Окружно такмичење из математике 2015. године

Окружно такмичење из математике 2015. године у Србији одржава се у суботу, 28. марта 2015. године.

 ЗАДАЦИ И РЕШЕЊА    IV    V-VIII

p.s.

Математички форум је забележио преко 3.000.000 посета и на томе се свима захваљујемо на поверењу!

Advertisements

729 comments on “Окружно такмичење из математике 2015. године

  1. 8. razred 5. zadatak. Radila sam preko najgoreg slucaja a to je da je presek kroz visinu i dokazala da je obim trougla veci od 2a. Dakle u svakom sledecem slucaju ce isto biti veci od 2a jer je u najgorem veci od 2a. Dobila saam 0 bodova na tom zadatku iako sam sve detaljno obrazlozila. Smatram da ako ne 20 onda treba bar 15 da dobijem na njemu. Molim vas da mi odgovoritre i obrazlozite ako gresim. Da li se zalbe mogu slati i na DMS ako se ne usvoje u okruznoj komisiji?
    Hvala

    • Изнад решења пише да се признаје сваки поступак који је тачан. Само је питање ако си добро доказала да је свако друго решење веће јер није баш очигледно (бочне стране се повећавају а доња да је тако назовем се смањује, а и она може да се повећава….). И ако ниси, мислим да можеш да се жалиш ако сматраш да задатак на тај начин може да се извуче до краја јер пише бодовање прилагодити конкретном решавања.

    • U matematici nazalost ne postoji pojam najgoreg slucaja, obrazlozenje ne sme biti takvo, moras dokazati da je u svako drugom slucaju vise od toga sto si uradila, ali mislim da cak ni to ne vazi

    • I ja sam isto dokazala da je najgore kad su visine, i cak sam i zavisnosti napisala i bukvalno napisala za koliko ce se povecati u nekim slucajevima, i isto 0
      Trebalo bi bar nesto da nam daju

  2. Osmi sam razred i 4. zadatak sam uradila drugačije nego što je u ključu, koliko poena mogu da očekujem…
    Ovo je postupak kako sam ja dokazala, ukratko: Pošto je 2015 neparan broj koji nije deljiv sa tri, onda ni 2015*12 (zvezdica znači da je ovo sledeće stepen) nije deljivo sa 3, a kao nepran broj, ostatak je 2. Kako broj 2 nije deljiv sa 3, ni 2*10 nije deljivo sa 3, a pošto je paran broj ostatak je 1. Kada se saberu ostaci (1+2=3) dobijamo da je dati broj deljiv sa 3, a samim tim i složen.

    • није дељиво са 3 јер ни 2015 није дељиво са 3 али то не значи да је остатак 2. 13 нпр је непаран и није дељив са 3 а има остатак 1

  3. Rezultati za beograd nece biti objavljeni na sajtu skole dragan lukic vec samo okaceni na vratima. To stvarno nije u redu. .. Kako da saznamo rezultate? Moze li neko da slika?

  4. Да ли ће 8. разред одузимати у 1. задатку ако фали мерна јединица? У задатку тако нешто нигде не пише, чак сматрам да није ни тачно.

    • Да али овде не постоји мерна јединица. Ја сам прво рефлексно ставила cm али нпр на мојој слици су подеоци ако се то тако зове али се разумемо били на 0,4 јер је био такав папир.

  5. Sad sam pogledao rešenje 1.zadatka za 6. razred i slatko sam se smejao !!! Taj zadatak može da se reši na 3 načina! Prvi način je da zamenite brojeve a,b,c datim decimalnim brojevima,drugi način je da te brojeve pretvorite u približne razlomke kao u rešenju a trći je da upotrebite približne brojeve koje su dali za a ,b,c !!! Crta iznad znači da se u ovom slučaju samo o jednoj cifri !!!Pitam se gde se uči i koja je definicija crte iznad broja !?Takodje i 5. zadatak je nejasan !

      • Не баш све, 3. задатак осми разред шта значи „по други пут“ али може да се уради 🙂

    • Zaboravio sam da napišem da će se u prva dva slučaja dobiti približna vrednost a u trećem će se malo razlikovati zbog zaokruživanja cifre.Bilo bi sramota da deci ne priznate zadatak ako su radili na prvi ili treći način !

    • То нису приближни разломци. 10a – a = 9a = 3 => a=3/9=1/3 и тако и за остале. Црта иначе значи да се низ који је под цртом понавља што се некад у задацима користи типа 0,234 (црта изнад 234) би било 0,234234234… али овде то није било потребно јер се каже да је а= 0,333….

      • 2012, godine bili su zadaci sa crtom iznad brojeva I tamo je sve jasno šta znači ta crta ! Problem je ovde što je neko stavio da je za broj 0.666… približan broj 0.6 (?) a za o.333… o,3 i o,444… o.4 !!

      • И овде је веома јасно шта је црта. 0,66… никако не може бити 0,6. И ако већ неко рачуна са приближним вредностима (што по мом мишљењу није решење задатка), 0,666… би било 0,7

      • Релано је да се то на редовној настави не ради а у ретко којој школи имају нешто слично озбиљној додатној. Ни ја нисам имала додатне у 6. али то је сад друга тема која се покреће стално и далеко је од занимљиве. Нема потребе за нервозом јер ако сте око нечег овде сложни, то је да нико нема добре додатне. Не волим да се понављам, али морам кад ме неко не слуша, то што Ваше дете није знало шта је црта нема никакве везе са остатком задатка. Горе сам лепо написала како се задатак ради и сами видите да није нека мудрост.

  6. http://www.antonija-horvatek.from.hr/dodatna/5-razred/Brojevi-s-crtom.doc Prvi zadatak za 6.razred mi je jasan tek na kraju,kao prvo to nije bilo potrebno da se stavi(to 0.6) jer to zbunjuje decu(kao I mene),drugo takav znak ,ta crta se retko koristi,vise se koristi za ovakve brojeve koje sam vam poslao na ovom linku npr.ab sa crtom oznacava da je to dvocifren broj(ili a puta b) I kao trece ovo nismo radili u skoli samo smo radili da se to zaokruzi bez ikakvog znaka(0.33333333…..priblizno 0.333)moj drug I ja smo tu pogresili.Molim da se ubuduce ovakvi zadaci izbace ili da se nepotrebni znaci,kao crta izbace,jer nam je bilo jasno da se u broju 0.3333333..cifra 3 ponavlja itd.Trebalo bi I davati poene za sve one koji su uradili malo drugacije jer ce razlika biti mala npr.0,1,0,2….(barem neka se da 5 ili 10 poena)Jedan veliki minus za ovaj I za 5. zadatak nadam se da se vise nikada nece pojaviti takvi zadaci sa zbunjujucim podacima!!!

    • Па ни магични квадрати се не раде на обичним часовима. Постоје симболи који у различитим случајевима означавају различите ствари. 0,3 са цртом нема никаквог смисла ако та црта значи да су то цифре а не производ. Проблем би настао да су ставили само црту, овако лепо пише шта црта значи и ту стоји да би навела на решење и не видим који је проблем.

    • Које је поета стављања истог коментара 2 пута једном у првом лицу као такмичар а једном у трећем као родитељ?

      • ОШ „Мајур“ Мајур има свој сајт на интернету и не видим шта је ту нелогично што се такмичење одржава у сеоској (приградској) школи.

  7. Za Južnobanatski okrug, za 8. razred, prvi ima 80, drugi 75, treci 70, četvrti 65 i peto i šesto mesto po 60 poena. ostali imaju manje.
    Molim Vas da napišete rezultate i za vaše okruge, da bismo sabrali hoce li 60 poena biti govoljno za plasman za državno….

  8. Za 8 razred, sabrali smo 9 regiona, uključujući Novi sad, Niš, Kragujevac… i 37 učenika do sada ima 60 ili više poena. kada stigne i Beograd, mislim da ćemo moći da se nadamo da će 60 sigurno biti dovoljno za plasman…

  9. Komentar na 1.zadatak 6.razred.Zadatak koji nazivate „zadatak sa crtom“ je nesto sto je sastavni deo uvodnog casa o racionalnim brojevima.Sam nacin pretvaranja takvog racionalnog broja u razlomak je gradivo dodatne nastave.To da je zadatak nepotreban(odgovor uceniku 6.razreda) je tacno iz tvoje perspektive, ne i iz moje kao ni iz perspektive ljudi koji su sastavljali zadatke, jer znaju koliko ti je to neophodno da znas u 7.razredu( a danas su te naveli da to i naucis ,posto si propustio).Sto se tice toga da nastavnici ne drze dodatnu nastavu (odgovor roditelju), samo cu vas uputiti na preliminarne rezultate iz Uzickog okruga,gde se vidi da ima djaka koji su isti zadatak uradili(i koje su na to uputili nastavnici) , a sigurna sam da ih ima i po ostalim okruzima…Srecno svim ucesnicima, jer su oni biseri zbog kojih vredi raditi ovaj posao!!!!

    http://petaosnovna.com/?p=1596

    • Мислим да ће бити мање. Мислим постоји могућност да окрузи који још нису послали имају пуно поена али мала. Ја ценим 55

  10. Prema objavljenim rezultatima iz 15 okruga ima 81 ucenik sa 60 i vise poena u 8 razredu. To je broj bez rezultata iz 10 okruga: Borskog, Zajecarskog, Branicevskog, Kolubarskog, Pirotskog, Pomoravskog, Pcinjskog, Raskog, Severnobanatskog, I Sremskog okruga.

  11. Granica za sesti ce biti niža nego prošle godine jer su zbunili učenike sa prvim zadatkom oko 70.
    Za sedmi je bilo tu i tamo(ja imam 80p obično odeljenje),zadnji u Južnobačkom okrugu niko nije rešio,tako da verovatno oko 70 granica.

  12. Srbijo, polako sa optimizmom. Sačekajte državu za sebe „Beogradski okrug“. Kod njih su žalbe glavne. Moraju da se poprave mamini i tatini sinovi, pa nama kako bude.

      • То је товј проблем, што си се пронашла. Мени не прети никаква опасност моји бодови су стабилни, видимо се у Нишу.Али мислим да је крајње време да некога постане брига,јер сте стварно претерали 🙂

    • Не видим откуд ти то. Ја баш мисим да у мањим окрузима више навлаче поене али то не могу да тврдим, само ми тако изгледа. Нисам радила статистику никад али верујем да доста деце из Београда добију поене на жалбу и не видим који је проблем са тим. Када имаш већи округ и више деце логично је да ће мање детаљно гледати задатке а самим тим ће бити и више жалби и неке од њих буду прихваћене, неке не.
      Схватили смо до сада да сви овде мисле да су оштећени на неки начин.

  13. Sad sam gledao rezultate za Bg i u sedmom razredu racunajuci sve ima 20 ucenika sa vise od 80 a sa 80 ima oko 8-10.I ima ih izmedju 70-80 oko 15.Tako da ce i granica biti oko 70-80 visa nece biti.

  14. Драги такмичари и остали,
    Што се тиче прелиминарних резултата из Ваљева они неће бити објављивани док не постану коначни, а то ће бити у среду увече.
    Тренутно стање је следеће:
    6 р.
    1 уч (65-70)
    2 уч (60-65)

    7. р.
    4 уч 90+

    8 р.
    3 уч 80+
    4 уч 60+

    Поздрав,
    Вељко

      • Преко 70 има их пуно. Граница у 7. разреду, по свим мојим скромним али поткованим проценама тешко може бити мања од 75.

      • Koliko od njih ima dvadeset bodova u petom zadatku?Ja pravim poređenje sa beogradskom MG a izgleda da je i u Valjevu isti slučaj.Zar je moguće da treći rezultat u južnobačkom okrugu nije dovoljan?Novosadska komisija MORA da promeni rezultat za decu koja imaju od 53 do 65 bodova,jer ih to udaljuje sa republičkog takmičenja i pozivam sve njih da zajedno protestujemo

      • Draga Andjela, u toku je namestanje rezultata u Valjevu, zato ne mozes da saznas koliko ih ima preko 70. U ostatku Srbije ih nema preko 70, videcemo za nedelju dana da li Valjevo ima 5 puta vise dece na republickom od recimo Novog Sada.

      • Der,
        Izgleda da je tako, nazalost.. 😦
        Ako granica bude 75, iz Novog Sada prolazi samo troje, ako ne i manje!

      • Uz duzno postovanje Veljko, ne razumem kako ste dosli do tog saznanja. Prosle godine, kada je granica bila 75, u Beogradu je bilo cak 48 ucenika, a ove godine ih ima samo 30. Ne cini mi se bas da manji okruzi mogu toliko da urade bolje. Uostalom fali jos samo 8 okruga, a ja sam izbrojao 65 ucenika sa preko 70 poena i oko 80 sa 65 poena. Ne znam sta bi to tako drasticno moglo da se desi u ovih 8 okruga.

    • @ Der
      Ne lupetaj! Odakle ti ideja da se u Valjevu muljaju rezultati. Gospodin Veljko, domacin ovog sajta, koji je i predsednik podruznice DMS u Valjevu je napisao da ce objaviti rezultate u sredu kada postanu konacni, a tebi ako trebaju nezvanicni rezultati idi i slikaj ih na vratima skole.
      To imas i ovde: http://www.dms-valjevo.org/vesti/rezultati-i-prigovori-na-rezultate-okruznog-takmicenja-2015/

      Uz sve to, Veljko je u komentaru naveo i broj ucenika iznad odredjenog broja bodova.

      • @nastavnik

        Odakle mi ideja?
        Pa zasto ostatku Srbije nije problem da objavi rezultate a Valjevu jeste? Koji je razlog za tako nesto? Sta se krije?
        To je prvo „odakle mi ideja“.
        Drugo odakle mi ideja je sledece:
        “ Граница у 7. разреду, по свим мојим скромним али поткованим проценама тешко може бити мања од 75.“
        Odakle ova ideja, kada sve ukazuje da ukoliko tako nesto bude tacno, na drzavnom takmicenju ce biti oko 70 djaka.
        A znamo da ce biti 100.
        Jedina opcija da tako nesto bude tacno je da par okruga koji odbijaju da objave rezultate u ovoj godini obore sve istorijske rekorde u broju ucenika koje salju na drzavno takmicenje.

        A to „ne lupetaj“, zadrzi za kucnu upotrebu, u redu?

      • Дер, нема разлога за нагађања о теоријама завере. Што се мене тиче, нисам правио детаљну анализу којом би дошао до закључла за 75 у 7.р., већ сам одокативно проценио на основу неколико резултата. Можда сам сувише строго проценио.
        Најискреније, желео бих да граница буде и нижа…!

        А што се ваљевских резултата тиче, одређивања граница и осталог – све је једноставно. Ми објављујемо коначне у среду 1. 4. касно увече, кад се реше приговори којих има пуно, а ДМС објављује границу до 7. 4.
        Тако да ћемо имати довољно времена да „процељујемо“ и полемишемо у тих 6 дана око тога где би могла бити граница.

        Пуно поздрава,
        Вељко

      • Postovani Veljko,
        da li biste mogli da kazete vase misljenje za granicu u 8. razredu? Vase misljenje znaci puno!
        Hvala unapred!

      • Kaćo,
        Hmm, nisam baš siguran da mogu pogoditi, ali sve ukazuje da bi to moglo biti najviše 65, ali verovatnije je 60, ako se nešto veliko ne promeni.
        Svakao, nemam trenutno više saznanja od vas o tome…

  15. „Jovane“,:-D,izvini sto ti se obracam,ali molim te da uporedis listu iz MG (gde je peti zadatak za sedmake bodovan 20 ili 0) i listu juznobackog okruga (gde je peti zadatak bodovan sa 5 ili 0).Seti se da smo nas dvoje dali identicno obrazlozenje.Ja sam peti na listi sa 65 bodova i sa tih 15 koji su mi oteti ne bih brinuo za prolaz.
    Takodje pozivam 6-7 ucenika iz juznobackog okruga sa 53 do 65 bodova da se jave,prokomentarisu i predloze sta da preduzmemo.Ocigledno je da su komisije razlicito tretirale konkretna resenja koja se razlikuju od kljuca.
    Inace,peti zadatak je tipicno „kljucarski“ znaci zakukuljen i zamumuljen ,verovatno zato da se moze triblati sa prolazom.
    Samo ne razumem zasto „juznobacka“ komisija ne voli svoje kandidate.Sorry za opsirnost!

      • Sta predstavlja „prvi deo“ petog zadatka?Nije mi logicno da neko navede pet skupova po 403 broja , a onda odustane od daljeg rada.To bi pre moglo da se odnosi na konacni odgovor (ima li ili nema dva broja…) a da se obrazlozenje ne prizna

      • Verovatno ste nastavnik(ca) [koja voli (turske) serije] i zna kako su ucenici uradili peti zadatak pa mi objasnite kako to da od šezdeset ucesnika u juznobackom okrugu (od toga dvadesetak iz matematickog odeljenja Gimnazije JJZmaj) NIKO nije resio taj zadatak a u Somboru (ako se dobro secam) ga je resila vecina sedmaka,dobili po dvadeset bodova a ostale zadatke ni beknuli.Ciji su to nasi bodovi?

    • Problem u tome je sto na vrhu resenja pise ,,Bodovanje prilagoditi konkretnom nacinu resavanja“. To nastavnici mogu na razlicite nacine da shvate i onda jedan nastavnik da 5 poena na nesto a neko 10. Naravno ako si uradio isto kao i ja, a dobio samo 5 bodova to je verovatno greska komisije, pa bih ti preporucio da se zalis. Takodje to je tako kod celog Beograda ne samo MG, jer nam isti nastavnici pregledaju zadatke, a vecinu koje sam pitao radili su isto kao i ja, pa su isto i bodovani.

      • Da,video sam da je isto za ceo Beograd,ali nekako mi je MG parametar;to jest smatram da bi tu trebalo da bude najstrožije ocenjivanje

  16. U sedmom je prolaz 65, javila mi je tetka.Ona ista što je sastavljala zadatke za matematiku,fiziku,geografiju,srpski engleski i TIK.Nisam siguran za norme za fizičko.

      • Pročitaj još jednom pa proceni sama.Žao mi je što si se baš ti upecala.Vidim da sa 71 jako brineš.Lično ne verujem u granicu od 75 bodova za sedmi razred,iskreno se nadam da će biti niža

      • Ni ja, mislim da bi onda bio poprilicno mali broj ucenika pozvan na drzavno..
        Nadam se 🙂
        Trebalo bi otprilike da pozovu 100 ucenika, ili..?

  17. Za sada, za OSMI RAZRED, 60 i više bodova ima:Bg 38, Kg 12, Ni 8, Pa 6, Ns 4, Va 4, Po 3, Ša 3, Su 3, Kv 2, po jednog: Ča, Ue, Zr, So, Le, Sd, Kš, Sm, Lo. Ukupno 92. Nedostaje još:BOR, ZAJEČAR, PIROT, JAGODINA, VRANJE, KIKINDA i PROKUPLJE. Ima li neko tamo rodjaka, isl? U Kikindi znam da je odrzano u OŠ Ž. Zrenjanin, ali im je sajt prastar po podacima…

  18. Po mojoj računici, u sedmom razredu trenutno ima 56 učenika sa 80 ili više poena, pa bi bilo glupo da granica bude iznad 80. Najverovatnije, granica će biti 75 ili 70. Nisam našao rezultate iz sledećih okruga: Severnobantatski, Borski, Kolubarski, Raški, Pirotski, Pomoravski, Toplički, Pčinjski, Zaječarski i Kosovska Mitrovica. Ako neko zna rezultate sedmaka u ovim okruzima, ili ih nađe na netu, bio bih mu zahvalan ako bi to podelio sa nama ovde. 🙂

  19. Od do sada objavljenih rezultata, 70 i vise bodova ima 55 takmicara.
    Dakle, do 100 ostaje 45 mesta.
    Da bi granica bila 70, Valjevo, Sabac i Kragujevac moraju da daju isto ili vise takmicara od Beograda, Novog Sada i Nisa, sto nije mnogo verovatno
    Znaci, granica mora da ide dole, na 65 ili cak 61.

  20. Hmmm…. Ja sam osmi razred, i imam 82 boda, iz Subotice sam. Vidim da je 8. jako slabo uradjen. Ne znam zasto, zadaci cak i nisu bili tako teski. Neke pretpostavke za prolaz na drzavno? Ja mislim oko 60 bodova… nisam siguran. Sta vi kazete ljudi? 😀

  21. KONACNA LISTA BEZ BORA ,TOPLICE I JAGODINE IZNOSI 96-106 UCENIKA OSMOG SA 50+,95 sa 53+ A 92 UCENIKA SA 55+ PROLAZNOST JE OKO STO*106 bi trebalo proci po proslogodisnjem
    100
    100
    100
    100
    100
    100
    100
    100
    100
    100
    99
    95
    90
    90
    87
    85
    85
    83
    82
    80
    80
    80
    80
    80
    80
    80
    80
    80
    80
    80
    80
    80
    80
    80
    80
    80
    80
    80
    75
    75
    75
    73
    71
    70
    70
    70
    70
    70
    70
    70
    65
    65
    65
    65
    65
    65
    65
    65
    64
    63
    63
    63
    61
    60
    60
    60
    60
    60
    60
    60
    60
    60
    60
    60
    60
    60
    60
    60
    60
    60
    60
    60
    60
    60
    60
    60
    60
    60
    58
    55
    55
    55
    54
    54
    53
    50
    50
    50
    50
    50
    50
    50
    50
    50
    50
    50
    50
    50

  22. Prema objavljenim rezultatima ima 59 sedmaka preko 70 bodova bez Zajecara, Jagodine, Vranja, Kraljeva, Kikinde, Sremske Mitrovice, Prokuplja i Valjeva. Ako neko moze da nam kaze koliko u ovim gradovima ima ucenika sa 70 i vise bodova, bili bismo mu veooooma zahvalni.

  23. Da li je granica ista i za matematicku gimnaziju? 🙂 Imam 69,a moja nastavnica nije htela da se zalim,a imala bih sigurno preko 70. 😦 i imala bih 100% prolaz,a ovako jos nije sigurno 🙂

      • Ma neee, pogotovo osmi razred ne radi više…. osim 4 lekcije koje mi ni ne pominjemo da postoje i ostale mnogo bolje… :3 … :/ … ali nmvz, volim učenike MG-a jer su skroooz okej i sa mnogima se družim tako da ne želim da neko od tih genijalaca ne prođe… Hahhahahaha.. 😀

    • Не знам шта је за Вас редовно али додатне постоје. Слажем се да у већини школа не постоји додатна или се одржи једном месечно више да се попуни фонд часова као и да наставнике такмичари потпуно не занимају јер морају више да се баве децом са лошим оценама. Али и ми смо сви ишли у такве школе. Сада је направљена селекција тако да је логично да ми прођемо више градива јер немамо слабије ђаке да нас спутавају (добро нећемо сад у детаље нека буде да их нема 😀 ). Не волим да причам оно нико ником није бранио да упише јер има пуно паметне деце која живе у Београду а једноставно нису желела да уписују. Оно што многе људе буни – нас није та школа направила него нас је терала да више радимо, ко је хтео више да ради. И не само математику него и историју, српски… Не видим зашто би нас одвајали као посебну категорију кад смо ми сви исти само смо изабрали другачији пут.

  24. Pa ako je tako kako kazes Andjela,da za sada ima preko 75 sa 60,onda ce granice sigurna biti manja od 70?…Jako bi mi znacilo da se plasiram dalje,posto mi je u 6. falilo 2 poena za republicku diplomu.ZNACI,SAMO 75 ZA SADA IMA PREKO 60??? 😀 😀 😀

    • Granica najverovatnije nece biti bas 60 ili manje, ali, po mom misljenju, trebala bi da bude od 65-70, tako da mislim da 99,99% prolazis. 🙂 😀
      Ako bude bila 70,75 i vise, onda bi na drzavno bio pozvan poprilicno mali broj sedmaka.. A poziva se otprilike 100, tako daa…
      P.S. Drzim ti palceve i nadam se da ces proci!

  25. > 63
    bg – 38
    kragujevac 2
    sombor 1
    leskovac 1
    subotica 2
    smederevo 2
    ks 5
    zrenjanin 0
    uzice 2
    novi sad 5
    vrsac 3
    sabac 6
    loznica 2
    cacak 1
    nis 9
    srem 4
    pozarevac 0
    bor ??
    zajecar ??
    pancevo ??
    valjevo ??
    pirot ??
    jagodina ??
    kraljevo ??
    kikinda ??
    sremska mitrovica ??
    prokuplje ??

  26. LjUDI AKO JE NEKO ZNA REZULTATE IZ BILO KOG OD OVIH OKRUGA NEKA OKACI JER ONI JEDINI FALE (7. RAZRED):VALJEVO (KOLUBARSKI),PIROT(PIROTSKI), BOR(BORSKI), VRANJE(PČINJSKI), PROKUPLJE(TOPLICKI), KRALJEVO(RASKI) I KIKINDA(SEVERNO-BANATSKI)
    PLZ 😀 😀 😀 😀

    • Samo znam da u Zajecaru imaju dva ucenika preko 70 bodova u sedmom razredu..
      Loznica spada u Macvanski okrug, ali rezultati mislim da nece ni izlaziti na internetu,ali, ako ti trebaju, ja sam iz Loznice.. Koji razred? 🙂

      • Pa, ja pretpostavljam da ce granica biti 65.
        Ne verujem da ce ici navise, ali mozda malo nanize..
        Po meni je idealna granica za 7. razred u intervalu od 63 do 66, a takva ce i najverovatnije biti, tako da ne brini, sigurno prolazis! 😀

  27. Имам питање невезано за ово такмичење. Шта урадити ако се 2 републичка такмичења поклапају? :/

    • Meni se desilo da mi se poklopilo drzavno i okruzno; tada sam radila okruzno u okrugu u kom se nalazio grad, u kom se odrzavalo drzavno takmicenje.
      Ne verujem da bas mogu da se poklope dva drzavna, onda to stvarno ne bi bilo fer.. :/

    • Ove godine se poklapaju i iz fizike i srpskog takmicenja – i jedan moj prijatelj ne zna sta da radi. Ovo stavrno nije fer – stalno se prica kako ce se pomoci deci koja zele da rade, koja su pametna – a ovako ih mrzi da pomere jedno takmicenje kako se ne bi dva pokapala. I sad, umesto da ide na dva, mora da izbere jedno – stavrno nije fer! 😦

    • Могуће је. Према календару за школску 2014/2015. годину се Републичка такмичења из хемије и српског језика поклапају. Хемија је од 22. до 24. маја у Пожаревцу, а српски 23. маја у Тршићу. Из хемије сам освојио прво место и пласирао се на републички ниво, а из српског очекујем 100% да ћу проћи, с обзиром да сам прошле године освојио друго место у Тршићу.
      Анђела, и ја сам из Лознице и хтео бих да те питам како то да си радила тест са окружног у место где је било одржано Републичко из неког другог предмета. Јеси ли слала неки захтев или нешто друго?
      Седмакињо и Аки, који предмети се вама поклапају? :/

      • Radila sam i ja tako okruzno u drugom gradu, samo podneses zahtev u skolsku upravu, i ako ti oni omoguce to je zavrseno. 😉 Poklapaju mi se republicka iz fizike i tehnickog. A sad se brinem za prolaz na republicko iz matematike, jer su kod nas 5. zadatak bodovali tako da su na njemu svi dobili 0, ja sam uradila na druginacin ali nece da priznaju, a u Valjevu su svi sedmaci nadprosecno pametni pa je velika vecina njih makar delimicno uradila taj zadatak i dobili 5,10, 15 i 20 bodova. Ne bi me cudilo da su svi imali po 100 bodova. 😦

  28. Evo jos jednom,ko ima rezultate za 8.razred nekog od ovih okruga neka napise koliko ucenika ima 60 ili vise bodova,okruzi koji fale su:SEVERNO BANATSKI,BORSKI,RASKI,PCINJSKI,PIROTSKI I POMORAVSKI

      • Osmi razred im je uvek bio najvažniji, ponekad su pozivali na državno manje od 100 U MLADJIM KATEGORIJAMA, ali nikada nisu oštetili osmake (koliko ja pratim, a pratim godinama jer mi je najmladje od troje dece sada osmak, a svi su se svo vreme takmičili…).. Mi smo do sada sabrali 88 osmaka sa 60 poena i iznad, i, iako nam fale rezultati 6 malih regiona, mislim da ne postoji šansa da ih bude preko 100, tj, ubedjena sam da ce pozvati i tih 25 dece sto imaju 60 poena!

  29. Postovani Veljko,da li znate koliko tacno sedmaka iz Valjeva ima 65 ili vise poena?Moze i otprilike.. 🙂 napravio sam listu,za sada preko 65 ima 81 ucenik,bez 7 okruga..Da li granica moze biti broj koji nije deljiv sa 5,npr. 68 ili 69,posto ja imam 69 :)Sta mislite kakve su mi sanse za prolazak? Unapred hvala.

  30. Državno takmičenje iz matematike
    učenika osnovnih škola
    25-27.04.2015.

    1. Rešiti rebus : Šabačka čivija = Valjevska * * * * * * *
    2.Ako se u jednom okrugu sa 60 učenika po razredu kompletna revizija obavi za tri sata,koliko je dana potrebno u drugim okruzima?
    3. Ako trideset učenika prođe opštinsko takmičenje sa granicom od 2o bodova,koliko njih ima preko 70 na okružnom? (odgovor : ima ih puno )
    4.Ako jedan nastavnik matematike opere noge u Dunavu,koliko njih može da opere obraz u Savi i Kolubari?
    5. Saberite dva i dva

    Svaki zadatak se boduje sa po 20 bodova
    Izrada zadataka traje od 180 minuta do nekoliko dana
    Rešenje svakog zadatka kratko i jasno obrazložiti

    Komisija u sastavu : Der.Analitičar,Prof,Profesor,Neko Tamo…….
    Naravno predsednik komisije Anđela iz Loznice

      • Zato što imate daleko najveći broj komentara među ovih 570
        Zato što ste na svaku naznaku o mogućoj granici za sedmi razred reagovali
        Čak i na moju „dojavu od tetke“
        I pre svega zato što vidim da ste kao i ja iskreno zabrinuti za plasman,bez želje da „komšiji crkne krava“ pa je palac dole promašaj
        Kontekst? Pa mislim da su do sada svi mogli istaći svoje rezultate da bi izbegli sumnju u kalkulacije.Barem preliminarne
        P.S. Ikonice pored nicka govore kada je u pitanju ista osoba,a ta osoba strepi sa 70 bodova

      • Ne razumem samo sta je loše u tome ako se brinem da li cu proći i ako zelim da se posavetujem sa drugim takmičarima i da vidim njihovo mišljenje..

      • Na koju tačno misliš,ima ih puno?
        Inače , ovde je i naučeno i urađeno pa ti lepo ispij bodljikavi sok od kaktusa,i mani se Neta,Ume On sam da se brani.

    • „Razocaran?“, a ti kao nisi bio zabrinut da li ces proci? Pa svi smo bili! Pricas kao neke tu gluposti, pretpostavljam zbog prvog aprila, ali veruj mi, nije uopste smesnoo

    • Одговор на пето питање је 4 (четири). Четврто питање нема решење. На треће је већ дат одговор. Одговор на друго је да је потребно исто време, тј. 2-3 сата. Прво не знам. Закључак — ови окрузи што одуговлаче (укључујући и Ваљево) нешто „муљају“. 😀

      • Замишљам како би изгледало када би у Београду све било прегледано до 4 а жалбе буду нпр до 6 и у 7 све готово… Ако занемаримо чињеницу да је то физички немогуће, сви би се међусобно поклали јер из неких делова града питање да ли би стигли за два сата да виде шта им фали и да дођу до Бежаније. Али ако је поента била да би тада резултати били лошији, да дефинитивно би јер би све било прегледано у журби и нервози (што мислим да и сада постоји) и логично било би много више грешака а већина жалби никада не би стигла а камоли стављана у разматрање… Зашто се свима толико жури као да ће се нешто променити ако границу ставе данас или сутра? Не кажем да је небитно, сви смо ми нестрпљиви, али морате имати мало разумевања.

      • Zato što su u BG-u rezultati (za osmi) stavljni posle 20.00. Meni do škole Dragan Lukić treba dva sata.. I kako bih ja trebala da odem tamo i da se žalim u tako kratkom roku? Ne bih mogla. I šta ako su me negde zaista oštetili a od toga mi zavisi prolaz? Nema veze, što nisi po onakvom vremenu ostala tamo, smrzavala se i čekala. -.-‘

        Stvarno je nerazmuno o takvim stvarima uopšte diskutovati, Beograd ima bar za duplo više učenika od bilo kog drugog okruga i obuhvata mesta kojima do tih škola treba i po 3 sata, a ima i više žalbi, ne samo učesnika, znači ne može se za isto vreme sve to obaviti kao negde gde ima po 20-30 maksimalno 50 učesnika po razredu. 🙂

      • Пошто сам једина у женском роду овде да се закључити да се мени обраћаш. Хм, све то сам и рекла само на други начин. Или сам барем мислила 🙂

      • Па шта?! Како код нас (мислим на Лозницу) они из Љубовије, Крупња и Малог Зворника чекају и прелиминарне резултате, и жалбе и коначне резултате. Неће ни вама у Београду бити тешко да чекате. Одете у неки кафић, попијете лимунаду или нешто друго, а кад се заврши прегледање и кад се поставе прелиминарни резултати, уложите жалбу ако је имате и то је то.

      • Ум ако занемаримо да би морали да оставе пар сати за жалбе па би све то трајало до дубоко у ноћ, идеја са лимунадом је потпуно на месту. Ја не видим зашто је толико тешко схватити да Београд има више такмичара од Лознице…

      • Пошто има више деце, има и више наставника који могу да прегледају тестове и више особа које су задужене за те жалбе. Два дана би била у реду, али пет и није. Иста прича и за Ваљево и остала места која тако раде. Тако смо само оштећени ми који немамо „толико“ времена да уложимо своју жалбу.

      • Da, kao što je Slavka17 rekla, ja bih se oko ponoći vraćala kući sa takmičenja…?
        – Ne može to da se poredi… 5 dana možda jeste mnogo, ali se makar u BG-u vide preliminarni, rezulatati žalbi i konačni… za razliku od ostalih… to barem ne možete da zamerite.. 🙂