Oпштинско такмичење из математике 2016 – задаци и решења

Advertisements

233 comments on “Oпштинско такмичење из математике 2016 – задаци и решења

  1. Granice ce se tek znati verovatno posle srede, dok svi rezultati budu zvanicni, pa se saberu i podvuce crta… (granica zavisi od toga kako su deca uradila) i granica ne mora biti ista za svaki grad.

    • Molim Vas da objasnite. Da li se ovo odnosi na svaku opstinu pojedinacno ili se saberu sve opstine na teritoriji grada pa onda odrede procenti? Da li se granica i osvojena mesta razlikuju od opstine do opstine?

  2. Ne znam, nisam siguran, ja sam samo roditelj deteta i pokusavam da protumacim, bilo bi dobro ako ima nekog ko je profesor koji to zna da protumaci svima. Citajuci razne forume mislim da se saberu sve opstine u Bg, pa se onda odluci za Bg, ali nisam siguran.

    • Da, u Beogradu se radi upravo tako: saberu se rezultati sa svih opstina, onda se vidi kakvi su kapaciteti skole koja organizuje gradsko takmicenje, i prema tome se postavljaju granice za prolaz za svaki razred (tako da optrilike slican broj dece prodje na gradsko iz svakog razreda). Granice poena za nagrade i pohvale nemaju veze sa crtom za prolaznost. U ostalim okruzima isti pristup, samo sto obicno, posto imaju manje ucenika od Beograda, a kapaciteti skola u kojima se organizuju okruzna su manje-vise isti, granice prolaznosti obicno budu nize nego u Beogradu.

  3. Osmi sam razred i na opstinskom sam imao 40 poena. Iz Sremskog sam okruga, a on se zajedno racuna sa Novim Sadom. Test je uradjen veoma dobro, pa je malo verovatnoca da cu proci. Medjutim, prosle godine sam ucestvovao na republickom; ali nisam osvojio nagradu. Pa me sad interesuje da li imam plasman na okruzno direktno? Negde sam procitao da imam, a negde da nemam. Hvala unapred! 🙂

  4. da li neko zna kako mogu saznati rezultate opstinskog takmicenja za backu palanku? drustvo nastavnika novi sad je trebalo da izbaci listu ali oni su izbacili samo za novi sad…molim vas ako neko zna…

  5. Da li postoji mogućnost da se opštinsko takmičenje iz srpskog jezika koje je planirano 19.03(subota) odloži za 20.03.(nedelja) jer se poklapa sa okružnim takmičenjem iz matematike koje je planirano 19.03.(subota )?Ovo pitam jer veliki broj dece učestvuje na oba takmičenja .

    • Ne msili da je ovo prava adresa za taku molbu.
      Takmičenje iz srpskog jezika organizuje Drustvo za srpski jeik i knjizevnost Srbije
      Njihovi kontakti su na
      drustvosj.fil.bg.ac.rs/?page_id=22&lang=lat
      pa se treba direktno njima obratiti sa zahtevom. Koliko je meni poznato, takvu molbu, upućenu od nastavnka,, su već odbili ali ako iih svi zainteresovani roditelji kontaktiraju (e-mail, telefon) možda će i preispitati tu odluku.

      • Izvinjavam se zbog slovnih grešaka u prethodnom omentaru, i da dodam da treba uzeti u obzir da je Drustvo za srpski jezik prethodnih gdina već menjalo termin zbog poklapanja i da treba uzeti u obzir moguću reakciju tipa „neka menjaju oni dugi“, a „javlja mi se“ da Drušvo matematičara neće promeniti termin okružnog takmičenja.

      • Zorane hvala za zainteresovanost i informacije.Ne potcenjujem ni jedan predmet jer smatram da su svi važni za obrazovanje ali osobe koje prave kalendar takmičenja treba da obrate pažnju na poklapanje termina i da zbog malog broja dana za takmičenje ponekad treba da ubace i nedelju.Na ovaj način bi deca mogla da učestvuju na sva ona takmičenja za koja su se pripremala.

  6. Veljko, zamolila bih Vas da date Vas komentar za 5. zadatak za peti razred. Sta detetu priznati? Koje objasnjenje je korektno? Malo dece je uradilo zadatak kao u kljucu. Verovatno ona koja su se susreli sa njim u Matematickom listu 5 od prosle godine.Verovatno je i kod Vas bila slicna situacija. Unapred Hvala! Koleginica

    • Draga koleginice,
      Naravno, kao i kod svakog drugog zadatka, ukoliko je učenik rešio tačno, a njegov postupak se razlikuje od onog u ključu, to treba priznavati.
      To je zadatak iz Matematičkog lista pa znači da su ga korisnici mogli videti ranije ako su pažljivo čitalji prethodne brojeve, ali to ne znači da može samo na taj način da se reši.

      Mislim da učeničke radove, generalno, treba gledati detaljnije od puke veze sa ključem koji je predočen, na taj način što treba vrednovati sve ono tačno i dobro što su zapisali.

      Pozdrav

    • Matematika je ipak egzaktna nauka, tako da je malo neobicno da moze da se tumaci I ovako I onako, to jest dvojako. To kod dece koja vole matematiku I trude se izaziva nedoumice. Isto je I sa nacinom bodovanja, gde u beogradskom okrugu treba preko 60 bodova na opstinskom za plasman na okruzno, a u mnogim okruzima u Srbiji treba 30 bodova na opstinskom za plasman na okruzno. Ako je opstinsko isti rang takmicenja sa istim zadacima za sve, ujednacite I bodovanje, ili da deca iz Beograda ide tamo gde treba manje bodova, za dalji plasman da bi imali iste sanse.

      • Da… ovo je pitanje koje se ponavlja iz godine u godinu i čini mi se da svaki pristup ima svoje sasvim logično obrazloženje pa se može tumačiti „i ovako i onako“ DMS se odlučio za ovakav „sistem“ kojim se prolaznost stiče imajući u vidu sledeći stepen takmičenja – tj. na školskom opštinski na opštinsom okružni i na okružnom državni. Kada bi se jednako tretirali svi rezultati onda bi to rezultiralo sa četiri takmičenja na državnom nivou sa različitim bojevima učenika koji su prošli. To je slučaj kod Misliše i Kengura bez granica. Takođe, rezultat toga bi bio da mnoge škole, opštine pa i okruzi uopšte ne bi imale takmičara za sledeći nivo, a to ne bi bilo dobro za opšte popularisanje matematike.
        Tumačenje zadataka „i ovako i onako“ može rezultirati kreativnijim pristupom. Tj. učenici koji su uočili da neki zadatci imaju dva rešenja (takav je slučaj bio na školskom sa zadatkom koji je imao dva rešenja a sam jedno u ključu, ovaj gornji zadatak itd) trebali bi da budu maksimalno stimulisani za svoju domišljatost.

      • Ja, na primer, mislim da nije realno da recimo u Nisu neko sa 30 poena (znaci uradjen 1 ipo zadatak) osvoji prvo mesto na opstinskom i prodje na okruzno, isto kao i ja sa 100 poena u Beogradu. U Beogradu je na primer granica za prolaz 80 poena (4 zadatka), a u nekim opstinama po Srbiji 30 poena (1 ipo zadatak). Nije posteno! Zasto se ne odredi jedna granica za sve opstine, pa gde ima prolaza ima, gde nema niko ne prodje, jer nije postigao odredjeni broj poena. Na primer u Beogradu je diploma za prvo mesto za 90-100 poena, a u nekoj opstini u Srbiji 25-30 poena itd. Nije posteno!

  7. Pošto sam sada pročitao na sajtu Društvo za srpski jezik i književnost da su takmičenje iz srpskog jezika pomerili sa 10 na 13 sati u subotu 19.03. nadam se da će i Društvo za matematiku pomeriti satnicu sa 10 sati na 8 ili najkasnije na 8 sati i 30 minuta(Smatram da to nije rano) jer je ovo problem za decu iz prigrackih naselja kako bi mogla da stignu na oba takmičenja .

  8. Slazem se sa Radenkom,mada se slazem i sa Zoranom,ali iskustvo mi govori da deca u Beogradu stalno strepe,Naime imam troje dece 4,5 i 8 razred.Trenutan nam je problem sa detetom iz 8 razreda ima 64 bodova i ne znamo da li ce granica biti npr. 60 ili 65.U Kragujevcu koji nije mali grad prolaz je za osmi razred 30 bodova.E to je to.Ostaje samo da se nadamo ili da nam priznaju zadatka na koji smo se zalili.Svima puno srece i uspeha.

    • E upravo sam to napisao. Ja imam 100 poena i prolazim sigurno, ali moj drug ima 73 i ne zna da li je prosao, a u Nisu je njegov drug prosao sa 30 poena na okruzno. Treba da se odredi jedna granica za sve na opstinskom, pa ko prodje prodje. Tako je jedino posteno.

  9. Ucestvovao sam na opstinskom takmicenju za VIII razred i sa 30 bodova sam bio treci od ukupnog broja takmicara (ucestvovalo je 8 takmicara). Posto necu proci na okruzno takmicenje, zanima me da li cu dobiti diplomu za osvojeno III mesto u opstini (opstina je u Sremu). Diploma mi je bitna zbog uspeha u skoli.Molim odgovor. Hvala unapred

  10. Kada je izasla preliminarna lista za Vozdovac nije objavljen broj bodova po zadacima nego samo zbirno. Nismo se zalili jer smo bili zadovoljni rezultatom ali kada je objavljena konacna lista videli smo da je zadatak koji je tacan, samo uradjen na drugi nacin, dobio manji broj bodova. Sta sad?

    • Prosle žalbe… Probaj da pošalješ školi e-mail da kažeš da misliš da broj bodova treba da bude veći, a oni će razmisliti, šanse su 1% zato što je danas 02.03.2016 trebao da bude sastanak opština, gde se dogovarajo oko crte za svaki razred, zato je bitno da žalbe budu odrađene do danas. Šanse se male, ali probaj… Srećno 🙂

  11. Evo i ja da se prikljucim za osmi razred
    Kragujevac 30 bodova
    Nis 45 bodova
    Valjevo 30 bodova
    Novi sad 45 bodova
    cekamo sutra kao sto Zoran kaze i svima puno srece

  12. Treći zadatak u četvrtom razredu ima samo jedno tačno rešenje i prelak je. Zato su zakomplikovali ključ i tražili da se objasni zašto su odbacili netačno rešenje! I bilo bi u redu da su sve komisije poštovale ključ, ali nisu. Na Vračaru skoro niko nije osvojio 10 poena na tom zadatku, već 20, 5 ili 0. Na Novom Beogradu skoro svi su dobili 10 poena.

    • Da, i u Rakovici, na Savskom vencu, Lazarvcu…svi po 20!!! Na Paliluli 15!?! Mi smo se zalili i upravo naveli ovaj razlog (poslala sam im mejlom liste sa drugih opstina gde preko 90% dece ima po 20 poena na tom zadatku! Tacno se vidi da kriterijum nije isti!!!), al su nam zalbu odbili!!! 😞

  13. Molim za tumacenje. Da li rangiranje ucenika na OPSTINSKOM takmicenju ( prva, druga, treca nagrada,pohvala) vrsi opstinska komisija posle samog pregledanja i prigovora ili to cini tek okruzna podruznica DMS znatno kasnije? Pitanje postavljam s obzirom na pravilnik po kome oko 5 % najboljih ima prvu nagradu itd,10% drugo nagradu, 15% trcu nagradu,20% pohvalu. Pri tome naravno ne mislim na to koliko ucenika ce biti pozvano na naredni nivo takmicenja.Ako je takmicenje OPSTINSKO onda bi bilo logicno izvrsiti ragiranje za svaku opstinu ponaosob, a ovako ispada da se vrsi rangiranje na nivou celog okruga i ondaje posledica toga da opstine gde ima manje ucenika imaju manje nagradjenih. Navodim clan:
    Члан 34
    Такмичарска комисија одлучује о броју ученика који су освојили 1, 2. и 3.
    награду, као и похвалу на одговарајућем такмичењу. Награде на II и III ступњу
    такмичења обезбеђују подружнице ДМС, а на Државном такмичењу ДМС и МПРС.
    Укупан број награда и похвала по правилу није већи од половине броја учесника по
    сваком разреду, при чему се око 5% ученика сваког разреда награђује првом наградом,
    око 10% ученика сваког разреда награђује другом наградом, око 15% ученика сваког
    разреда награђује трећом наградом. Укупан број награђених не треба да прелази 30%
    такмичара. Око 20% ученика сваког разреда награђује се похвалом.

    • Поштовани,

      Правилник је ту јасан, и требао би се примењивати у свакој општини посебно.
      Међутим, није на терену све баш такво. У највећем броју општина не постоје Подружнице ДМС-а које би то спроводиле и инсистирале на правилима. Код нас у Ваљеву се децидно придржавамо Правилника и након објаве коначних резултата одређују се границе за награде. Ове године има случајева где има похваљених испод границе за пролаз, а и оних који нису похваљени а прошли су на Окружно.
      Дакле, те две ствари нису у директној вези.

      Поздрав,
      Вељко

      • Hvala Vam na odgovoru…jasno je da okruzna podruznica odredjuje broj ucesnika za naredni nivo takmicenja, ali bi bilo logicno da se rangiranje uradi posebno po opstinama.

      • Da li je prva nagrada uvek od 90-100?
        Ako je maksimalni boroj poena 84, da li to znaci da nema prve nagrade, vec samo druge i trece?
        Pozdrav

      • Da li skolski savetnik moze samovoljno,bez dogovora sa opstinskom komisijomi sa domacinom za okruzno takmicenje da odredjuje granice za prolaz na okruzno,i ako slucajno komisija odluci da to ne prihvati,salje dopis skolama i nove spiskove,sa novom podelom nagrada koja inace krsi pravilnik? Na zadnjem takmicenju cak nisu ni podeljene nagrade, vec je npr. od 12 ucenika podeljeno samo prvo,drugo i trece mesto.Molim da mi odgovorite ,jer se ova situacija ponavlja iz godine u godinu i deca su sve manje motivisana da ucestvuju na takmicenjima iz matematike jer ne mogu dobiti nista ako nisu zauzeli neko od prva tri mesta,sto im je vazno za neko kasnije bodovanje.

      • Поштовани,

        Све у вези са одређивањем граница за награде и похвале, као и са пласманом на окружно такмичење регулисано је овим Правилником http://www.dms.rs/DMS/data/takmicenja/matematika/Pravilnik%20DMS.pdf

        Школски саветник, претпостављам у својству представника Министарства као једног од коорганизатора такмичења, укључен је у процедуру реализације такмичења, али у целом том поступку је јасно да се границе за награде требају одредити по овом Правилнику, као и то да границе за пласман на Окружно треба да одреди Окружна такмичарска комисија за Ваш округ, ако таква постоји. Ако не постоји, можда је овај хтео да реши то питање како не би остало нерешено.

  14. Pitanje ya Veljka da li postoji drugostepena komisija povodom prigovora na zadatak.Konkretno radi se o petom za 8 razred gde je dobijeno 4 boda a dete je dokazalo da postoje takvi brojevi i napisao dvanaest brojeva sa recima da postoji jos nacina.Proverili smo kod cetiri profesora matematike nije mi bilo tesko i svi kazu da je zadatak korektno uradjen ali NIJE po kljucu. Ali da ne duzim da li postoji drugostepena komisija ?

      • Ma nema šanse,prošle godine moj sin isto tako u 7. razredu ,nije bilo po kluču ,pohvaljen od tri nastavnika da je na lep način dokazao,ali ništa .žalba odbijena.

      • Vrlo je važno da onaj ko je u komisiji zna dobro gradivo,naročito kod geometrije,prosvetni radnik sam,nažalost nije uvek tako!Često sam i sama bila u komisiji,pa znam o čemu govorim.Sin mi prošle godine nije prošao na okružno zbog tih poena,NE MORA SVE PO KJUČU!I ove godine su mu naknadno priznali poene,ide dalje sigurno,ali boli nepravda,naročito kad znaš da si u pravu,a ne možeš da dokažeš!

  15. Da li ce vec jednom da postave te granice? Hajde sto zalbe nikada ne sluze nicemu, ali ni rezultati ne smeju da se objave, a granice kao da odredjuju da ne udju azilanti!

  16. Stvarno nije pošteno da su učenici koji žive na nekoj opštini u Beogradu diskriminisani u odnosu na svoje vršnjake u ostalim opštinama u Srbiji,,samo zato što nema dovoljno mesta u školi u kojoj se održava okružno (gradsko)takmičenje.To je lako rešivo ili da broj poena za prolaz bude isti za sve opštine u Srbiji ili da se takmičenje organizuje u dve,tri škole istovremeno,kao što je to prošle godine urađeno sa okružnim takmičenjem iz biologije.

  17. Volela bih da neko pogleda preliminarne i konacne rezultate na Vozdovcu za V razred i da objasni kako su neki sa 10. mesta preleteli na 1., sa 42. na 10., sa 37. na 5., sa 75. na 41., sa 52. na 34…, dobivsi po 30 poena posle zasedanja Komisije za zalbe. Moja znatizelja je jos veca kada se uoci da su to ucenici istih nastavnika.Tako dobijamo da nastavnik koji je imao 3 ucenika sa prolazom iznad 60 bodova, sada posle zalbi ima 8 ucenika… Da se mozda ne radi o skoli koja je bila u komisiji? Da ne navodim dalje.
    Naravno da je pod velikim pitanjem rad komisije i njihove strucnosti. Kako ceniti resenja koja nisu po kljucu, ali i kako ih bodovati jer ni to vise nije po kljucu.Kako posle svega decu uciti da je razvijanje logike najvaznija stvar, a ne „ucenje po kljucu“. Puno pitanja, puno razocarenja…
    http://www.zmajjova.znanje.info/

    • Slazem se u potpunosti sa ovim komentarom. Ako komisija koja pregleda zadatke pravi greske koje iznose i po 30-40 poena onda postoje dve mogucnosti. Prva je da nastavnici koji pregledaju zadatke nisu sposobni da to urade kvalitetno, mnogo brljaju i ne treba da budu vise u komisiji. Druga mogucnost je da zele da proguraju neku odredjenu decu; npr. iz svoje skole ili …U svakom slucaju ovde nesto nije u redu. Stvarno su poeni dodavani deci koja su uglavnom iz OS Milicevic i iz Janka Veselinovica. Prosle godine je takodje bilo propusta u pregledanju zadataka na Vozdovcu. Sve ovo treba da bude signal DMS da proveri celu situaciju.

      • Janko Veselinović nema nikakvih pomeranja na listi, žalili smo se, ali nam nije prihvaćeno, vidim nekima IPAK jeste… ne znam kako?!

  18. Postovani da li se znaju granica za sedmi razred -za dodelu nagrada ili to zavisi od opstine do opstine.. I da li su ove granice za Beograd posto na drustvu matematicara srbije jos uvek nista ne pise…

  19. Volela bih da odgovorim u vezi sa poklapanjrm termina takmicenja .U ovom slucaju to su matematika i srpski. E, pa dragi moji godinama se obracam na razne adrese,vodim telefonske razgovore,pisem i-mailove ministarstvu, drustvima….Loptica se prebacuje s jednog na drugog i uvek se zavrsi nepovoljno po decu.U ministarstvu cete uvek dobiti odgovor da moraju da stave drustveni i prirodni predmet u isom danu jer vikenda je malo.Nemaju sluha za decu koja jednako bivaju uspesna u npr. istoriji i fizici.Ne pada im napamet da bi oni trebalo da apeluju na drustva da bar satnice usklade.Svi mi odlicno znamo da je vikenda malo,a takmicenja puno.Nazalost niko ne razmislja o deci, o njihovim pravima i sl.Tek necu o drustvima da pricam.NJihova kooperativnost ne postoji,naprotiv iz mog ugla kao da se takmice ko ce manje izaci u susret deci.I ONDA POSLE DVE-TRI GODINE BORBE SA VETRENJACAMA naucila sam dete da kalkulise i da se rukovodi prema kalendaru.To je nazalost jedini nacin da decu postedimo stresa.

  20. Poklapanje tremna takmičenja je bruka i sramota nase prosvete, ubijanje u pojam ono malo dece koja nešto hoće da rade i uče. Naravno da je moguće izbeći poklapanje termina uz malo dobre volje i IQ iznad 26. Ja sam svoje dete savetovala da ako ide na takmičenja ide na srpski i matematiku jer smatram da je to osnova iz koje se sve ostalo radja i nešto čime iole pismen i obrazovan čovek treba da vlada, i dete me poslušalo. Šta sada da savetujem, posle puno rada i dobro spremljenih takmičenja iz SRPSKOG JEZIKA I MATEMATIKE. Baci sine pola u vodu i ne brini, dešava se, i verovatno će ti se dešavati, vremenom sve više, da nepismeni kreteni pljunu na tvoj rad ili ga jednostavno ne primete.

  21. Što se tiče poklapanja takmičenja koje se ponavlja iz godine u godinu mislim da nam je od male pomoći lament na tu temu već je potrebna akcija. Stalno skretanje pažnje nadležnim (Ministarstvo, i društva/podružnice organizatori takičenja). Takođe i pažljivo planiranje učešća dece po izlasku plana/programa takmičenja (decembar).
    Inače,. što se tiče konkretnog slučaja, mislim da bi svi trebali da apelujemo na DRuštvo za srpski jezik da poovo razmotri vreme održavanja opštinskog takmičenja posebno imajući u vidu da su ga oni već pomerili sa 10h na 13h da „ne bi bilo preklapanja“ sa okružnim iz matematike, što nije od neke koristi jer je veoma teško stići sa takmičenja koje se završava u 12 na takmičenje u 13. (posebno u Beogradu gde je okružno iz matematike u Vinči).
    Dakle, mislim da bi mogao „proći“ apel da se takmičenje iz srpskog, ako već nije moglo da se pomeri za dan pomeri za još jedan sat (u14).

    • Na zalost, ja ne mogu da stignem iz Vince na Slaviju, gde je takmicenje iz srpskog za Vracar, za sat vremena nikako, tako da cu najverovatnije morati da propustim srpski, iako sam se direktno plasirao na opstinsko prosle godine, jer sam imao 1. mesto na okruznom. 😦

      • Alexa ,to je problem i sa mojim detetom jer nam treba najmanje 1h 30min vremena razlike da bi dete stiglo na oba takmičenja.Zato predlažem da matematika bude u 9h a srpski u 14h i onda bi deca mogla da stignu na oba takmičenja! 9h nije rano a 14h niie kasno !

      • Koliko me sećanje služi, takmičenje iz matematike nije nikada pomerano pa, ma koliko predlog da se pomere oba takmičenja, izgledao „ni po babu ni po stričevima“, nije realan

        Dakle, jedina šansa je da se (ponovo) pomeri opštinsko iz srpskog.
        E mail Društva je na
        drustvosj.fil.bg.ac.rs/?page_id=22&lang=lat

  22. DMS je od svih skola u Beogradu za odrzavanje okruznog takmicenja izabrao bas skolu koja se nalazi na krajnjoj periferiji grada, za koju pola Beogradjana i ne zna da postoji na mapi. O skoli u kojoj ce se odrzati takmicenje odluceno je u petak popodne, dakle 2 dana nakon sto je Drustvo za srpski jezik pomerilo satnicu svoga takmicenja sa 10 na 13h.
    Deluje kao da je DMS namerno udesio da deca koja su se plasirala na oba takmicenja moraju da biraju na koje ce otici. Da se razumemo, srpski jezik spada u drustvene predmete, ali smatram da je osnovno znati svoj maternji jezik, bez obzira da li si talentovan za prirodne ili drustvene nauke, tako da, ukoliko je namera matematicara bila da nateraju decu da se opredele za prirodne ili drustvene nauke, to je u ovom slucaju neprimereno potpuno.
    Gospodo draga, matematicari, pokazite malo fleksibilnosti i vi, kao sto to iz godine u godinu cine nastavnici svih ostalih predmeta, te pomerite pocetak takmicenja na 9h, kada ste vec decu iz Beograda koja se takmice preselili u Vincu, tako da mogu da stignu i na takmicenje iz maternjeg jezika, koje nije nista manje bitno od matematike.

  23. Vinca?…Deca iz nizih razreda da ustaju u 6 h sabajle,pa krmeljavi da rade zadatke,da bi ovi stariji sto se takmice iz srpskog stigli na vreme??? N I P O S TO ne pomerati satnicu takmicenja iz matamatike !!! Najranije u 10 h.

      • Da ne bude zabune detetu želim sve najbolje u životu i na takmičenjima a ovde treba naći najbolje rešenje za decu a ne kako kome nekom odgovara !

      • Satnicu ne treba pomerati vec jedno ova dva takmicenja treba pomeriti u nedelju.Pomeranjem satnice ne dobija se nista pametno, to je dodatno maltretiranje dece,jer ako dete ustane u sest ujutru da bi radilo test iz matematike od osam do pola jedanaest,a onda juri na drugi kraj grada(u Beogradu) ili u drugi grad koji je udaljen 40 do 50 km od grada u kome se radi okruzno iz matematike( sto je slucaj u svim delovima Srbije),sigurno mu pada koncetracija i ne moze kvalitetno da uradi test iz srpskog jezika.

  24. Zbog cega sva ta galama oko poklapanja termina?
    Zbog koga treba da ispastaju deca koja su ozbiljni takmicari, i koja se eventualno spremaju za medjunarodna takmicenja? Zbog neostvarenih roditelja koji nisu sposobni da usmere svoju decu na pravi put? Hoce li posle biti problem sto se takmicenja poklapaju sa casovima klavira, modelinga, engleskog i karatea?
    Koliko vase dece je recimo prosle godine stiglo na, u ovom slucaju drzavno takmicenje iz matematike i srpskog, da ne kazem i ostvarilo neki rezultat? Ako ima samo jedno takvo dete, povlacim sve sto sam rekao! Zasto bi se pomerala deca koja postizu vrhunske rezultate iz matematike, fizike i programiranja?
    Ono sto je zaista bitno jeste da ne postoji poklapanje srodnih predmeta, a ni to nije lako postici.
    Narocito sto ovo nije mesto za takve zelje, cestitke i pozdrave. Imate sajt drustva za srpski jezik, pa neka pomeraju svoje opstinsko koliko god hoce.

    • Moj sin je prosle godine, u petom razredu, bio prvi na okruznom iz matematike i na okruznom iz srpskog i ove godine ima direktan prolaz na opstinsko na oba takmicenja. To je u petom razredu najvisi niovo takmicenja, ne takmice se petaci na drzavnom, dakle postigao je maximalan ucinak. Sada je opet imao 100 poena na opstinskom iz matematike, a ocekujemo opet i 19 ili 20 poena na opstinskom iz srpskog ukoliko uspe da stigne na srpski. Ne znam gde je problem ako je neko dete uspesno iz vise oblasti? Zasto da ne napreduje? On ce zbog preklapanja termina morati da odustane od jednog takmicenja, iako ima direktan prolaz. Da li mislite da je to u redu?
      Dakle, mozete odmah povuci sve sto ste rekli, jer pored ovoga sto sam navela, dete je osvojilo i zlatnu medalju na Kenguru, zlatnu medalju na Dabru, prvu nagradu na medjunarodnom likovnom konkursu, kao i srebrnu medalju na Matematickoj olimpijadi. Niko ga ne forsira, a i da ga forsira, da li mislite da bi dete na osnovu ambicija roditelja moglo da osvoji sve ove nagrade, a da samo nije nadprosecno inteligentno i talentovano. Eto, verovali ili ne, u Srbiji postoje i takva deca, koliko to god Vama izgledalo neverovatno. Zbog toga sam ovde i pisala o preklapanju takmicenja.
      Pozdrav i svako dobro zelim i Vama i mnogo uspeha na takmicenjima Vasem detetu ili deci.

      • Gospodjo Snezana, ocigledno imate sjajno dete!
        Verovatno je jos dovoljno mali te niste primetili stariju decu, jer bi ste videli da medju njima ima dece sa mnogo ozbiljnijim rezultatima, na mnogo ozbiljnijim takmicenjima od opstinskih. Upravo iz tih razloga ne mogu povuci sve sto sam rekao.
        Ja razumem da je Vama Vase dete najvaznije na svetu, i vaznije od sve ostale dece, ali da li vi zaista mislite da je pravedno pomerati decu koja se spremaju za medjunarodna takmicenja, zbog toga sto ocekujete da ce Vase dete osvojiti 19 ili 20 poena na opstinskom? Iz srpskog?
        I ne, nisu podjednako vazna takmicenja iz matematike i srpskog, ni blizu. Mozda u petom razredu, ali posle svakako nisu.
        I pustite dete da uziva u svojim takmicenjima…

      • Госпођо Снежана, Ваше дете не може као петак да обезбеди директан пласман наредне године на општинско такмичење из математике, јер Правилник о такмичењима то не омогућује. То важи само за ученике 7.и 8. разреда.
        Не сумњам да ако је он тако добар не може обезбедити пласман и без те помоћи. Срећно!

      • RoditeljCuk, niste shvatili sustinu onoga sto sam napisala. Ja sam i naglasila da ima mnogo multitalentovane dece i napisala da je pomeranje satnice jedini nacin da sva ta deca stignu na sva takmicenja na koja su se plasirala. Sto se tice takmicenja koja sam nabrojala sva su medjunarodnog karaktera, osim okruznog (gradskog) iz matematike i srpskog, sto je za peti razred najvisi nivo. Ni jednom reci nisam stavila svoje dete ispred bilo cijeg deteta, niti mi je to bila namera. Samo sam odgovorila na Vase pitanje da li postoji neko takvo dete i zelela da kazem da bi bilo fino da se takmicenja is maternjeg jezika, koji je osnova za sve ostalo, ne poklapaju sa bilo kojim drugim predmetom, ni prirodnim, ni drustvenim. I da Vam kazem da Vasa opaska vezano za karate, modeling… i ambiciju roditelja ne stoji. Necu vise komentarisati sa Vama, jer nema svrhe. Zelim Vam sve najbolje.

      • Gospođo,međunarodna takmičenja poput Kengura i slično nemaju realno nikakvog značaja,sem toga što može da kaže da je osvojio „ZLATNU“ medalju na Kenguru.Prava međunarodna takmičenja kreću tek sa Juniorskim Balkanijadama i eventualno nekim međunarodnim takmičenjima na koje je pozvana Matematička gimnazija,a posle dolaze Međunarodna i Balkanska matematička olimpijada za srednje škole.Vaš sin od takmičenja iz srpskog nema baš puno značaja,ni pri upisu u
        srednju školu,a takođe srpski svako može da nauči,a matematičkim takmičenjima se probiraju potencijalni kandidati za olimpijade i od njih deca imaju koristi pri upisu u MG.Zbog toga nikako ne treba mešati takmičenja iz srpskog i matematike (isto i fizike,hemije i astronomije).

      • Koja je to Matematicka olimpijada gde ucestvuju petaci ? Dosta sam obavestena ali za ovu olimpijadu nisam cula.
        Kengur, Dabar i sl. takmicenja shvatite kao lepu igru …Nisu tu vrhunski matematicari … njih to ne zanima.
        Drago mi je da dete postize rezultate ali ukoliko se ne opredeli na vreme nikad nece postici vrhunske rezultate..

      • Postovani RoditeljCuk, sto se mog deteta tice mozete odmah da povucete to sto ste rekli.Moja kcerka je u petom rzredu (tada nije imala fiziku )osvojila prvo mesto u gradu iz matematike, srpskog i istorije ! Prosle godine nije izasla na gradsko takmicenje iz srpskog ,jer se u sat poklapalo sa drzavnim takmicenjem iz fizike.Osvojila je drugo mesto u drzavi.Ovo svakako nije forum za ovakva pitanja, ali ako sam napomenula kome i gde sam se sve obracala zbog poklapanja termina cilj mi je bio da mozda “ zloupotrebim“ isti da bi se zajedno borili protiv nepravde zbog koje ispastaju deca.Napominjem da ja nisam ambiciozna i neostvrewna majka, vec da imam vredno, razumno ,ambiciozno dete. A,kad je tako moja je DUzNoSt da je podrzim!! I…da napomenucu da se od ove godine „Mislisa“-takmicenje uvrstilo u regularna takmicenja koja se boduju prilikom upisa u srednju skolu,ako se osvoji jedno od tri prva mesta na medjunarodnom takmicenju.To je po novom pravilniku.Snezana,postovana, bodrite svoje dete , zastite ga od nepravde odraslih . jer ja za moju stariju cerku nisam reagovala, pa je srecu potrazila u inostranstvu. Veoma je uspesna, ali ipak pati za svojom porodicom,a o mojim osecanjima je izlisno pricati.

      • I ministar Verbic se uvrstio u regularne ministre, sta vise prima i platu za to, pa niko ne smatra da je to dobro i normalno. Tako i Mislisa….

  25. Moje dete je bilo i na skolskom takmicenju iako je obezbedio plasman na opstinsko, jer je samo morao da se pojavi i imao je i tamo 100 poena. Petak iz njegove skole je imao na skolskom 30 poena i otisao je na opstinsko jer je imao dir.plasman od prosle godine, tako da niste u pravu. Pozdrav i sve najbolje!

    • A je l normalno da se na takmicenju tipa dopisne olimpijade trazi od dece da pisu obrazlozenje svakog zadatka na pola stranice A-4 formata,a onda oni imaju svoj kljuc i otprilikie ako im se ne poklopi svaka recenica oduzimaju poene,a sto se tice internet olimpijade,tu je tek pravi cirkus, na sajtu MD Arhimedes pise da je to usmeno-pismena olimpijada,odnsono da se u finalu svaki resen zadatak obrazlaze i usmeno,a kad dete preda rad gospodja iz komisije kaze zadatak je tacan,ali pismeno je nepotpuno brazlozen i od maksimalna dva dobije pola poena.Znaci lepo pise pismeno-usmena olimpijada i pise da se svaki zadatak usmeno obrazlaze pred komisijom,a oni im ne dozvoljavaju usmeno da obrazloze i to neko smatra republickim nivoom takmicenja?!

    • Ne znam kako, ali Pravilnika se u praksi ne pridrzavaju svi. Ja licno znam za jedan slucaj ucenika koji je ove godine na skolskom imao 30 a isao je na opstinsko na osnovu plasmana od prosle godine sa okruznog. I nije sedmi i osmi razred u pitanju.

      • Bespotrebna upotreba velikog slova, zapete nema gde joj je mesto, pocetak recenice sa : “ Ja……“, “ I „….
        Srdacan pozdrav! Gospodjica mama

  26. Snezana u pravu ste, bez obzira,( znam iz iskustva) u bilo kom razredu npr. cetvrtom osnovne pod uslovom da dete osvoji jedno od prva tri mesta na okruznom takm. sledece godine ima direktan prolaz na opstinsko takm.Naravno, ne moze bas samo da se pojavi na skolsko s rukama u dzepovima.Gore je neko pomenuo ministra Verbica i ‘Mislisu“.E, pa na srecu ili zalost on je neciji izbor i kao i „Mislisa“ nasa ralnost.Ali , eto i njemu sam pisala ove godine i navela sam ranije kome sve….i kao sto vidim srpski i matematika se ipak ne poklapaju u satnici. Tako da postovani roditelji, draga deco s obzirom gde zivimo, treba shvatiti da je „pritisak“ nekad jedini nacin.Zato odmah polovinom decembra pojedinacno, a to nas cini zajednicom,telefone i tastature u ruke.

  27. Juhuuuuuu! Opstinsko iz srpskog je pomereno za nedelju 20.3., samo se jos ne zna u koliko sati ce biti, odlucice se do kraja nedelje, tako da ove godine opet pobedjujemo svi mi koji idemo na vise takmicenja. Srecno svim mojim pametnim drugarima i pozdrav! Idemoooooo! 🙂

  28. Prosle godine je savetnik promenio ono sto je komisija odiucila,samovoljno,i poslati su novi spiskovi u skole.Ove godine komisija se nije usudila da ista odluci,vec su cekali tri dana na odluku savetnika- zanimalo me samo da li je to praksa i sta da radimo ubuduce posto jos nemamo Podruznicu DMS. Hvala!

    • Јасно ми је о чему пишете.
      Најбоље би било да се организујете и формирате Подружницу, и као организовано тело спроводите важећа правила. То суштински није тешко…(потребно је бар троје људи за формално оснивање удружења и упис у регистар…).
      Ако у том послу може нешто да помогне Подружница у Ваљеву, на располагању смо, а сигуран сам да би и Друштво било задовољно покретањем још неких подружница у крајевима где их нема – што је ове године и прокламовано као циљ.
      Пуно поздрава

    • Ali kada bih ja videla Zaklopacu da nije tako? 🙂 Na autoputu nismo mogli da se iskljucimo jer je kolona cekala da udje na Buvljak, pa smo produzili do Vrcina i Zaklopace… Smedervskim putem pored zivopisnih prigradskih predela. Neprocenjivo. 🙂 Jedva smo se parkirali, ubili vreme u lokalnom kaficu i sad cekamo rezultate.
      Salu na stranu, skola domacin je ipak dobro odradila svoj deo posla i bili smo lepo primljeni i pozdravljeni na pocetku.
      Slazem se da izbor skole nije bio bas najbolji, ali malo avanture nije na odmet. 🙂

      • P.S. Za sledecu godinu predlazem Mladenovac – mozemo celodnevni izlet da organizujemo sa razgledanjem znamenitosti za roditelje dok traje takmicenje. 😉

  29. Bruka i sramota za DMS. Za treci zadatak za 6. razred, previdelo se da ima još jedno rešenje!? Ko je pravio ključ, momentalno da dobije otkaz! Bruka za celo Društvo matematičara Srbije. Deca 6. razreda našla 4 rešanja, a oni u ovako elementarnoj matematici – pogrešili… Kako sad bodovati isto, ako je neko dete našlo tri a neko našlo sva četiri rešenja? Matematički gledano, to nikako nije isto, gospodo iz DMS (3 je manje od 4, u matematici)… Za ovo (kao i za izbor škole za okružno u Beogradu) neko u DMS mora da odgovara!

  30. U četvrtom zadatku za 5. razred traže se konkretno najveći i najmanji obim pravougaonika koji zadovoljavaju uslove zadatka. U ključu za rešavanje zadatka se, međutim, boduje navođenje svih ostalih mogućih obima, dakle onih koji se ne traže u zadatku. Tako se direktno diskriminišu deca koja su uradila gomilu ovakvih zadataka i znaju da je obim utoliko manji što je manja razlika između dužine stranica i utoliko veći, ukoliko je razlika dužina stranica veća… Kao i svake godine, 20 bodova se ne dobija za tačno rešenje zadatka već za gledanje u bob šta su sastavljači zadataka u stvari mislili da traže, a nisu napisali…

    • U potpunosti se slazem sa vama. Cak i moje dete je komentarisalo da nema potrebe da pise sve moguce obime kad zna vec unapred sta je najveci a sta najmanji moguci obim i nije napisao ostale slucajeve jer nisu trazili. Mi smo hteli da se zalimo, jer se u nasoj opstini zalbe primaju samo 15 min nakon objavljivanja rezultata, ali su nam rekli da za to nema potrebe jer su pregledaci pratili kljuc. E sad moje dete da kazem sa osvojenim 91 poenom nije strasno ostecen ali moglo je da bude . na opstinskom mu nisu prizaali tacan uradjen peti zadatak jer dokaz nije bio identican sa kljucem i tako iz godine u godinu iz takmicenja u takmicenje i niko ne reaguje….

      • Moj sin ima 95 poena, nije to sporno, nego, kada se pogleda bodovna lista, deca koja imaju više od 80 poena po pravilu imaju 15 poena na četvrtom zadatku, a svi su verovatno tačno odgovorili tekstu zadatka i znajući za pomenuto pravilo, odmah su tražili konkretna rešenja. Ostali, koji se ranije nisu sretali sa ovakvim zadacima, morali su da ispišu sve moguće obime, da bi izabrali najveći i najmanji. Opet ponavljam, vrši se diskriminacija nad decom koja su se dobro pripremila… Svi oni znaju koji su mogući obimi. U slučaju mog sina, to ne menja ništa formalno, dobiće diplomu za osvojeno prvo mesto, ali njega to nervira, oseća se pokradeno… Zašto bi pisao nešto što se u tekstu ne traži?!

Оставите коментар

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s