Окружно такмичење из математике 2016.

Задаци се могу преузети овде. Границе за Државно биће познате најкасније до 29. марта.

Коначни резултати за Ваљево се могу преузети овде.

Advertisements

323 comments on “Окружно такмичење из математике 2016.

  1. Mogu da se vide rezultati za 5. i 7.razred na sajtu škole Nikola Tesla iz Vinče, u pitanju su zip fajlovi koji sadrže skenirane rezultate po opštinama. Doduše, sajt je pristupačan kao i škola jutros. Svaka čast onom ko je birao lokaciju za okružno u Beogradu.

  2. Анализирао сам резултате 6. округа за 7. разред, и рекао бих да ће се на државно сигурно пролазити са 60+ бодова, можда и са 55-50. Према мојој рачуници 60+ бодова има неких 70ак ученика.

  3. Da li neko zna kakva je praksa i koliko ucenika prolazi na drzavno takmicenje iz svakog razreda? Konkretno, zanima me 6. razred. Da li je 83 poena dovoljno za prolaz na drzavno ove godine.
    Mom sinu nisu priznali ceo 2.zadatak, vec su mu skinuli 9 poena iako je dobio tacan rezultat, jer njegov postupak nije bio po kljucu, na prvom je sam izostavio 2 od 5 resenja, te je izgubio 8 poena i tu. I tako sada ima 83 i brine se da li ima prolaz na drzavno. Naravno, u trecem zadatku ima sva 4 resenja, ali to mu se racuna isto kao i onima koji imaju samo 3, zbog greske u kljucu koju je napravio sastavljac zadataka.

  4. Имам 80 бодова и VIII сам разред, да ли има шансе да прођем на државно? Неке предпоставке за границу? :/

  5. Prema mojoj pretpostavci prolaz za državno za šesti razred bio bi oko 60-70, sedmi 50, osmi 50 takodje. Jos nisu izasli rezultati za sve okruge, ali ako neko ima neke rezultate neka javi, ili ako je neko sastavio rang listu za celu Srbiju. Na državno pozivaju oko 100 učenika po razredu.

    • Po mojoj proceni granica bi trebalo da bude 75. Ako stave da se ide dalje sa 80 poena mnogo ce se smanjiti broj onih koji idu dalje. Mislim da prolazis. Odakle si?

      • Pirot, moja sestra je sesti razred. Pogresila je 5.zadatak i na njemu ima 5 boda, i izostavla je 2 resenja u 1.tako da ima 77

      • ako sam ja dobro pogledao preliminarne rezultate za 6. razred granica ce biti 80. Iako nisam video sve liste ima blizu 100- dece koja imaju ovaj rezultat pre zalbi…BG – 37, NS – 7, CA – 6, PA – 6, NI – 5, LO – 7, SA – 5, UE – 4, KG- 3,KS – 3, SU – 3, VA -2, SD – 2, LE – 2, PO – 2, PI – 1.

      • mislim da su male sanse da granica bude ispod 65 za 8 razred….
        do 70 poena BG ima 36, NS 12, SA 4, KS 4,KG 3, VA 5, NI 7, CA 2, PA 2, LE 1, ZA 1, PI 1, UE 2….sto je oko 80…Samo BG i NS imaju 24 ucenika sa poenima izmedju 60 i 70, tako da izgleda da ce granica biti iznad 60.

  6. Da li ce neko stati na put diskriminaciji dece…? Na to mislim konkretno na matematicku gimnaziju…Zna se da su ta deca nad prosecna i svaka im cast …Ali ostala deca su u poziciji da budu u startu odbacena …Zalosno je jer sva deca na gradsko su stigla sa nekim rezultatom i radom a na gradskom su uspela da imaju cak i nulu ne zbog ne znanja nego zbog drugacijeg spremanja za takmicenje u skolama i gimnaziji……
    Smatram da bi ova talentovana deca trebala da imaju odvojeno takmicenje od ostalih skola jer u ovom slucaju niko ne dolazi do izrazaja..,ako je cilj da na takmicenje ide samo gimnazija ne vidim svrhu takmicenja.
    Sa postovanjem i nadom da ce ipak neko razmisliti o ovome…

      • E,tu dolazimo do rešenja po ključu.Deca u oš rade po programu oš,imamo odeljenja i sa decom sa inkluzijom,i dovoljnih,dobrih,i kada će nastavnik da radi po ključu?Ima zadataka gde se do rešenja dolazi na više načina,prošle goine dokazi 7. razred.Dete uradi na drugi i nikom ništa,žalba odbijena.Radim van Beograda,profesor,često u komisiji za pregledanje,ako je tačan zadatak,priznaje se zadatak.Znam i za druge kolege koje tako rade,deci treba kreativnost,a ne šablonI i kalupI.Najkomplikovaniji je Beograd.Treba nam novi ALAS,a to je kreativnostttt!

    • Ljudi koji nemaju decu u MG imaju prilicno pogresnu percepciju o toj skoli, i ta prica se ovde ponavlja iz godine u godinu… Moje dete je vec srednjeskolac, ali iz naseg iskustva mogu da vam garantujem da sto se tice rada u osnovnoj skoli pri gimnaziji, imate dva casa matematike vise (sto je, priznajem, vrlo krupna stvar, jer to je fond casova koji je 50% veci u odnosu na ostalu decu), i to je to. Mimo toga, sa ove perspektive ostalim nisam nimalo zadovoljan: matematiku im drze skoro bez izuzetka nastavnici koji su tek izasli sa fakulteta odn. skoro da su bez iskustva, dodatna nastava je vrlo neredovna i obicno je drze srednjeskolci sto je priznacete neozbiljno, citava atmosfera je nabijena nekakvim nepotrebnim drilom („mi cemo da vam dajemo zadatke ranga saveznih takmicenja za pismene, pa vi vidite kako cete onda da popravljate trojke i cetvorke koje dobijete na njima“) tako da zapravo ne ostaje puno vremena za spremanje takmicenja, itd. Tako da se sve manje-vise opet svodi na to da deca sama rade, odn. da je najveci efekat pohadjanja ove skole to sto ih svakodnevno podseca koliko je jaka konkurencija, pa da im to bude eventualno motivacija da se sami sto jace spremaju za takmicenja.

      I pored toga, imam svakako razumevanja za decu koja ne pohadjaju ovu skolu, odn. za njihove roditelje. Ima nekoliko modela po kojima bi se eventualno mogla izmeniti pravila takmicenja u tom smislu. Tako npr. iz fizike pragovi prolaznosti su drugaciji (veci) za decu iz gimnazije u odnosu na drugu decu, i to mi se cini razumnim. Ili, u srednjoj skoli su takmicenja iz matematike podeljena u tzv. kategoriju A, gde ucestvuju deca iz matematickih gimnazija, i kategoriju B, gde ucestvuju deca iz ostalih gimnazija odn. srednjih skola. Morate medjutim biti svesni da i u takvim varijantama ima dosta vrlo osnovanih argumenata za zalbe o diskriminaciji sa druge strane.

    • Radi se o istoj deci i nije potrebno praviti diskriminaciju ni u jednom pravcu. Kao potvrdu ,pogledajte npr. rezultate prošlogodišnjeg državnog takmičenja za šesti razred. Od prvih dvadeset (iz raznih škola) većina jeste i ove godine ostvarila odličan plasman u Beogradu ali ovaj put kao učenici MG. Time su potvrdili svoj kvalitet i marljivost, koju su dokazali i pokazali i pre dolaska u MG.

  7. Moze i Wimbledon da bude za prvih 20 na ATP listi, a onda posebno takmicenje za ostale, „da bi dosli do izrazaja“ i da se ne bi „diksriminisali“
    Apsurdno, zar ne?

  8. Evo ovako moje misljenje za osmi razred.
    Uzmemo li u obzir da je granica 60 imamo sledece : NS ima 20,Bg ima 40,Nis Kragujevac i Valjevo zajedno oko 18 i ostaje 20+ mesta za ostale okruge.
    Uzmemo li da je 65,retko ko,ko je resio tri zadatka je dobijao 5 poena u drugima tako da se samim tim dosta smanjuje broj ucenika sigurno.
    Vase misljenje?
    Postoje li sanse za 60?

  9. Beograd, Niš, Novi Sad, Kragujevac, Zaječar, Valjevo, Leskovac, i drugi okruzi za 8 razred bilo bi ukupno 72 učesnika da je granica 66. Pošto mislim da broj učesnika varira od toga da lice je škola velika možda može biti 80 učesnik možda može biti 120 učesnika ali nema teorije da će granica biti iznad 66 mogu da se kladim

  10. Поштоване колеге,

    Пишем и обраћам се вама да заједно помогнемо шестацима. Молим вас погледајте још једном други задатак, у ком се јасно тражи: одреди цифру А у тринаестоцифреном броју 111111А999999 тако да број буде дељив са 7.

    Дете све образложи и дође до закључка да цифра А мора бити дељива са 7 и да је А=0 или А=7. Комисија му узима 9 поена јер није по кључу, нанаводно није написан број, па зар није захтев задатка одреди цифру А. Образложење она даје као у Математичком листу 50/2, које није исто као у кључу, коме веровати, где је тачно решење. Ја као професор математике тврдим да је дете у праву. Она се жали комисији, улази сама јер није дозвољен улазак родитеља или наставника. Тражи да јој се објасни шта није у реду, млађа професорка нема објашњење, све је добро, али није по кључу. Жалбе у Крагујевцу трају сат времена после изношења првих резултата. Све је завршено у суботу у раним вечерњим сатима.

    Трећи задатак: Дете ту налази решења колико и треба, четири и добија 20 поена као и оно дете које није решило тачно задатак, које је нашло три решења, па зар је и то поштено? Због грешке, чије? Они су само шестаци, деца која хоће да раде и воле математику, па зар на почетку неког већег такмичења већ овако?

    Моје дете има 79 поена, изгубило је у првом задатку 12 поена, није нашла сва решења, поштено, али ових 9 из другог задатка никако јој није јасно зашто? Погледајте још једном тај задатак свим шестацима и исправите неправду у трећем задатку свим шестацима.

    Мислим да ученичке радове треба гледати детаљније од пуке везе са кључем који је предочен. Треба вредновати све оно што је тачно и добро записано.

    Доста је од мене, велика ми је част што сам смогла снаге да вам пишем, морала сам да станем на страну детета и рада.
    Поздрав,
    Зора Шкорић Аранђеловац.

    • Poštovana,
      Pošaljite zahtev Društvu matematičara pismeno da se detetu ponovo vrednuje taj zadatak (svakako su radovi već poslati njima). Imali smo više puta slično iskustvo i ukoliko ste u pravu to će biti ispravljeno i dete neće biti oštećeno. To će verovatno nositi prolaz na republičko, kao sto se i nama u dva navrata desilo. Svakako treba biti na strani deteta koje je pokazalo znanje i kreativnost i uradilo nešto na svoj način
      Pozdrav

      • TO je i moj problem !Zadatak tačan,ali nije po ključu.Ne možeš ništa,u komisiji pregledača mora da budu nastavnici koji dobro znaju gradivo,a ne samo ključ.,inače sam i sama nastavnik.Žalba je data,ali da li će biti usvojene videćemo,Beograd.Po tom ključu mogu da urade samo deca iz matematičke jer oni to rade ,a u oš nema .Treba kod dece razvijeti kreativnost,a ne šablon.

    • Mome sinu su isto na tom zadatku oduzeli 9 poena jer nije po kljucu postupak, a dobio je tacna resenja, plus sam je izostavio na prvom zadatku 2 resenja, tako da sada ima 83 poena. Mi se nismo zalili, jer je nastavnca rekla da je moralo da se radi po kljucu, mada mislim da je trebalo da ulozimo zalbu. Vidim da su se u Beogradu strogo drzali kljuca, a u drugim gradovima nisu. Dakle, kriterijumi nisu bili isti za svu decu. Trebalo bi zaista da se ispravi ova nepravda i da se svoj deci koja su dobila tacna resenja da max. broj poena, ali ja kao roditelj ne mogu da pisem DMS i da uticem na to. Nastavnici bi trebalo da reaguju u ovakvim slucajevima.

      • I ja pišem kao roditelj, mada sam ranije radila u prosveti. Svaki valjano obrazložen i pri tom tačano rešen zadatak mora biti vrednovan adekvatnim brojem poena. Mi imamo sreću da imamo divnu nastavnicu koja ima puno iskustva i bori za svoju decu (kao i ova kojoj sam uputila komentar). Moje skromno mišljenje je da decu treba uvek motivisati da razmišljaju, a ne ubacivati ih u kalup. Razumem donekle i komisiju, ogroman posao koji treba obaviti… Čini mi se da svi treba da budemo srećni sve dok ima ambicije u toj deci da se takmiče. Rezultat bi trebalo da bude nagrada za sveopšti trud.

      • U potpunosti se slazem, Naco. Nije ni nastavnica kriva u ovom slucaju, jer je okruzna komisija u Beogradu svima tako bodovala zadatak, strogo po kljucu. Ipak, mislim da decu treba podsticati da sama razmisljaju i da ih treba nagraditi ukoliko pokazu kreativnost u resavanju matematickih problema. Srdacan pozdrav i sve najbolje.

    • Драга колегинице,

      Уколико сте 100% уверени да је дете урадило тачно 2. задатак, а окружна комисија није уважила, пошаљите лепо написан приговор Државној комисији и она ће погледати.

      Међутим, када је 2. задатак у питању, ту има следећих проблема.

      Наиме, ако неко дете није радило по кључу, а има све елементе решења, наравно добија све бодове.

      Али, ако је неки такмичар радио тако што је само заменио цифре 0 и 7 (набадање) и поделило 13-тоцифрени број са 7 и добио да је дељив онда је то недовољно.
      Такво решење, са пробањем цифара, може бити коректно само ако је ученик пробао за све цифре (0-9) и утврдио да за те две јесте, а за остале није. Тиме би недвосмислено отклонио могућност сумње зашто још нека цифра није решење.

      Ово са пробањем цифара сам образложио зато што је доста такмичара решавало тим методом. Наравно, не искључујем могућности и верујем да је Ваше дете радило на други начин (другачији од кључа и од овог са пробањем или са пробањем свих цифара) и да је тачно урадило, јер постоји ту још могућности да се дође до тачног трешења.

      Решавање било ког задатка је писање низа математичких исказа у којима се недвосмислено утврђује шта је решење, тј. шта задовољава услове неког задатка и притом дају уверљиви докази зашто више ништа друго није решење.

      Желим Вам срећан исход приговора!

      • Драги Вељко,
        Дете набадало или не има цифру А, има решење, а нема поене, а шта ћемо са трећим задатком где дете нема решење, а има поене на нетачно урађен задатак. Шта сад? Како то објаснити? Ко ту набада, опет криво дете јер нема добро образложење, сад је боље од кључа.
        Поздрав!
        Математика није набадање!

      • Postovani Veljko,
        imam jedno pitanje za Vas, pa ukoliko ste raspolozeni, odgovorite mi. Naime, zasto onda u Matematickom listu 50/2 za slican zadatak (isto se trazi, samo su brojevi zamenjeni, zadatak br. 12 na strani 5., resenje na strani 7) nije dato jedno od takva dva resenja koje ovde navodite, vec je napisano tacno kako je i moje dete i verujem mnoga deca uradila? Dakle obrazlozili recima da cifra A mora biti deljiva sa 7 i da samim tim A mora biti 0 ili 7. Oduzeto je 9 poena i dete ima 83 poena umesto 92, dakle 2. mesto, umesto 1.
        Nepravda mora biti ispravljena svakom detetu koga je komisija ostetila, a ne samo pojedinacnim slucajevima. Mozda je ipak jedno od resenja da drzavna komisija ponovo pregleda svima 2. zadatak i da se svima jednako boduje, a ne da se nekima prizna ovakvo resenje, a nekima ne. Kriterijum treba da bude isti za svu decu, zar ne?
        Hvala i srdacan pozdrav.

      • Поштована Зоро,

        Нема разлога за љутњу. Понајвише због тога што сам Вам најдобронамерније написао ако сте уверени да је решење тачно да пошаљете приговор Државној комисији и верујем да ће они то погледати (јер гледају приговоре који су основани).
        Такође, врло пажљиво сам написао да

        не искључујем могућности и верујем да је Ваше дете радило на други начин (другачији од кључа и од овог са пробањем или са пробањем свих цифара) и да је тачно урадило, јер постоји ту још могућности да се дође до тачног трешења.

        Дакле, ако је Ваше дете на други начин образложило да су они делови броја дељиви са 7, и да због нечега мора и непозната цифра то бити, онда има велике шансе да му се приговор уважи.

        Поштована Снежана,

        Сличан одговор је и за Вас.
        Нигде нисам написао да мислим да ако је дете урадило као у Математичком листу не треба да добије бодове. Решење које је тамо (у МЛ) приложено је коректно, и није засновано на пуком пробању цифара. Врло често се нешто може лепо образложити кратким(ом) реченицама(ом). Па верујем да су деца на коју Ви мислите тако и урадила.

      • Hvala Vama Veljko na odgovoru. Dete je tacno obrazlozilo kao u Matematickom listu, a poeni mu nisu priznati. Dakle, pokusacu preko nastavnika da se obratim Drzavnoj komisiji, jer ja kao roditelj to ne mogu. Hvala Vam najlepse i srdacan pozdrav.

    • Ove godine takmicenje se odrzava u hotelu a ne u skoli koja je uslovljena brojem mesta. Taj hotel ima dve ogromne konferencijske sale koje primaju 400+250 ljudi. Ako se uzme u obzir da tu ima posla 2 dana, isplati se zajednici da dodje sto veci broj ljudi koji ce uzeti u hotelu nocenje i obroke kao i u okolini. 🙂

  11. Gledao sam skoro sve okruge(svi koji imaju na internetu,fali mi 4-5 manjih) i sam 65+ ima 112 djaka i jos nisu izasli konacni za Beograd i Nis, a tu ce verovatno biti po koji bod dobijen na žalbe.Svake godine ima 100+-5 djaka na drzavnom, tako da je moja predpostavka 70 bodova.

  12. Postovani Veljko,
    Da li postoji mogucnost da se napravi kao kod fizicara granica….konkretno da deca iz posebnih skola imaju vecu granicu i deca iz obicnih nizi prag….
    Pogledaj te Beograd i videce te o cemu pricam nije posteno da ovako prolaze deca koja su ipak spremala se za takmicenje a dozivela krah….
    Ne podcenjujem nikoga ali ova deca su u startu naprednija jer imaju sest casova nedeljno matematike + spremanje za takmicenje…….mislim na sedmi razred……Interesu je me vase misljenje http://osteslavinca.znanje.info/images/stories/toma_2015_16/sedmi razred preliminarni rezultati.rar
    I nadam se da ce ovo neko ko se bavi matematiko sugerisati na pravo mesto.

    • Da bilo bi stvarno u redu da se to uradi,iako sumnjam u to. Mislim da je ovo pravi trenutak za tako nesto jer su „normalna“ deca dosta losije uradila u odnosu na „specijalce“. Pogledajte Bg,NS,Kg,Nis,VA… videcete koliko preovladjuju mg(osmi raz ali verujem da je tako i za ostale) u odnosu na obicne skole a prosle godine nije bila tolika razlika.

      • To se sigurno nece desiti ove godine, ne mogu se pravila menjati „a posteriori“. A za sve vas koji ovde svake godine kukumavcite o nepravdi koju trpite od strane tih „specijalaca“, kako ih nazivate, imam prosto pitanje: zasto niste svoju decu upisali u MG, pa da i ona budu „specijalci“?

      • U MG ima dece i iz drugih gradova, zive u djackim domovima. Takodje ima i dece iz Borce, Barica itd., koja svaki dan provode po sat i po do dva cekajuci, odn. vozeci se raspalim prevozom GSP-a. Postati „specijalac“ trazi odricanje.

      • Ne mogu odgovoriti ni „da“ ni „ne“ jer nemam takvu situaciju. Moja poenta je medjutim da ima dece odn. roditelja, koji su se odlucili za takvu, svakako nemalu zrtvu, zato sto je dete uspesni polozilo prijemni, i sto smatraju da ce u ovoj skoli bolje razviti svoj talenat za matematiku. Prema time, „nema MG u nasem gradu“ nije adekvatan odgovor na moje pitanje „zasto niste upisali decu u MG?“.

    • Zasto bi se deca razdvajala?
      Nema nikakvog osnova za to. Deca koja nisu dobila ocekivane rezultate nisu dozivela krah, nego su lose uradila takmicenje.
      Na sta bi licila bilo koja liga ili bilo koje veliko sportsko takmicenje ako bi se neki odvajali?

    • Ne razumete suštinu,veći uspeh je kad deca urade zadatke iz oš nego iz mg jer su ona NAUČENA na ključ,a deca iz oš ne.BITNO je da tačno rešenje je tačno,a na koji način je do toga došlo je manje bitno.Dešavalo mi se da dete na nekim takmičenjima ,u finalu,ubeđuje profesorku iz komisije da ima i drugo rešenje,posle objašnjenja,nagrađeno sa više poena od max,to je to.

      • Nemojte da lupetate, sta vam to znaci „naucena na kljuc“? Starije dete mi je proslo kroz MG, mladje je sada ucenik, nikada se tamo pismeni ili kontrolni nisu ocenjivali prema kljucu kao na takmicenjima. Kljuc je nuzno zlo na takmicenjima, nacin da se pokusa osigurati podjednako ocenjivanje od svih pregledaca. Nekad to funkcionise, uglavnom ne. Poenta je medjutim da uvek na takmicenjima jedan zadatak pregleda jedan nastavnik, i da se tako pokusava obezbediti uniformnost ocenjivanja. Problema moze biti sa uravnotezenosti ocena na razlicitim opstinama na opstinskom nivou takmicenja, ili pak na razlicitim okruzima na okruznom nivou, ali stvarno ne vidim na koji nacin bi ocenjivanje po kljucu favorizovalo djake MG u odnosu na drugu decu. Ta deca jesu favorizovana na druge nacine, fondom casova itd., i mogu da se slozim da bi DMS mozda trebalo da preispita sistem takmicenja. Ali nije u redu ni da se iznova pisu svakakve gluposti od strane ljudi koji ocigledno nemaju nikakvu predstavu o tome kako MG funkcionise.

  13. Postovani Veljko,
    Interesuje me Vase misljenje kao iskusnog nastavnika. Konkretno me zanima da li biste priznali i koliko biste poena dali detetu osmog razreda za ovakve postupke cetvrtog i petog zadatka.
    4. Umesto isprobavanja 7-8 slucajeva kao u kljucu, dete je dati izraz izjednacilo sa nekim n^2, zatim kvadriralo obe strane, prebacilo sve na desnu stranu i dobilo da je (x+5)×n^4-x-25 =0
    Zatim je dodalo 30 obema stranama, i dobilo da je (x+5)×(n^4-1)=30, odakle je jasno da n mora da bude 2 jer je n prirodan broj a x ceo, pa je x=7. I tu je dete dobilo 10 poena.
    5. Iz uslova zadatka i iz ovih mnogobrojnih jednakosti je jasno da brojevi u ugaonim poljima datog kvadrata treba da budu jednaki jedan sa drugim, kao i da svi brojevi sa strane u kvadratu treba da budu medjusobno jednaki. Ako su brojevi u uglovima m, sa strane n a broj u sredini x, imamo jednacine:
    m×n×m=1
    m×n×n×x=2
    n×x×n=1
    Iz poslednje dve jednacine je jasno da je m=2, pa se posle lako dobija da je x=16. I tu je dete dobilo 10 poena.
    Nijedan zadatak po kljucu, ali po mom misljenju oba tacna, ali i posle zalbi detetu nista nije priznato i ostalo je sa 60 poena (20,20,0,10,10). Je l’ vredi zaliti se sada i drzavnoj komisiji i kako to funkcionise, sta Vi mislite?
    Hvala unapred.

      • Mislim da bi bilo ok da se prizna ako se dokaze da su brojevi u uglovima od 90 stepeni isti a takodje da su oni izmedju njih isti. Međutim onda centralni broj treba da je kvadrat jer je proizvod dva ista broja,a 16=4^2

    • Поштовани,

      Пошто је у кључу наведено да треба признавати и сва друга решења која нису по кључу, лично мислим да је ово што сте написали прилично добро.

      Ако је дете то све коректно одрадило, нема разлога да не добије још неке бодове, можда и пресудне за пласман на виши ранг у 8.р.

      Дакле, напишите пристојан – конкретан приговор и замолите да се ти задаци погледају опет јер сматрате да треба уважити и решавање проблема на други начин.
      Ако се комисија из рада увери да је то добро нема разлога да не призна.

  14. Konacni rezultati za Beograd su objavljeni na sajtu OS Nikola Tesla – Vinca. Odgovori na prigovore se mogu preuzeti od ponedeljka na prijavnici OS Jovan Miodragovic – Vracar.

  15. Da li ce se na republicko ove godine plasirati veci broj ucenika nego ranijih godina posto ce se takmicenje odrzati u hotelu? Na internetu sam video da je njegov kapacitet poprilicno velik, pa ne vidim razlog zasto se ne bi pozvalo vise ucenika… 🙂

  16. Srednje-Banatski okrug
    Severno-Banatski okrug
    Južno-Banatski okrug
    Zapadno-Bački okrug
    Pomoravski okrug
    Borski okrug
    Zaječarski okrug
    Toplicki okrug
    Pcinjiski okrug
    ako neko ima rezultate sa bilo kog od ovih okruga,plss odgovorite

  17. Границе за пролаз на Државно такмичење биће објављене вечерас на сајту ДМС-а. Не очекују се никаква изненађења, оне ће бити реалне, да буде обухваћено око 100 учесника по разреду, како пише у Правилнику.

    • Zanimljiva je granica za 6. rared od 53 poena.
      Koliko me pamćenje služi, ovakva granica se, poslednjih godina, pojavjuje SAMO za učenike 6. razreda. Naime pre dve godine je objavljena granica od 80 oena ali su „pripušteni“ i učenici sa 79 poena, da bi, kasnije, ta granica bila „adaptirana“ na 79 poena. Jedan učenik koji je tada imao 79 poena i tako prošao, je na državnom takmičenju imao „perfect score“ od 100 poena.

    • Поштована Глорија,

      Немам такву информацију. Они на резултатима који су истакнути овде:
      http://www.osteslavinca.znanje.info/images/stories/toma_2015_16/konacno%20okruzno___2016sortirano-1.xls

      нису одредили награде.
      Пробајте да се некако распитате преко наставника јер ичигледно деци фали та информација.

      • Поштовани Вељко и остале колеге,
        да ли је у складу са Правилником о наградама Друштва за математику то што у Београду нема похвала? Није фер баш толико да демотивишемо децу. Ако неко у четвртом или петом разреду има 69 поена на окружном такмичењу, у Београду неће добити ни похвалу. Да ли би неко од надлежних могао да ми објасни зашто?
        Унапред хвала, колегиница учитељица.

      • Поштована колегинице,

        Не знам мотиве београдске подружнице за одлуку да нема похвала.
        Оно што је записано у Правилнику ДМС-а о организацији такмичења, у његовом члану 34. је:

        Такмичарска комисија одлучује о броју ученика који су освојили 1, 2. и 3.
        награду, као и похвалу на одговарајућем такмичењу. Награде на II и III ступњу
        такмичења обезбеђују подружнице ДМС, а на Државном такмичењу ДМС и МПРС.
        Укупан број награда и похвала по правилу није већи од половине броја учесника по сваком разреду, при чему се око 5% ученика сваког разреда награђује првом наградом, око 10% ученика сваког разреда награђује другом наградом, око 15% ученика сваког разреда награђује трећом наградом. Укупан број награђених не треба да прелази 30% такмичара. Око 20% ученика сваког разреда награђује се похвалом.

        У Ваљеву се наравно, на сваком такмичењу општинског и окружног нивоа, границе за награде и похвале одређују овако као у Правилнику, јер сматрамо да правила треба поштовати. Надам се да колеге у Београду имају неко објашњење и своје разлоге због чега су тако одлучиле. Пробајте неког од њих да контактирате пре поделе диплома, за коју сам прочитао да је средином априла.

      • Поштоване колеге,

        Могу врло кратко и веома поуздано рећи да београдска подружница не дели похвале услед недостатка новца! То је права истина, а не никакве дискриминације, кршење правилника и сл. Морате разумети да није исти трошак за 500 диплома и 50 диплома.

      • Jasan je nedostatak novca… Čemu pravila kada ne mogu da se poštuju?
        Ili pravila koja se menjaju „u toku igre“ – npr. vest da se nagrade na takičenjima ne boduju pri upisu u srednju školu… i to u sred „takmičarske sezone“!!!

        Ministarstvo marljivo radi na ušedama – što manje takmičara manji trošak…. u novcu… onaj drugi je nemerljiv.

        Ovde se baš ne poštuju znanje i rad…a ja opet, nikako da se sa tim pomirim…

        Dakle, ako mislite da to nije u redu, tastature u ruke pa borba – Ministarstvo, mediji, svi ponanici itd…. Ako i ne zaustavimo, možda bar usporimo taj trend.

      • To je katastrofa. DMS na državnim takmičenjima daje diplome odštampane na običnom 80-gramskom papiru, a ovi nemaju novca ni za to!? Ako za to nema 10.000-20.000 dinara da svi dobiju pristojne diplome, onda je došlo krajnje vreme. Da li su oni čuli za sponzore? Postoje i mnogi roditelji koji su uspešni preduzetnici i možda bi pomogli samo neko treba da ih zamoli i uveri da bi ta sredstva otišla u pravom smeru.

      • Verovatno se moglo „snaći“ sa spozorima…
        Hoću da verujem da je državni interes da se stimulišu najbolji… Pa ne „krivim“ podružnicu već Ministarstvo koje nije obezbedilo dovoljno novca za pripreme najdarovitijih i najmarljivijih uključujući i nagrade/diplome/pohvale.
        Snalaženje sa sponzorima koji doniraju novac za lečenje, za takmičenja itd samo „amnestira“ državu. Zato je, možda najproduktivnije da „pukne bruka“, iako je krajnje vreme za to bilo još „onomad“.

      • Кад има воље има и начина. У 21. веку могле су бити обезбеђене електронске дипломе које би деци, по жељи, штампали родитељи или школа.
        Штампање 500 диплома не кошта више од 15000 динара, да смо знали да је и то превише за подружницу БЕОГРАД до те суме могло се доћи добровољним прилозима родитеља такмичара.
        Организација окружног такмичења подразумева обезбеђивање награда-диплома-похвала за такмичаре као што пише у Правилнику ДМС. Подружница Београд треба да пита за савет колеге из осталих подружница.

      • Kako je moguce da se u nekim Bgd opstinama poklanjaju tableti za pobednike na Opstinskim takmicenjima iz matematike, a da za pohvale na nivou grada nema 10.000 dinara? Nije da nema para, vec ih niste trazili dovoljno. Ipak, ovo su najtalentovanija deca, a ovaj gest to ne potvrdjuje. Cak naprotiv. Zato, ako organizujete takmicenja, onda to radite na pravi nacin. Predlazem, za pocetak da postujete svoj Pravilnik i takmicare!

      • Stvarno nije fer ovakvo ponasanje prema deci koja su ulozila vreme i trud da se pripreme za takmicenje, a postigla su ipak neki rezultat koji, na zalost, nije dovoljan za jedno od prva tri mesta, ali je dovoljan za pohvalu koju su zasluzili.
        Smatram da treba da se postuje pravilnik i da je mogao da se trazi novac za kotizaciju ili kao sto je vec receno da se skupi novac od dobrovoljnih priloga, ako ne moze drugacije.
        Zasto DMS ne razmotri ovu mogucnost koju je navela gospodja Vesna da se diplome elektronski putem posalju skolama i da ih skola ili mi, roditelji odstampamo?

      • Исти предлог сам послала на мејл Друштва математичара пре пар дана, а можда би га озбиљније размотрили ако га још неко подржи. Ако желите, пишите им. За наредне године и будуће такмичаре.

      • Поштовани родитељи,

        Захвални смо Вам на Вашем интересовању и предлозима. Београдска подружница од прошле године има ново руководство и веома се трудимо да померимо неке ствари са мртве тачке (нпр. почели су од прошле године да се објављују резултати транспарентно, добили сте по први пут писане одговоре на приговоре…). Имајте на уму да неке ствари чак ми изнутра видимо боље од Вас. Али такође Вас молим да имате разумевања, дате нам времена и не пљујете нас баш за сваку ситницу „коју би сте Ви боље урадили“. Да ли стварно мислите да је баш тако једноставно организовати овакав догађај са преко 1200 ученика? И са 0 динара!
        Наравно да смо тражили спонзоре и користим прилику да се и овим путем захвалим ИП „Математископ“, Заводу за издавање уџбеника, Comtrade-у, ГСП Београд и Општини Гроцка. Неком на мањем, неком на већем доприносу, што ћу и поновити приликом доделе диплома јавно. Такође могу да Вам презентујем одговоре неких других веома успешних компанија које нису биле у могућности да помогну. Котизације су према Упутству Министарства просвете забрањене и сва школска такмичења морају бити за ученике бесплатна!
        Управо подстакнути оваквом ситуацијом која траје већ неколико година, иницирали смо преговоре са Градским секретаријатом за образовање у вези са финансирањем градских такмичења (не само за математику) која превазилазе број учесника такмичења у свим другим окрузима и држави. Постоје и нека друга решења којима још увек не желимо да прибегнемо, као нпр. смањење броја учесника и померање граница пролазности…такмичење са дупло мање учесника би било и дупло јефтиније и једноставније за организацију, а вероватно би и прегледање било ефикасније.
        У сваком случају захвални смо ОШ „Никола Тесла“ у Винчи на прихватању овогодишњег домаћинства, иако је и то изазвало лавину непримерених коментара и протеста. Да ли математика треба да се популарише равномерно у свим београдским општинама??? Да ли је 20 минута са краја Устаничке толико било далеко??? Да ли смо ми криви и због тога што је 1000 родитеља кренуло својим аутомобилима ка Винчи истовремено, па су блокирали Смедеревски пут, а аутобуси ГСП-а били празни??? Подсећам Вас да је ГСП тог јутра изашао у сусрет нашим захтевима и појачао саобраћај ка Винчи.
        Тачно је да ових дана неке београдске општине (Нови Београд, Врачар…) организују поделе вредних награда својим такмичарима са општинског нивоа, али ми наравно нисмо тужни због тога. Напротив, веома смо срећни што се неко сетио и наградио децу и на том нивоу…Да ли ће неке општинске награде бити вредније од градских? Вероватно хоће! У неким општинама су биле и до сада, али је такав друштвено-политички тренутак да је то ових дана значајније медијски пропраћено. У то заиста не бих улазио.

        Надам се да сам Вам макар мало приближио наше разлоге и могућности. Трудимо се да побољшамо ситуацију, а не бежимо од сарадње са другим и ефикаснијим подружницама, као и разговора са свим релевантним факторима чак и о евентуалној промени Правилника. У оваквом систему, са оволиким бројем ученика као што је у Београду, немогуће је да све финансира подружница.

        Срдачно,

        Предраг Терзић
        Председник Подружнице ДМС – Београд

      • Поштовани колега Терзићу,
        лепо је од Вас што сте на овом форуму одговорили родитељима и колегама, овим поводом, а и лепо је што сте одговарали на ранија питања. То потврђује Вашу жељу да се ствари мењају на боље. И сама сам и као просветни радник и као родитељ годинама учествовала у такмичењима преко својих ђака и своје деце. Знам да је тешко. Али Ви сте прихватили да се тиме бавите.

        Ова група родитеља, како сам разумела, није се бунила због избора школе у Винчи. Школи исто хвала.

        Бунили смо се што Сте укинули похвале за добру и вредну децу, која су их заслужила и што Сте нам као оправдање за то рекли да нема новца. То и даље не могу да прихватим као аргумент. А није ни лепо што кажете да „пљујемо“. Конкретно, ја сам покушала да Вам дам добронамеран предлог, у интересу деце, којих као 20% од 1200 учесника има 240 и која су остала тужна и разочарана без заслужених похвала. Како је ово друга година да се то дешава, онда могу да констатујем да то постаје пракса. И као што Зоран рече, кад се с нечим не слажемо треба да покушамо да то променимо.

        Ако и Ви мислите да деца треба да добију похвале, онда смо савезници, а не „пљувачи“. Ако не мислите да треба да добију похвале, онда их укините по Правилнику за све округе и сва такмичења.

      • Poštovani iz DMS-BG,
        da se razumemo, ovde se ne radi o „pljuvanju“ kako kažete, jer mi je jasno koliko je organizacija takmičenja zahtevna. Takođe, nemam ništa protiv što se takmičenje održalo u OŠ Nikola Tesla, Vinča. Čak bih pohvalio organizaciju i pažnju organizatora za podeljene čokoladice. Deci je taj znak pažnje veoma značio. Dakle, nema potrebe da se širi tema, radi se samo o diplomama.
        Još jedna stvar, žao mi je što ste stekli pograšan utisak oko podele tableta. To nije tako, naprotiv. U svoje ime hoću da kažem da sam tužan samo zato što vredna deca (među njima i moje dete) neće dobiti po pohvalu i priznanje za svoj uloženi trud.
        Želim da dodam da cena jedne diplome nije značajno veća od cene čokoladice. Kada je uporedimo za značajem, cena je, takoreći, prava sitnica. Cena štampe u boji na papiru formata A4 (80 gr/m2) za tiraž veći od 100 komada iznosi 15 din/kom. Sagledavanjem stvari iznutra ili ne, mislim da je ipak reč o nepažnji, jer ne možete me ubediti da je 3000 dinara nepremostiv problem. Verujem da bi spozori koji su delili tablete izasli u susret molbi da finansiraju stampanje 200 diploma.
        Na kraju, ne želim da se mešam u sagledavanju unutrašnjih stvari, samo Vam predlažem da imate na umu osećanja takmičara, jer se matematika ovako ne populariše.

        Toliko.

      • Поштована Весна,

        Могу само да Вам обећам да ћемо покушати да направимо „финансијску конструкцију“ за штампање похвала у наредних неколико дана. Добићете информацију до краја недеље. Свакако нећемо мењати сатницу и план програма за поделу награда, већ би евентуалне дипломе-похвалнице накнадно добили.

        Немојте молим Вас коментар о „пљувању“ лично доживљавати, али верујте да свакодневно доживљавамо разне непријатности кроз маилове, телефонске позиве и сл. и велика већина примедби је углавном неоснована. Важно је да се трудимо да нешто унапредимо, а далеко од тога да смо савршени. Родитељи не разумеју комплексност организације оваквог такмичења у београдском округу и све проблеме са којима се суочавамо.

        Правилник је свакако дискутабилан, као и многе његове последице које се дешавају у пракси. Да ли је баш један задатак, односно 20 или 30 поена довољно за награду или похвалу, то је свакако тема за размишљање. Али ја као математичар то разумем и тиче се развоја и популаризације математике у целој Србији и морамо сагледавати ту ширу слику.
        Најбоље би било када би се свако окружно такмичење посматрало као целина за себе, а не сваки округ гледао шта се ради у „комшијском“ дворишту. Ако неко дете у Врању на другом месту има 25 поена, онда је то стварно друго место у том округу и ту се нема шта замерити. Он је други у свом округу, али неће ићи на државно такмичење.
        Видели сте кроз седми разред нашу свакако добру намеру да сваки учесник државног такмичења добије награду. Разумем да деци та похвала представља велику сатисфакцију, али такође је обавеза и родитеља и наставника да децу уче истини и упознају их са реалним околностима, а ту је ситуација од школе до школе када су у питању похвале веома шаролика. Можда у неким школама похвала носи неке поене за ђака генерације и то је можда регулисано неким интерним актом школе. У већини таквих правилника се броје награде.

      • Poštovani gosodine Terziću,
        Hvala Vam na ovom postu.
        Podružnice ne treba da oklevaju da, ukoliko je potrebno, zatraže i pomoć roditelja.
        Posebno u pokušaju da se očuvaju/unaprede takmičenja kao vid popularizacije znanja/truda učenika.
        Veoma je dobro da su ućenici imali priliku da dobiju odgovor na svoju žalbu.
        Škola u Vinči je učinia sve da takmičenje protekne što bolje….itd.

      • Поштовани Зоране,

        Хвала на разумевању и конструктивним предлозима.

      • @DMS-BG: Prihvatam većinu stvari koje ste napisali, takođe pozdravljam što ste se ispred podružnice javili na ovom forumu da pružite neka pojašnjenja (sa druge strane, moram da primetim da je sramotno po DMS da se deca i roditelji uglavnom oslanjaju na ovaj blog u vezi saznavanja i razmene najažurnijih informacija u vezi sa takmičenjima, ali to je već neka druga tema). Jednu stvar međutim moram da prokomentarišem, a to je u vezi sa lokacijom na kojoj se održavalo ovogodišnje takmičenje. Mislim da stvarno nije u redu da implicirate da smo mi roditelji napravili problem, jer je po vama hiljadu nas dovezlo svoju razmaženu decu automobilima do škole, mada smo imali na raspolaganju autobuse GSP-a. Ja stvarno ne znam koliko je ljudi imalo informaciju da ste vi tražili i dobili pojačanje linija GSP-a toga dana prema Vinči, ali realno svako ko je proveo bar par meseci u Beogradu će se složiti da bi bilo sumanuto pouzdati se u GSP da će da doveze našu decu u Vinču na vreme. Čitav problem sa zagušenjem je nastao zbog raskrsnice na kojoj se sa Smederevskog puta kreće ka školi, gde stoji semafor po kome možda jedan ili dva automobila mogu da stignu da skrenu ulevo po jednom ciklusu semafora. Plus je ulica u kojoj je škola praktično slepa ulica, tako da se okretanjem vozila, i pokušajima da se krene nazad stvarao još veći krkljanac. Domaćini su, ako ne vi iz DMS-BG, mogli lako da pretpostave da će tu da nastane problem, i sve se moglo rešiti prisustvom jednog saobraćajca, koji bi prioritet davao skretanju ulevo, plus eventualno nekom markacijom kako da se iz lavirinta uličica po Vinči vrati na Smederevski put, ali po mogućnosti ne ispred škole, da se ne pravi gužva, nego nekom alternativom – dakle, da se na sat-dva praktično ulica ispred škole pretvorila u jednosmernu. Umesto toga, deca su pod užasnim stresom počinjala takmičenje, ne-mali broj bukvalno zadihan od trčanja do škole, pošto je nekih pola sata do 20 minuta pre termina početka takmičenja sve stalo, i onda je jedina varijanta bila izađi iz kola i trči, u nadi da ćeš nekako stići do početka takmičenja. Sada se ništa ne može popraviti, i zaista ne vidim o kakvoj „popularizaciji“ možete da pričate kad će deca sada da pamte Vinču po ovom krkljancu i stresu, a meštani nas koji smo tog jutra pridošli kao sumanute i nervozne.

      • Поштовани,

        Хвала Вам на овој информацији, стварно нисам знао за ову ситуацију, јер већина нас из организације је дошла још од 7 ујутру у ОШ „Никола Тесла“. Ово што сте Ви написали је сигурно најтачнији опис ситуације са превозом.
        Што се тиче информисања, немам избора и морам делимично да прихватим кривицу, јер је истина да сви општински руководиоци актива нису једнако ажурни и одговорни и ја то најбоље знам. Четири општине су и касниле са поделом улазница из неких оправданих разлога. Све то заједно јесте допринело гужви, али смо све учеснике сачекали, нико није враћен са такмичења и време је надокнађено и мислим да је што се тога тиче све ипак протекло како треба.
        Сматрам да је најважније да из свих евентуалних грешака извучемо поуке и поправимо шта се да поправити.
        Ми наравно сваке године имамо најављеног домаћина за следећу, али како то врло често бива, кад дође време реализације нешто се искомпликује…Постоји неколико идеја: или ћемо смањити број учесника на 720, па ће скоро свака школа у граду моћи да се прихвати домаћинства без проблема или да делимо Београд на неколико пунктова (нпр. у три школе). Није коректно ни да стално исте школе вуку терет и организују градско такмичење. Такође ћемо се потрудити и то поставити као приоритетан задатак да се пронађе новац за индиго папир (као на државном). Надам се да би се многе непријатне ситуације на тај начин избегле и да би тада неки родитељи показали мало више разумевања и поверења ка нашим комисијама.

      • Hvala na odgovoru; ponavljam da verujem da većina roditelja, baš kao i ja, veoma ceni što ste raspoloženi da pročitate ove komentare ovde, i pružite nam odgovore na neka pitanja.

        Što se tiče organizacijskih problema, možda bi se broj učesnika zaista mogao smanjiti. Verujem da imate, u nekom obliku, sačuvane rezultate sa opštinskih odn. gradskih takmičenja iz zadnjih par godina, pa ako analiza tih rezultata pokazuje da deca koja npr. budu pri dnu liste prolaznosti sa opštinskih takmičenja ne ostvaruju značajnije rezultate na gradskom takmičenju, onda stvarno ne vidim zašto bi se u ime nekih praznih parola o „popularizaciji“ itsl. trošili resursi na tako veliki broj takmičara kao što je sada. (Štaviše, moje je lično mišljenje i da takmičenja u III/IV razredu nemaju mnogo smisla, jer tu jednostavno još nema dovoljno prave matematike u gradivu, pa zadaci više liče na IQ testove; ali šta je tu je, ta takmičenja se sigurno sada ne mogu ukinuti.)

    • Zakasnila sa prigovorom jer nismo znali da u ponedeljak do 12h može da se podnese zahtev. Kada sam uzela odgovor u oš JM,tek onda sam čula da može u DMS da se ode,ali je već bilo 17h i nisu mi primili prigovor.Odbijen 4. zadatak bez obrazloženja(8.)Po ključu najmanje 10 poena bi trebalo,ali ništa!

  18. Podruznica DMS – Beograd ce do kraja tekuce nedelje doneti odluku o nagradama. Beograd obicno ceka kvote za drzavno, kako bi bili nagradjeni svi ucesnici drzavnog takmicenja.

    • Postovani gospodine Terzicu,
      posto nemam opciju da dam odgovor na Vas poslednji komentar, ovde bih Vas pitala: zasto postoji Pravilnik ako se ne postuje? Da li neko od vas proverava pojedine okruge kako dele i bodove i nagrade? Naravno da ne, jer imali bi sta i da vidite…..mnoga deca budu ostecena zbog nestrucnosti komisije koja pregleda. Da li treba svi da salju zalbe Vama, kako bi bili pravilno bodovani? Zatim, broj nagrada je „po potrebi“ , tj, nema veze sa pravilnikom. Evo Vam primer iz jednog okruga:u jednom razredu od 50 ucesnika, nagradu dobije njih 10, a u drugom razredu od samo 10 ucesnika, nagradu dobije njih 5 (pri tom da postoji razlika u bodovima, mislim na to da tih 5 ucenika nije osvojilo priblizan broj bodova, pa da ih treba sve nagraditi).Da li je to pravilno? Zatim, slazem se sa tim da decu treba posticati, ali da li je podsticaj za decu da u nekom okrugu neko dete dobije 3.nagradu za uradjen zadatak ipo, a u Beogradu deca i sa uradjena 3-4 zadatka (zavisi od razreda) ostaju bez nagrade?Vama se salju radovi sa okruznih takmicenja, ali stvarno ne znam zasto, kad Vi to ne proveravate? I na kraju, opet se postavlja pitanje, cemu taj pravilnik, ako okruzi ga nepostuju, a Vi kao DMS „ne mozete“ da ga postujete?

  19. Da li neko zna da mi kaze da li mi koji smo se plasirali na Drzavno takmicenje sami placamo troskove smestaja i puta ili kako to ide? Vidim da cene u hotelu u Subotici koje su istaknute na sajtu DMS nisu bas niske, pa zato pitam da znam.

    • Poštovana Milena,

      Potpuno se slažem sa konstatacijom „čemu pravilnik ako se ne poštuje“.
      Ali, Vaše ostale primedbe upravo ignorišu isti taj Pravilnik. Naime, organizacija takmičenja na okružnom nivou je „poverena“ odnosnim Podružnicama i SVAKO okružno takmičenje je, zapravo, posebno takmičenje pa su primedbe koje se odnose na različite pragove za dobijanje nagrada u različitim okruzima neprimerene.

      Trudim se da ne zaboravim/prenebregnem da smo mi, roditelji, u „ovoj stvari“ na istoj strani na kojoj su i nastavnici naše dece, pa me razočaravaju komentari koji te dve strane jasno suprotstaljaju (a njih je poprličan broj).

      Zato mislim da je jedino uputno upozoriti na ev. greške i predložiti način njihovog ispravljanja uz lični angažman u tom pravcu.

      Ili, da pojasnim, naša zajednička snaga nije zanemarljiva i, ako se udružimo, možemo uticati na dalju sudbinu takmičenja, odnosno na to da Država prepozna sostveni interes i u nečemu čiji će se polodovi videti „tek“ kroz mnogo godina. Ako u tom naporu uspemo, onda će biti i više para za aktivnosti koje vrednuju stvarno znanje/rad i neće se postavljati pitanje da li balkon može da podnese nabolje,

      .

  20. Posto nemam opciju da ostavim komentar ispod komentara DMS – BG, ostavicu ovde. Ove godine zadaci za peti razred su bili neuporedivo tezi nego prethodnoih godina, i za opstinski i za gradski nivo. To Vam pokazuje i broj dodeljenih nagrada, prosle godine je nagradu na gradskom dobila trecina ucesnika, ove godine manje od desetine. Za cetvrti razred, prosle godine skoro pola, sada trecina dece. Nije bilo pohvala ni prosle godine.

    Ove godine sticem utisak da dete moze da se adekvatno spremi za takmicenje jedino ako ide u neku privatnu skolu tipa „Arhimedes“, ili na dodatnu nastavu u Mat. Gimnaziji ili nesto tome slicno. Deca koja vezbaju kod kuce sama, u skoli ili sa roditeljima nemaju bas cemu da se nadaju. Matematicki list nije vise dovoljan. Nemaju svi roditelji mogucnost da deci placaju privatne casove koji su preskupi. Primera radi, „Arhimedes“, skola „Poligon“ itd. u Beogradu kostaju preko 20000 za skolsku godinu, a „Integral“ u Valjevu 6600. Zasto Beograd nema neki svoj „Integral“?
    Bez obzira na proslogodisnje uspehe i sjajne rezultate, nijedna privatna skola nece da nagradi dete bilo kakvim popustom na skolarinu. Ispada da su talentovani za matematiku samo oni sto imaju da plate.

  21. A kada su se delile diplome i nagrade za Opstinsko? Moje dete je cetvrti razred i osvojilo je prvo mesto na NBGD, ali mi nismo jos uvek nista dobili, ni obavestenje. 🙂 Na stranici Pekica ne pise nista… Za Vincu pise da je 13.4. u 17h i u 18h. Tamo je bio treci, nisu nam uvazili prigovor jer nije predao papir sa postupkom – poslusao dezurnu nastavnicu koja je rekla da to ne treba da se preda, ali to je neka druga prica iz koje ce izvuci pouku da drugi put preda i hemijsku olovku iako ne treba. 🙂 Nemamo snage da se vise natezemo sa DMS…

    • Prosle godine se opstinsko za Novi Beograd isto odrzavalo u Pekicu. Diplome nisu deljene na nekoj posebnoj svecanosti vec su poslate maticnim skolama, pa ce sigurno tako I ovaj put. Za opstinsko se dobijaju samo diplome, a za gradsko uz diplomu i neka prigodna knjiga.

      Mi nismo ni pisali prigovor. Detetu je oduzeto 10 poena na 4.zadatku jer nije naveo sva netacna resenja. To sto je napisao koja su tacna i zasto, to nema veze. Na opstinskom mu nisu ni priznali jedan zadatak jer nije dokazano po kljucu.

      Ne boduju sve opstinske komisije po istom kriterijumu, neke uvode i svoja pravila.
      Pre dve godine, opstinsko 3.razred, komisija opstine Surcin daje za jedan zadatak 10 ili 20 bodova, iako je to po kljucu nemoguce. Moglo je 9, 18, ili 20 da se dobije, taj zadatak je i bio takav, jasno napisan da odredi granicu. Medjutim, Surcin ima svoje kriterijume za bodove.

      Izgleda da su se ove godine matematicari ugledali na biologe pa dali petacima zadatke koji su im pokazali da je bolje da sledece godine odmah odustanu. Od 20-oro takmicara petaka iz skole mog deteta, niko nista nije osvojio. Pitam se, kako je moguce da bas toliko nista nisu znali? Ili ce biti da su zadaci bili preterano teski?

      • Juče su podeljene nagrade za beogradsko Okružno takmičenje u Vinči.
        Pomalo me je razočarala reakcija nagrađenih učenika i njihovih roditelja….
        Naime, masovno su izašli/otišli učenici Vi razreda kada su primili nagrade, pa potom učenici-roditelji VII razreda…. Nekako sam očekivao da svi ostanu do kraja svečanosti, jer se i na taj način deca uče solidarnosti i poštovanju samog takmičenja.
        Takođe, mislim da nije baš primereno da iz Matematičke gimnazije ne dođe skoro niko, ali to je već višegodišnji manir pa sam se nekako i navikao… Valjda se i time podvlači njihov „elitizam“.
        Reklo bi se da pobeđuje društvo sebičnih i samoživih….
        Sve u svemu dosta nepoštovanja prema takmičenju i organizatorima koji su, ma šta mnogi o tome mislili, dali sve od sebe da sve protekne u redu.

    • Za osmi razred se, uz granicu od 70 bodova, kvalifikovalo 98 učenika. za sedmi, 101 a za šesti 115. Dakle u skladu sa Pravilnikom (čl. 38, stav I – oko 100 po razredu).

      OŠ sa najviše plasiranih učenika na Državno takmičenje je OŠ. Nikolaj Velimirović iz Šapca (11 učenika !!!) potom OŠ. Anta Bogićević iz Loznice (7 učenika), pa Prva osnovna iz Užica (6 učenika) itd.

      Za Beograd to su OŠ Vuk Karadćić i OŠ Svetozar Miletić i Zemuna sa po 4 plasirana učenika.

      • Ja nemam odgovor na to pitanje…Vidim da je za VII i za VIII pozvano onoliko koliko je predviđeno Pravilnikom, tako da se „cela stvar“ može posmatrati tako da deca iz ostalih razreda nisu oštećena, a da su deca iz VI dobila „bonus“ povećanjem broja pozvanih na državno takmičenje.
        Pri bilo kakvom ishodu uvek će biti onih koji se osećaju oštećenim – zadatcima, načinom bodovanja, tretiranjem žalbi, brojem pozvanih na sledeći stepen takmičenja itd. I svako će, naravno, misliti da je baš on u pravu.

      • рОдговор је прост, више од 30 шеста а има 80 поена, е сад, да не би слали 85 шетала, и мање, пустили су више.

  22. Zelim i ja nesto da kazem.Otac sam troje dece IV,V,VIII razred,Bili su na opstinskom ,prosli su na gradsko ,nisu se bas proslavili ali sve je to ok.E sad sta nije ok po meni. Pa eto taj famozni kljuc .Pricam o detetu koji je u VIII razredu,takmici se od IV.I uvek je bilo problema oko (ne)priznavanja zadatka.Nasa su iskustva razlicita ,neki put se priznaju neki put ne iako svi nazovimo problematicni zadaci koji nisu po kljucu uradjeni.Normalno je da smo proveravali zadatke i kod skolskih i drugih nastavnika matematike is ve je bilo ok.Nije mi pravo pa ovo pisem da prva dva zadatka sa tacnim rezultaima ali postupak nije po kljucu nisu priznata ,tako da dete koje je imalo 50 bodova plus ova dva zadatka ,nema prolaz za republicko.ja bih samo apelovao na DMS jer ovo je borba sa vetrenjacama ili da izbrise onu recenicu da se priznaje svako resenje iako nije po kljucu ili da pise da postupak mora biti po kljucu,Ovako deca zavise od pregledaca a nije kriterijum isti nego je njegovo slobodno tumacenje.Puno uspeha i srece deci i njihovim roditeljima jer nije mala stvar otici na okruzno-gradsko iz matematike.

  23. Ne znam da li ovde postoji posebna grupa koja se bavi takmicenjem Kengur, ali moram negde da izrazim svoju sumnju u regularnost tog takmicenja u pojedinim skolama. Prosto mi je neverovatno da ove godine u III razredu bronzanu medalju dobije sest ucenika sa istim brojem poena kod iste uciteljice u OS „Vlada Obradovic Kameni“ sa Ledina. Primetila sam i troje iz IV razreda, u tabeli obojeni crvenom bojom, iz Deliblata. Verovatno ih ima jos i u drugim razredima…

    • Zadaci stizu dan ranije u skolu pa pojedini nastavnici otvaraju o svojoj deci govore zadatke. Isto kao i skolsko takmicenje iz matematike zadaci stigli u sredu, takmicenje bilo u petak 🙂

  24. Možete li,ako imate,da okačite rešenja prošlogodišnjeg državnog takmičenja (2015.),kao i JSMO-a 2014. i 2015.?Ako ne možete,možete li mi reći gde mogu da ih nađem?

Оставите коментар

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s