvazi države u kojoj je kupovina lažnih diploma najnormalnija stvar, a ova deca zaslužuju šansu da se izvuku iz tog sivila. Poslednjih godina ova takmičenja izazivaju veliku pažnju i podiže se lestvica sve više, zato apelujem na Dms da proširi broj učesnika. Ko zna bolje dobiće nagradu koju zaslužuje, a ako je neko imao loš dan imaće priliku da to i dokaže.

    • Zato što je to otprilike broj koji poziva i društvo fizičara Srbije, a oni verovatno znaju šta rade. A to i obuhvata uglavnom decu koji su uradili više od dve trećine zadataka što je ipak pokazatelj njihovog znanja. Nije cilj takmičenja lečenja kompleksa nego podstrek za dalji rad. To su ipak deca, a ne neki profesionalci. Kada dođu u srednje škole već otpadaju oni koji gube interesovanje za dalji napredak. Podrška radu kod dobre dece.

    • Iz moje prakse znam da deca koja se jedva plasiraju na školskom takmičenju na opštinskom ili okružnom postignu mnogo bolji rezultat i obrnuto. Moj jedini motiv da ovo pišem jeste da da se pruži prilika većem broju dece koja imaju znanje da pokažu da mogu više. Ko god se takmičio zna da je to i pitanje trenutka. To su deca a ne roboti. Ako ti kažeš 100 ja pitam zašto ne 50. I tako možemo do sutra. Imao sam djaka koji je na svakoj pripremi imao znanje da reši zadatke sa državnih sa od 80 do 100 bodova. Prošle godine je ispao sticajem okolnosti za jedan bod i nije se plasirao na državno. To je bilo vrlo tužno gledati. To su druže deca a ne roboti.

      • Svaki komentar ti je na mestu i njihova dobra volja je sto i prvih 100 pustaju, i zaboravljate da fizika nema nikakve nagrade ako osvojis prvu nagradu na tebublickom, za razliku od matematike gde npr., dobijes placeni letnji(ili zimski svejedno) kamp matematike, a u toku izrade zadataka dobijes i cokolafice, flasiranu vodu, hemijske za izrafu zadataka, na kraju takmicenja i neki poklon, ptosle godine lopta, pre dve je bio set lenjira. Za razliku od fizike gde dobijes majcu(zavisno od skole, ako je neka bolja, ako nije ne daju ni nju) blokce i hemijsku. Pricam iz licnog iskustva

  21. Na okruzno takmicnje iz matematike ove godine u bg su pustili 186 ucenika iz 6.razreda tako da ako bi granica bila 65 poena pustili bi 187 ucenika iz 6. razreda. To je samo moja tacka gledista i mislim da bi ovako bilo pravedno, zato sto u nekim okruzima nema ucenika koji su imali vise od 65 poena. Ako bi podigli granicu na 80 poena ne bi bilo dece iz 7 okruga, sto stvarno ne bi bilo fer prema ucenicima za koje se sigurno zna da znaju mnogo vise od toga sto su uradili, jer im samo nije bio neki dan. Poznajem ih nekoliko licno i znam da su to veoma pametna deca ali su samo pogresili na glupostima. Molim da DMS razmotri ovu sutuaciju

    • Ne radi se o tome koliko je ucestvovalo na okruznom i kakve su zelje. Pravilnik je jasan i dokle pise oko 100 bice tako.
      Kada se pravilo promeni bice drugacije. Pravila se znaju i ne treba mnogo da se nerviraju oni koji ovaj put nece proci. Sledeci put ce bitri bolje 🙂

  22. Mislim da bi Drustvo trebalo da objavljuje granice za prolaz azurnije, npr. ako su u utorak bili konacni rezultati iz Beograda gotovi, granice su trebale u sredu da budu objavljene. Naime, oni koji su prosli treba odmah da pocnu da se spremaju za drzavno. U ovom trenutku ima dosta dece ciji je status neizvestan, i za njih je tesko da sa dovoljnom energijom u motivacijom krenu u dalji rad kada nisu sigurni da li ce proci ili ne. Sa druge strane, presekle bi se u zacetku sve ove nepotrebne i nekonstruktivne diskusije o tome sta ko od roditelja misli kolike bi trebale da budu granice.

    • Зашто школа братство и јединство још увек није објавила резултате окружног(западнобачки округ)?

  23. Sta mislite, da li je dovoljno 66 poena za prolazak na republicko takmicenje? Ja sam VII razred, i imala sam vremena pa sam prebrojala koliko njih ima 66 i vise poena i ima nas tacno 93 ali idalje ne znam rezultate za jos par okruga..Sta mislite da li je dovoljno?

  24. Biolozi su ove godine pozvali na okruzno takmicenje 990 ucenika iz sedmog i 784 ucenika iz osmog razreda,od tog broja njih najmanje 20 % ide na republicko,sto znaci da se vec u ovom trenutku zna da ce na republickom takmicenju iz bilogije ucestvovati najmanje 198 sedmaka i 157 osmaka plus ucenici koji osvoje prva tri mesta u okrugu,odnosno jos oko 75 takmicara po razredu sto cini ukupno oko 500 ucesnika.Zasto biolozi i fizicari mogu da pozovu toliki broj dece ,a matematicari ne mogu?

  25. Mozda bude dovoljno. Najvaznije je biti vredan I truditi se, jer mali broj bodova odvoji one koji prodju dalje, a svi ste podjednako dobri. Ako skola ima kapacitete da primi vise djaka mozda bi trebalo pustiti vise od 100 po razredu, Ali kako god bude treba se truditi, raditi I vezbati matematiku I ubuduce. Shvatiti da ste ipak medju najboljima cim ste dosli do ovog nivoa. U ovom trenutku u vasim decjim glavama vama se cini da je mnogo, mnogo vazno proci dalje, a najvaznije je da ste vredni I pametni I da I dalje budete takvi, Trud ce biti nagradjen. Sve najbolje

  26. Западнобачки округ:
    Осми-48 први
    Седми-86,82 први и други
    Шести-65,63 први и други
    Позвао сам школу нисам нашао на интернету. Да ли неко има резултате топличког округа?

  27. Djordje ne smaraj vise, granica za osmi ce biti 70 poena 🙂 a vi sto ste za to da deca iz mg treba da imaju vecu granicu,ptopagirate na njih da je ne upisuju tj, niste nista gori od dms-a koji ,, siri,, propagandu o tome kako deca treba da idu u kampove, na privatne casove itd. Zivimo u 21. veku kad je sve dostupno na internetu, zadaci za vezbanje takmicenja pripremni za upis u srednje skole zadaci sa male mature sa upisa u mg za sedmi ili za srednju skolu, a ako je dete pametno i ako ga zanima matematika on nece posle jednog lose uradjenog takmicenja da padne i da zamrzi i predmet i takmicenje i umesto sto visite na racunarima i raspravljate se sa profesorima bolje idite do najblize kopirnice i iskopirajte zadatke detetu da vezba, a ako su mu jos i profesori dobri, drzace dodatnu nadtavu posle skole i ,, uzimace,, sa casova koji su u tom trenutku manje bitni kao sto su geografija i istorija

      • Ђорђе, шта мислите које ће границе бити за VI и VII разред? Да ли постоји шанса да граница за VI разред буде 75 поена? Хвала.

      • Sta ce biti sa trecim zadatkom u VII pod b? Sta sa onih sest poena sto su nekima priznavali a nekima ne? Da li ce se to ujednaciti? Sa 66 ce se ici dalje a sa 60 ne??
        Dosta je takvih koji imaju 66 zahvaljujuci 3.b zadatku, a koji bi trebalo da ostanu bez tih 6 poena.
        Molim vas da dobro razmotrite ovu situaciju!!! Dosta je dece sa 60 poena koja ce ovim biti ostecena!Pravedno bi bilo da pozovete na drzavno sve sedmake od 60 i vise poena ima ih dosta oko 150 ali mozete i vi (DMS) da napravite izuzetak za vas jubilej i da ispravite propust, a decu ne ostetite! Pozdrav

    • Koliko ja vidim ažurnost podružnice DMS-a iz Beograda i OŠ 20.oktobar je katastrofalna. Zar je moguće da se još uvek ne objave granice za nagrade u Beogradu, katastrofa da li je toliko teško ukucati 4×5=20 brojeva za granice za nagrađene, a u gotovo svim ostalim podružnicama su to odradili. Jednom rečju KATASTROFA!

      • Poštovani,
        granice za nagrade nisu mogle biti odredjene dok Drzavna komisija ne zavrsi posao. Ne znam sta je tu sporno. Sinoc smo objavili granice za nagrade (dan posto je drzavna komisija resila prigovore, brze stvarno nije moglo), sve u skladu sa Pravilnikom. Kako su to ostale Podruznice mogle da odrade pre odluke Drzavne komisije, nije mi jasno i to je pitanje za njih.

  28. Prosle godine ste pustili 115 sestaka,ove godine ste stavili granicu 76,verovatno bi bankrotirali da ste spustili granicu na 75 bodova i pustili 118 sestaka.LOGICNO JE DA POSTOJI MINIMUM BODOVA KOJI SVAKO DETE TREBA DA OSTVARI ZA PLASMAN NA DRZAVNO I DA SVI PREKO TOGA IDU DALJE BEZ OBZIRA KOLIKO JE TO DECE!!!

  29. Зашто мислите да је непоштено и безвезно?

    Када се све уради по правилнику онда је непоштено и безвезно?!

    Члан 27

    Такмичарска комисија одлучује о броју ученика који су освојили 1, 2 и 3. награду, као и похвалу на одговарајућем такмичењу. Награде на II и III ступњу такмичења обезбеђују подружнице ДМС, а на Државном такмичењу ДМС и МПРС.
    Укупан број награда и похвала је по правилу око половине броја учесника по сваком разреду, при чему се око 5% ученика сваког разреда награђује првом наградом, око 10% ученика сваког разреда награђује другом наградом, око 15% ученика сваког разреда награђује трећом наградом. Око 20% ученика сваког разреда се похваљује.
    У случају II и III ступња такмичења за ученике VII и VIII разреда основних школа, проценти из става 2 овог члана се користе за формирање листе награђених у одељењима основне школе са 4 часа недељно, при чему у том рангирању не учествују ученици који раде по програмима специјализованих одељења математичких гимназија.
    Ученици који раде по програмима специјализованих одељења математичких гимназија награђују се по критеријумима који су добијени применом става 3 овог члана.

    • Bezvezan vam je i pravilnik, ako je ovakav kako ste gore naveli. Odredite granice za nagrade za svaki razred koje ce biti jedinstvene za sve okruge i tako delite nagrade, a ne da u jednom okrugu sa 40 poena bude prva nagrada, a u drugom sa 90. Ovo sto je ove godine uradjeno u 7. razredu u Beogradu, da raspon za prvu nagradu bude 30 poena, je totalna besmislica. Uzas! Vi u DMS-u, dakle, mislite da istu nagradu zasluzuje neko ko je uradio 3 ipo zadatka, kao i neko ko je uradio svih 5? Pa cak i na obicnom kontrolnom zadatku je 3 ipo zadatka za 3+, a pet zadataka za 5.

  30. Poštovani,

    Obraćam se svim posetiocima ovog sajta i celoj Srbiji.

    Ono što je ove godine uradila tzv. nezavisna Državna komisija, je neviđeni skandal.
    Pod geslom da „Државна комисија има право да достављене радове поново прегледа и да, у циљу уједначавања критеријума, изврши ревизију додељених бодова“, napravljena je neviđena krađa. Naime, s obzirom da statistika nikad ne laže, prenosim vam rezultate rada Komisije, koja je izvršila korekcije kod 41 učenika 6, 7 i 8 razreda :
    Beograd: oduzetii bodovi 0 učenika, dodati bodovi 10 učenika
    Mačvanski : oduzetii bodovi 15 učenika, dodati bodovi 3 učenika
    Ostali : oduzetii bodovi 8 učenika, dodati bodovi 5 učenika.
    Postoji velika sumnja da su pregledani svi radovi, jer se iz spiska pozvanih učenika za državno takmičenje za 6 razred, može videti da se pojavljuje nemoguć zbir bodova za pojedine zadatke prema datom ključu za bodovanje.
    Navodim sve vidljive primere:
    – 1. zadatak, 2 boda,17 bodova, 19 bodova (nemoguće po ključu);
    – 2. zadatak, 2 boda,17 bodova, (nemoguće po ključu (nije greška u kucanju, slučajno je isto kao u 1. zadatku));
    – 4. zadatak, 11 bodova,12 bodova, 17 bodova, 18 bodova, 19 bodova (nemoguće po ključu,);
    – 5 zadatak, 19 bodova (nemoguće po ključu);
    Ovo gore navedeno je krunski dokaz da nisu svi zadaci pregledani, jer da je tako, bodovanje bi moralo u svakom slučaju da odgovara ključu. Mogu samo da zamislim koliko još nepravilnosti ima koje se iz objavljenih rezultata ne mogu videti.
    Da se odmah razumemo, ja nemam ništa protiv da se greške isprave, ALI AKO SE POSTAVE NEKA PRAVILA IGRE ONDA ONA MORAJU DA VAŽE ZA SVE PODJEDNAKO, gospodo.
    Nemam ja ništa protiv da se igramo i razračunavamo mi stariji (naravno verbalno,ne fizički), ALI DECU U TO NE MEŠAJTE.
    Ovde se direktno oštećuju neki okruzi, a favorizuju drugi I TO SVE PREKO DECE.
    Da ne bi neko rekao, kako sam ja „još jedan od roditelja koji nije zadovoljan rezultatom i sad se tu nešto buni, i odustaje na prvom takmičenju, da ne može da prihvati da mu dete nije dovoljno kvalitetno i da je trebalo više da vežba i slično“ ,napominjem da je moje dete (6 je razred), do sada osvojilo 6-7 prvih nagrada, prvu nagradu na Misliši prošle godine i da mu je ovo trebalo biti prvo učešće na republičkom takmičenju, ali TO MU JE NA PRAVDI BOGA UZETO.
    Bez obzira da ja „pomalo“ znam matematiku (tehničke sam struke), ali nisam profesor ni nastavnik i ne pripadam ni jednom lobiju (da ne kažem klanu), ovaj put neću ulaziti u diskusiju o tome da se daju takvi zadaci , da se u tumačenju rešenja zadataka dolazi do akademskog nivoa rasprave, tipa “ mislilo se na to ( iako nije rečeno ni u postavci ni u ključu) jer je po najnovijim tumačenjima itd“, odnosno do mogućnosti da se manipulacija u bodovanju ostvaruje korišćenjem ekskluzivnog prava na tzv. „slobodno sudijsko uverenje“.
    Strahovito sam ogorčen, i jedina uteha mi je u tome da će se , kao što je neko već lepo rekao, „sve ovo jednom lane zvati.

    Sram vas bilo, sve koji ste u ovoj nepravdi učestvovali.

  31. Poštovani nerealni kritičari,

    Prevršili ste svaku meru i prešli sve granice dobrog ukusa! A sve pod plaštom borbe za neku pravdu i decu! Nikakvih nepravdi nije bilo, te su svi komentari o raznim nepravednostima besmisleni! Normalno je da želite maksimum, u svakom smislu, za svoju decu, ali nemojte svojim nerealnim frustracijama pljuvati neke poštene ljude i nipodaštavati rad i znanje neke druge dece. Takav nerealan pristup nije dobar ni za Vašu decu, koja ove godine nisu prošla dalje, ali možda sledeće godine hoće…

    Vidim iz nekih prethodnih komentara, nije dobro ni kad se Pravilnik u potpunosti ispoštuje!!! Pravilnik o takmičenjima je javan i dostupan na sajtu DMS-a i nije mi jasno zašto, sportski rečeno, „izlazite na teren, ako nećete da poštujete pravila igre“…zašto se svake godine polemiše o pravilima negde „pred kraj utakmice“…neko mora i da ispadne, ne mogu svi ići dalje.

    Ovogodišnja promena Pravilnika, vezano za dodelu nagrada, je formulisana da bi se podstakla deca iz redovnih odeljenja VII i VIII razreda, a pre svega je podstaknuta opet nečijim „višegodišnjim prozivanjem“ dece iz specijalističkih odeljenja (MG). Sad ni to nije u redu!

    Zašto je neko u x-mestu sa 100 poena dobio prvu nagradu, a neko u y-mestu sa 40 poena!? Pa odgovor je logičan: jer je on u y-mestu prvi sa svojim brojem poena! To je OKRUŽNO takmičenje i on je najbolji u svom okrugu. Ko nije zadovoljan u x-mestu, neka se preseli u y-mesto i bude najbolji.

    Pobeda u y-mestu naravno ne mora biti dovoljna za plasman na državno takmičenje, jer na državno ide oko 100 najboljih u Srbiji i to nije nikakva novina! Tako je od uvek i ne znam šta je tu toliko iznenadjujuće….verujem da će se 107. ili 108. uvek ljutiti i neće im biti pravo i ne treba ih kriviti zbog toga, ali isto tako oni ne treba nikoga da vredjaju!

    Mogućnost pregleda radova koja je ostavljena Državnoj komisiji radi ujednačavanja kriterijuma, takodje sada izaziva ogorčenost i sumnju!? A to je upravo ono što najviše štiti svu decu! Do pre neki dan su se mogli pročitati komentari kako je u nekom okrugu bodovano ovako ili onako… Državna komisija je ovog puta odradila posao kako treba, i nadam se, naučila pameti neke okruge koji tradicionalno krše uputstva za bodovanje, pa neka se ljuti ko god hoće!

  32. I na kraju…svi saveti kako treba da se ugledamo na neke druge (biologe, fizičare…) ne zaslužuju ni pažnju, niti imaju smisla…DMS je ubedljivo najuspešnije stručno društvo na teritoriji Srbije, čiji sistem daje izuzetne rezultate već decenijama…verovatno se može meriti sa našim najuspešnijim sportistima, umetnicima i drugima koji su dali nemerljiv doprinos prepoznatljivosti ove zemlje i naroda u svetu …ostavite nas da radimo svoj posao kao i do sada…i taj rad je prepoznat čak i od Kembridza, Oksforda, Moskve. MTI-ja…, samo se ne priznaje OVDE! Neko nije dobio pohvalu ili nije prošao na državno, pa mu to daje zapravo da lupeta svakakve gluposti i neistine!? Stvarno sramota!

    • Vas sledeci komentar je narocito bezobrazan, a objasnicu i zasto.
      „Zašto je neko u x-mestu sa 100 poena dobio prvu nagradu, a neko u y-mestu sa 40 poena!? Pa odgovor je logičan: jer je on u y-mestu prvi sa svojim brojem poena! To je OKRUŽNO takmičenje i on je najbolji u svom okrugu. Ko nije zadovoljan u x-mestu, neka se preseli u y-mesto i bude najbolji.

      Pobeda u y-mestu naravno ne mora biti dovoljna za plasman na državno takmičenje, jer na državno ide oko 100 najboljih u Srbiji i to nije nikakva novina! Tako je od uvek i ne znam šta je tu toliko iznenadjujuće….verujem da će se 107. ili 108. uvek ljutiti i neće im biti pravo i ne treba ih kriviti zbog toga, ali isto tako oni ne treba nikoga da vredjaju!“

      Vi, gospodine Terzicu, veoma dobro znate da se za upis u Matematicku gimnaziju boduju nagrade sa okruznih i drzavnih takmicenja u 6.razredu. Dete iz Smedereva na primer sa 40poena ima 1.nagradu u svom okrugu koja mu se boduje sa ogromnih 20 poena na upisu u MG, dok dete iz Beograda sa 69 poena nema nikakvu nagradu na okruznom takmicenju i nema ni jedan bod na upisu u istu skolu. Ili izjednacite kriterijume podele nagrada, ili neka se deci ne boduju dodatno nagrade na upisu u MG, jer nisu realne vrednosti istih. Ili da i ja budem bezobrazan sada kao Vi u svom komentaru, pa da kazem neka se deca iz unutrasnjosti ne sele u Beograd i ne upisuju MG ako im se sa 40 poena u njihovom okrugu racuna plus 20 poena a deci iz Beograda nista.

      • Vi godipodine Djordje, covece koji nas zasipate ostrascenim komentarima, treba da znate da se od ove godine za upis u Matematicku gimnaziju ne boduje nagrada sa okruznog nego plasman na drzavno. Budite mirni, bar sa tim.

      • Vi gospodine Djordje, ocigledno ne znate nista. Sve što navodite ne odgovara istini. Vidim da pratite moj rad, ali izgleda nedovoljno. Maske polako padaju, kao i zloupotreba komentara na ovom forumu…nisu svi ovde dobronamerni roditelji…Ja iznosim lako proverljive činjenice, a vi izvolite iznesite činjenice i dokaze…bez ličnih frustracija.

    • Gospodo iz DMS-a, zbog ovolike vase arogantnosti I drskosti treba bojkotovati sva Vasa takmicenja ,pa da vidim kome cete onda da skidate bodove.Vi se nadmudrujete sa Vasim kolegama iz drugih okruga preko dece.Igrate se sa decijim uspesima i osecanjima.Pa je l to pedagoski?Kada bismo mi vama davali poene za vas odnos prema kolegama koji predaju druge predmete dobili biste nula poena,za odnos prema vecini kolega matematicara 1 poen ,za saradnju sa roditeljima nula poena,za odnos prema deci nula peona.Jedino bi za aroganciju bez problema dobili 20 poena,tako da vi gospodo ne biste otisli dalje od skolskog takmicenja!!!

  33. Državna komisija je, koliko vidim, htela da kazni neke okruge zbog ranijih godina, I DA NAVODNO STVORI UJEDNAČEN KRITERIJUM. dRAGA MOJA KOMISIJO, NE RADI SE TO PREKO DEČIJIH LEĐA. aKO MISLITE DA SU NEKE KOLEGE RADILE ŠTA SU HTELE, NISTE SMELI DA DOZVOLITE DA BUDU U KOMISIJI. mENI NAŽALOST OVO SVE LIČI NA LIČNE OSVETE, POVREĐENE SUJETE I KAŽNJAVANJE IGRAČA, UMESTO SUDIJA. sRAMOTA.

  34. Čudom se čudim, i pitam se pitam a šta bi tek mogli da kažu oni koji su bili malo ,,ispod crte“ i time van prvih 100, da onima koji su privremeno bili ,,iznad crte“ i time u prvih 100, samo zahvaljujući neregularnom radu lokalne komisije , a ne njihovim tačnim rešenjima, nisu pravedo odmereni bodovi?

  35. To smo mi. Osetili ljudi da je matematika šansa da se ode iz ove zemlje dostojanstveno pa deca krenula da uče. Ali ne lezi vraže, tu je DMS da i to upropasti. Da se ne lažemo. Ništa ne prija kao uspeh i ništa bolje ne motiviše za dalji rad. Plasman na republičko daje broj bodova koji je veoma bitan za upis u matematičku gimnaziju koja je realno šansa za uspeh u životu i beg iz ove propasti od države. Pune su novine članaka o uspesima djaka te škole i o kasnijim odlascima na najpriznatije fakultete u svetu. Šta se nudi ostalima? Škole gde je uravnilovka i gde se ne zna časnog krsta, ko vredi a ko ne. Nisu žalbe na nagrade nego kako neko dobije šest bodova gde je po ključu 5. Pa posle neko za bod uđe a neko ne. Znanje isto a bodovi zavise da li si iz Valjeva ili Čačka. Zato svaka manipulacija bodovima direktno utiče na upis a samim tim i na živote i dalji razvoj te dece. Moji predlozi su: Ili proširiti broj pozvane dece na državno takmičenje zbog povećanog interesovanja na barem 150 po razredu ili odrediti minimalni procenat znanja koji na takmičenju treba pokazati. Da li je to 100 posto ili 80 ili niže neka odredi struka. A što se tiče upisa u matematičku gimnaziju možda je najbolje ne bodovati plasman na državno nego samo nagradu. Ima mnogo primera gde deca na državnom ne osvoje ni 10 bodova a dobiju bodove za upis, a neki zbog nekog kiksa na okružnom a realno bi na državnom postigli bolji rezultat ostaju sa manjim šansama za upis.

  36. Veljko,
    bravo za sajt.
    Sramota je da Beograd nema svoj licni sajt kao i ostale podruznice nego sve informacije moramo da saznajemo preko vas ili ostalih podruznica.DMS bi ubuduce mogao da bude malo azurniji.
    ps.
    Sajt DMS-a ne smatram Beogradskim sajtom.

Оставите коментар

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s