Државно такмичење из математике – Ниш 2015.

Државно такмичење из математике за ученике основних школа одржава се у Нишу, у недељу 26. маја 2015. године. Домаћин је ОШ „Мирослав Антић“.  Српскa математичкa олимпијадa ће се одржати 23. маја у Ваљеву.

РЕЗУЛТАТИ ТАКМИЧЕЊА

ЗАДАЦИ

Advertisements

74 comments on “Државно такмичење из математике – Ниш 2015.

      • ne znam koja je poenta ovoga, ako nista drugo gube se takmicari, zadaci sve tezi i tezi i deca gube vise volju… poenta takmicenja je popularizacija matamatike da se ne zaboravi…

      • Logika nestala,ja zbog logike nisam na državnom jer okružna komisija to ne priznaje,samo po ključu.MOJ profa i diša škole me ishvalili zbog načina rada ,a od njih NULA.sVI ISTO

      • bas tako, suvise ima pridrzavanja kljucu, gleda se zadatak apsolutno povrsno, niko da pomisli da to dete stvarno zna da uradi zadatak a da ga ne uradi kao dms -.- a to za logiku je potpuno tacno, nazalost :/

      • Meni sa priznali samo PET bodova na tacno uradjen prvi zadatak u sedmom razredu!
        Sledece godine toplo preporucujem svima da se baziraju na predmete poput biologije i istorije, jer je tu bodovanje korektno i gradivo je u skladu sa mogucnostima ucenika.
        Najbolje je raditi matematiku iz ljubavi i za sebe, jer od ovako organizovanog i nepravednog takmicenja ne dobijamo nista sam nervoze!

      • Веруј ми, биологија је још гора. Дефинитивно је решење да се ничим не бавимо у животу јер ништа неће бити скроз коректно, свуда ће бити неке неправде или ће нам се бар чинити да смо оштећени.
        Да се разумемо, ни мени се не свиђа како све то изгледа – задаци, бодовање, „жалбе“, додела ујутру иако се зна да су сви ту до ручка, кога брига што ћемо два дана за редом устајати у 6, саме дипломе боље да не коментаришем…. Али тако је како је и ми ту не можемо ништа.

  1. Kako nigde nema testova,pa to je najveća glupost.I maloj deci se daje bodovanje zadataka pre ocene-to je po zakonu o ocenjivanju.DMS treba da se ugleda na Društvo fizičara ,škola odmah izbaci test i rešenja,sve jasno ,a ovo je strašno.

  2. Bojim se da pomalo preterujete u kritikama u vezi sa nekim stvarima.
    To sto su komisije pregledale po oko 6 sati radove znači da je sve gledano detaljno i da je teško verovati da je nekome TAČAN zadatak ocenjen kao netačan.
    Sledeći put to može biti znatno bolje… Nemojte odustajati…
    A i prigovori su svi pregledani detaljno, iako mislite da nisu, moja informacija je da jesu i da su se pregledači maksimalno trudili da sve analiziraju. U radovima gde je bilo osnova oni su prihvatani, gde je bilo materijalnih grešaka, nažalost nisu…
    Pozdrav

    • Volela bih, postovani profesore Veljko, da nam svima objasnite logiku komisije koja je dala zadatke za sedmi razred, s obzirom da 48 ucesnika nije uspelo da uradi ni jedan ceo zadatak, Zamislite samo onih 20-tak ucenika koji imaju manje od 10 poena. Ne mogu da zamislim koliko je njihovo razocarenje, a svi oni su valjda dobri kada su stigli do ovde. Ja licno nemam razloga da brinem, obzirom da je moje dete dobro uradilo, ali verujte da mi je ova situacija umanjila osecaj zadovoljstva koje bi trebalo da imam.
      Pozdrav

      • Poštovana gospođo,
        Razumem Vašu želju da na rezultatima takmičenja učenika 7. razreda vidimo kompletno bolje rezultate, ali oni su takvi kakvi su. Rešavali su ih takmičari iz cele Srbije i pokazali svoje mogućnosti na tom takmičenju. Među onima koji su slabije uradili zasigurno ima natprosečno dobre dece, ali to je trenutno stanje.
        Na nekom drugom takmičenju (naredne godine ovakvom ili možda Kenguru ili šta god) to može biti znatno drugačije, ili u nekoj drugoj disciplini, ali oni su sada tako uradili.
        Oni koji imaju po malo bodova nisu bili u tom momentu dovoljno dobri sa tim konkretnim zadacima koje su reševali, ali s obzirom da se radi o tako dobroj deci, jer plasman među 100 govori više od 1000 reči, oni će svoje znanje moći da pokažu idući put.
        Ono što bih hteo da sugerišem učesnicima državnih, a kasnije i olimpijada je da vode računa o tome kako ispisuju rešenja. Bar da to bude matematički ispravno u meri u kojoj nije netačno!

        Kao neko ko je pregledao na takmičenju znam da je gledana suština, a ne samo ključ. Bar to mogu reći za pregledače u istoj potkomisiji. Npr, zadatak koji sam pregledao samo 3-4 učenika je uradilo doslovno po ključu, a sa kompletnih 20 bodova je bilo oko 25 djaka…

        Statistika kaže da su svi zadaci na takmičenju, za sve razrede, rešeni, tj. da postoje različiti učenici koji su kompletno rešavili sve zadatke i to je dobro. To što rezultati mogu biti bolji verovatno se slažemo da bi svi voleli videti, ali ponavljam – ovog puta su dati zadaci tako rangirali takmičare. Oni su naporno radili ceu godinu i sada treba zasluženo da se odmore, pa onda opet.

        Pozdrav

      • Ja nemam primedbu na pregledanje i na komisije, mada nije sve bas tako savrseno, i ne znam zasto Vam je tesko da priznate da su zadaci bili preteski, a ne da tvrdite da 50% djaka nije bilo spremno. Dajte im podrsku, motivisite ih.
        Mozda bi trebalo da se posavetujete sa i pedagozima i psiholozima za sledecu godinu. Ovo je sve, samo nije pedagoski pristup. Toliko od mene za ovu godinu i sa strepnjom cekamo SMO.
        Pozdrav

      • Razumemo se uglavnom. Nema šta tu da se priznaje, sama ta statistika da 50% njih nema kompletan zadatak govori da su im zadaci bili teški. Što se ne može reći za 8. razred jer su tamo rezultati znatno drugačiji.
        Ako Vaše dete učestvuje na SMO čestitike za plasman i obećanje da ćemo se u VA potruditi da im boravak ne bude dosadan.
        Pozdrav

  3. Уколико су задаци за седми били толико тешки, свима су били тешки. Не видим где је проблем докле год сви имају исте задатке. По мом мишљењу је већи проблем када су задаци превише лаки па границе буду високо и не прођу они који су све знали да ураде али су погрешили у рачуну нпр или им комплетно тачни задаци нису признати. Када неко не зна да уради задатке за државно једне године, за следећу ће више вежбати.Када неко уради задатке али му не буду признати без икаквог разлога… То ми звучи као много бољи повод за одустајање од такмичења. Схватам да је проблем са усменим жалбама то што овде сви мисле да су оштећени али би онда на жалбама било лепо да напишу неко логично објашњење. Овако жалбе немају смисла. Знам да је сада све готово и да ја могу да причам свима около да то није ок и остаће ми исти број поена, само морам да поменем јер се то дешава сваке године али се о томе не прича толико. Мислим да би требало мање да се гледа статистика а више да се пази на појединце.
    Не разумем причу око психолога и педагога. Не верујем да је ико желео да буде лоше урађено и намерно дао теже задатке.

    • Naravno da je to vazno,jer se deca u matematickoj gimnaziji spremaju bolje nego dete u oš j g milenko beočin.Samim tim mnogo znači kad su zadaci preteški a dete radi bez icije pomoći i bori se rame uz rame sa njima i ostavi 16-toro dece iz MG iza sebe.Vaš komentar je potpuno korektan-radi se samo o uglu posmatranja.Moje je mišljenje da treba da se razdvoje deca iz MG i ostala , ali ne blažim bodovanjem nego nekim drugim načinom.Moje dete nije razočarano sa 25 bodova i pohvalom
      ali bi želelo da ima ravnopravne uslove.Naravno i dalje ćemo se boriti protiv vetrenjača …Znate,ako mi odsečete jednu nogu ja ne mogu da pobedim Husein Bolta.Ne radi se o bodovnom uspehu nego o ljubavi prema matematici,koja treba da bude presudna.Pozdrav svim istinskim poznavaocima matematike i našem domaćinu,Veljku Ćiroviću.
      Možda bi adekvatna stimulacija nastavnika doprinela da se više angažuju sa decom koja se takmiče,ili barem toliko koliko sa decom koja savlađuju osnove.

      • Ne spremaju se deca bolje zato sto su u MG nego zato sto su vise zainteresovana za matematiku. Nastavni program matematike je isti kao i u OS, samo ima 6 casova matematike nedeljno. Ne znam kako je u Beogradu ali znam da u Valjevu dodatnu imaju van redovnih casova. A to je do nastavnika, koliko je zainteresovan i sposoban da nekome prenese znanje. Ako dete samostalno ne radi kod kuce vec ceka dodatnu da mu neko uradi zadatak, a on ga samo prepise i pri tom misli da ga zna – to je vec greska deteta ili roditelja. Samostalan rad je osnova uspeha a ne prepisivanje sa table na dodatnoj. Koliko puta ste pevali pesmu jer znate reci dok ide pesma na radiju ? Sta se desi kada ugasite radio? Tesko je nastaviti pesmu koju ste do malopre tako dobro znali. E to je problem dodatne nastave, ona bi trebala da sluzi vise kao konsultacije sa nastavnikom nego sedenje i prepisivanje sa table.

      • sto se tice prepisivanja sa table sve ste rekli,verovatno se prepoznajete u tome,verovatno niste shvatili poentu,prepisivali ste

    • Vidi se na nemate mnogo veze sa pedagogijom. Zadaci ne treba da budu ni preteski, ni prelaki. Treba znati odmeriti, a statistika tu veoma pomaze. Obicno jedan ili dva zadatka treba da budu takvi da oni najbolji pokazu svoj talenat, a ostali zadaci sluze za stimulaciju onih manje talentovanih ili manje marljivih da ih drze u budnom stanju do sledeceg takmicenja. Tesko ce se oporaviti deca od teskog udarca 2,5 ili 0 poena. Svi zaboravljate da su oni 13-ogodisnjaci, vrlo osetljivi i ranjivi.
      Svi mi mislimo da je samo nase dete vazno. Ne, vazna su sva ta divna deca koja su odlucila da uce matematiku, da se takmice, a ne da vise po ulici ili za racunarom po 12 sati.

      • Ipedagogija cesto zna da zastrani.uglavnom Vi ste u pravu i slazem se sa Vama, alinatprosecna deca koja nemaju niciju podrsku i plus su diskriminisana u svojoj sredini… zar ne mislite da im treba pruziti jednake sanse kao i deci koja imaju sve uslove…naravno sve ima veze i sa materijalnom situacijom u ovoj nasoj sbiji itd

      • Ако се добро сећам, нисам рекла да треба да буду тешки само да је по мом мишљењу боље него да су лаки. „Педагогија“ нема никакве везе са тим што се испоставило да су осмацима мало лакши а седмацима мало тежи (молим да нико не почне са оним да није мало него мало више тежи, то није поента). Слажем се да су сви „осетљиви и рањиви“. Такмичење је ипак такмичење и неко уради боље, неко лошије. И свакако је свима криво кад ураде лошије и „тешко се опорављају“ само неко то схвати као пораз и одустане а неко као крај једне сезоне и почетак следеће, почињемо све од почетка, спремамо се за следећу годину и све ће бити супер (искрено не познајем никог ко је одмах рекао ово друго). Уколико сам Вас добро схватила, хоћете да кажете да ако неко уради лоше боље је да то лоше буде 50 него 2 и ако сте то мислили слажем се само не треба никог за то окривљивати. Опет кажем, сигурно нико није желео да буде тако.

  4. Veljko kako je moguce da se vise paznje posveti deci koja su talentovana a ne mogu da idu u gimnaziju cesto su i diskriminisana itd. kome se obratiti kada nikome nije stalo do toga’

    • Odgovor tati Nije tačno da je isti program i u matematičkoj gimnaziji i oš.Pojačan je u gimnaziji i više vrsta matematike imaju,vidi se iz predmeta.Moj sin je završio 8.,pa se upisao u mg.Trebalo mu je dodatnih časova da bi se uklopio u rad gimnazije na početku.Rođak je u 7. išao mg ,tako da razliku vrlo dobro znam,inače sam prosvetni radnik.Deci koja idu u opšta odeljenja i postignu uspeh svaka čast!

  5. sta mislite odetetu koje zivi od socijalne pomoci iradi samo pa dodje do drzavnog takmicenja .verovatno niste razmisljali o takvoj pedagogiji .mi smo dva razlicita sveta.pod istim uslovima??? ko zna mozda se nekada sretnemo.za mamu pedagoga

    • Ja mislim da Vi mene niste razumeli, ja se uglavnom zalazem za dobrobit nase dece i trudim se da ne pricam o svom detetu, vec trazim nacin da svima bude bolje, a narociti vrednoj deci, gde pretpostavljam mozete da prepoznate i Vase dete,

Оставите коментар

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s