Задаци са општинског такмичења из математике 2015.

Задатке и решења са Општинског такмичења из математике 2015. године можете погледати овде.

Advertisements

272 comments on “Задаци са општинског такмичења из математике 2015.

  1. Ne možeš ti da izabereš četvorougao i niko nije proizvoljno „koristio“ šestougao. Jednostavno, u tekstu zadatka je rečeno da RAVAN preseca prizmu. Veoma prosto je da presek ravni i šestostrane prizme je šestougao, a njegova površina je data…

  2. peti zadatak za četvrti razred je postavljen potpuno nejasno jer nije jasno iz zadatka da li se mogu kombinovati samo ponudjenih 6 kartona ili ih mozete koristiti u oba broja odnosno prvo napravraviti jedan broj ( umanjenik) pa potom od istih tih kartona i umanjilac. Da je nejasan pokazuje i rezultat jer je ovaj zadatak rešilo oko 1 -2 % dece u svim opstinama koje su objavile rezultat pa su nekorektno ostecena deca koja bi sa tim zadatkom da je pravilno i jasno postavljen postigla bolji rezultat

    • Ja sam roditelj, nisam nastavnik , ali ovaj zadatak je napravio razliku izmedju ucenika.Ovaj zadatak je toliko prost da su deca morala da razmisle i provere da nema neku “caku“. Zar mislite da je normalno da nih 50 ima po 100 poena.To je zadatak za inteligentnije, bez uvrede.

      • Bez uvrede, ali pričate gluposti. Zadatak je izuzetno loše formulisan. Ako su već hteli da naprave selekciju, mogli su da daju težak zadatak ali korektno i jasno napisan. Moje dete je imalo 100 poena na školskom i opštinskom prošle god. 100 poena na školskom ove god. 80 na opštinskom zbog 5. zadatka, naravno. Mogla bih do sutra da pišem o tome kakve matematičke probleme rešava pa joj, logično, intelekta nikako ne manjka. Pitala je dežurnu učiteljicu da li brojevi mogu da se ponavljaju, jer je zaključila da mora biti neka caka (što biste Vi rekli), i dobila je odgovor – NE. Zadatak mora da bude jasno napisan bez toga – šta je pisac hteo da kaže….Peti zadatak za 4. razred je bruka i sramota za onoga ko ga je sastavio. Ostali zadaci su bili previše laki.

      • Vesna, u potpunosti delim Vase misljenje, a inace i moje dete je na isto pitanje dobilo isti odgovor. Petre, ipak niste u pravu.

      • Poštujem svačije mišljenje, pa i Vaše, ali konstatacija o vezi između inteligencije učenika i tačnog rešavanja konkretnog zadatka najbolje govori o Vašoj inteligenciji. Ako se rešava višekratnim korišćenjem kartona i za umanjenik i za umanjilac, zadatak je trivijalan, sigurno najlakši od svih pet. Nije problem u težini zadatka, već u činjenici da tekstom problem koji se rešava nije jednoznačno određen, a matematika to ne trpi, bez uvrede.

      • Poštovani Petre, zadatak je definitivno nejasno postavljen i to nema veze sa inteligencijom rešavača već sa znanjem srpskog jezika postavljača zadatka. Deca moraju u jezičkom smislu imati jasan zadatak, a „pogrešno“ ( ili možda ispravno?) su ga shavtali listom i dežurni nastavnici. Mislim da je u pitanju promašaj samo što to niko od organizaora neće priznati

      • U postavci zadatka je dat primer „6006“, sto govori da kartoni mogu da se okrecu. Neki su samo pazljivije citali postavku

      • Matematika nije enigmatska igrarija već egzaktna nauka. Na početku 5. zadatka za učenike 4. razreda jasno stoji da su na kartonu napisani brojevi, a ne cifre. Dakle ako se broj 90 računa kao 06, mi dobijamo cifre, a ne brojeve. Sve vreme se u školovanju insistira na toj razlici između broja i cifre. Dakle, broj šest se piše cifrom 6, a ne ciframa 06. Mene je dete odmah pitalo kad je izašlo sa takmičenja, i kad je videla broj 6006 koji su dali u primeru, od kada je 06 broj? Dakle, dete je odmah uvidelo da zadatak nije dobro postavljen. Smatram da je ovaj zadatak napisan površno i nejasno i da je stvarno sramota što se pojavio na takmičenju koje treba da bude nešto lepo i jasno. Svi smo za teške, ali jasne yadatke. Ne treba brkati pojmove!

      • Poštovana, nije problem u okretanju, već u ponavljanju, ali ako to do sad niste shvatili, ko sam ja da sudim…

    • Ne znam da li ste stvarno profesor ali pregledom rezultata mi je neverovatno da 50% dece ima max 20 poena (6,7,8 razred).Zar je moguce da su ta deca otisla na takmicenje a da su tacno uradila samo 1 zadatak.Da li ih ti nastavnici spremaju , uceli oni nesto ili mozda roditelji treba da placaju dopunske casove. Ovo je ogledalo rada nastavnika. Na Vracaru max br poena za 7 razred 50 poena!!

  3. Od prosle skolske godine tezina zadataka za ucenike od 5-8. razreda je neprimerena. Mislim da bi bilo pametno da aktivi matematike posalju dopis DMS-u i zahtevaju neko pojasnjenje. Bas me zanima da li su sastavljaci zadataka nekad usli u neko prosecno odeljenje od 5-8. razreda. Interesovanje ucenika za takmicenje iz matematike drasticno opada, a koliko vidim i interesovanje ucenika za kupovinu matematickog lista. S obzirom na to da mi matematicari cesto ne nailazimo na razumevanje ostalih kolega, ocekujemo da nas bar nase kolege iz DMS-a malo bolje razumeju. U mnogim skolama postoji nagradjivanje nastavnika za plasman ucenika na republicko takmicenje. Za nas iz manjih sredina to je odavno misaona imenica, ali da stvar bude jos gora, misaona imenica postaje i odlazak na okruzno takmicenje. Molim kolege matematicare da se solidarisu sa ovom idejom i da bar malo uticemo na svest nasih kolega iz DMS-a. Ruzno bi bilo da krenemo sa bojkotom takmicenja, mada s obzirom na revolt, ni to nije nemoguce. Svako dobro!

    • To sam zelela da napisem. Iz godine u godinu zadaci od 5-8. sve tezi. Toliko rada ta deca uloze i na kraju izadju sa takmicenja razocarana. Svake naredne godine se opredeljuju za neka druga takmicenja, gde sa manje rada postizu bolje rezultate.

      • S obzirom na težinu zadataka za 8. razred, granica bi trebalo da bude i niža. Na osnovu do sada dostupnih podataka, ukoliko bi granica bila 60 bodova ne bi prošlo ni 50 učenika. Postoje opštine (npr. Surčin) gde je prvi osvojio 43 boda. Vračar, Savski Venac, Zemun, Stari Grad, Palilula… takodje… I sa granicom od 40 bodova, teško će se dostići uobičajenih 150 učenika po razredu. Treći zadatak je bio pretežak za ovaj nivo takmičenja, a i za peti se može reći da je bio malo teži. Pogotovu što su se 3 od 5 zadataka svodila na razne dokaze, što više priliči srednjoškolskom i višem obrazovanju. Jedini „normalan“ zadatak je bio prvi…

      • Nikola, ne slažem se sa Vama da su zadaci bili preteški. Mislim da se ovde samo radi o nedovoljnom vežbanju. Naime, za 3. zadatak koji pominjete, bilo je veoma (da tako kažem) „glupo“ od strane dece koja su stavljala u preseku pravougaonik. Mislim da je neko osnovno znanje svakoga da je ravan neograničena, a pravougaonik je ograničen dužima.
        Dalje se ne bih složila ni za 5. zadatak u kojem se očekivalo od dece da uoče jedan trougao i napišu Pitagorinu teoremu za njega.
        Dakle, radi se o nedovoljnom vežbanju i ne angažovanju nastavnika. Toliko.

  4. S’obzirom na tezinu zadataka ove godine, nema sanse da toliko dece ima 100 poena, a da vecina njih nekako nije dobila zadatke. Cudno je da je vise dece iz nekih malih skola (posebno jedna skola u Zemunu) dobilo toliko poena, a nastavnici im nisu nesto posebno.

      • Aha, sigurno je u Beogradu, pocelo u 2 i beogradski djaci su imali resenja unapred. Ne, duso, nego je taj koji je osvojio 100 poerna verovatno solidan matematicar.

      • Moj sin je radio test u OS „Vladislav Ribnikar“ na Vracaru, tacno u 10h i osvojio je 100 poena. Inace je peti razred i vrlo je talentovan. Ne znam zasto uvek mislite da su deca u Beogradu na neki nacin u prednosti ili privilegovana? Mnogo je teze postici uspeh na opstinskom takmicenju ovde, jer uvek ucestvuje stotinak dece sa opstine i mnogo je veca konkurencija.

      • Nije tačno da se „uvek misli da su deca u BG privilegovana“, nego će pre biti da ima ljudi koji uvek misle da je neko drugi privilegovan (zapravo, ne da „ima ljdi“, nego bih rekao da je nama Srbima to neka urođena karakterna osobina). Tako npr. sačekajte samo da se objave granice za prolaznost, koje će sigurno biti manje u drugim okruzima nego u Beogradu, pa ćete verovatno prisustvovati lavini komentara Beograđana o tome kako su „ovi iz unutrašnjosti privilegovani“. Prema tome, ako zaista imate dete takvo kako kažete, nije mi jasno zašto prosto ne uživate u njegovom uspehu, i šta će vam uključivanje u prazna prepucavanja…

      • Ja ovo ne shvatam kao prepucavanje, samo dajem info da je takmicenje na Vracaru bilo regularno u 10hi da je zadatke mogao da uradi svaki ucenik koji je talentovan za matematiku. Prosto mi je neshvatljivo da iko pomisli da je takmicenje u Beogradu odrzano tek u 14h, a preliminarni rezultati su objavljenii u 13,30h. Eto toliko o tome i pozdrav.

      • Nije baš da ste „samo dali info“, nego ste i još svašta nešto pisali nakon toga, što me je i podstaklo da odgovorim. Poruku koja dovodi u sumnju početak takmičenja u BG je očigledno pisalo dete, i to na dan takmičenja, tako da za tu neku njenu neosnovanu frustraciju može, po meni, da se nađe možda i više opravdanja nego za jednako neosnovano hipotetisanje odrasle osobe kako eto drugima uvek smeta nešto iz BG-a.

    • Ti što nemaš ime nego se potpisuješ kao @nečije ime smorio si rodjače za medalju. Nadji neku drugu zanimaciju u životu bolje nego što ovde držiš predavanja. I sam si sa ovih nekoliko kom pokazao koliki si odrastao ret.rd iskompleksirani. Jeste beogradska deca su u lošijem položaju od dece iz unutrašnjosti i jeste nepravedno je da u unutrašnjosti imaju niže granice za prolaz i da takmičenje nije održano 1,marta, nego 28,februara u 10h i sad pali mučen.če gladne su ti svinje a ti ovde visiš na netu.

    • Zadatke je bilo moguće uraditi i za pola sata. To je naravno za one koji znaju matematiku. Tako da je dva sata i mnogo više nego dovoljno.
      A razne „teorije zavere“, molim Vas da zadržite za sebe.

      • S obzirom da ne mogu da Vam odgovorim tao gde stemi replicirali, odgovoriću ovde. Pod jedan, napisali ste jednu neistinu. Apsolutno nigde u ključu za treći zadatak (osmi razred) nije predvidjeno da se bilo koji deo zadatka vrednuje sa 5 bodova. Pod 2, opravdavate da neko tamo u MG rešava pomenuti zadatak peko pravougaonika i z to dobije „sumnivih 5 bodova“, io TO NIJE I NE MOŽE BITI PRESEK ravni i zadate prizme. Na sve to, sigurno se ne može izračunati TAČNA visina prizme, pa je samim tim bodovanje totalno neopravdano. Pod 4, apsolutno ništa nemam protiv učenika MG, jer sam sasvim dobro upoznat da je, čini mi se 29 učenika osmog razreda ZASLUŽENO obezbedilo plasman na okružno takmičenje na osnovu prošlogodišneg plasmana na državno. Što se tiče petog zadatka, komentar se odnosio samo na temeljima postignutih rezultata, jer jeprocentualno veoma mali broj učenika uradio taj zadatak. Zbog toga je moje mišljenje da je ipak bio malo teži za ovaj nivo. Ključna moja zamerka se ipak odnosi na organizaciju i tip zadataka koji su bili. Naime, u programu na zvaničnom sajtu DMS-a deljivost broja je bila predvidjna za PETI razred, a ne za osmi. Dva od pet zadataka, prema rešenju u ključu, se svode na primenu deljivosti. To jednostavno NIJE SMELA DA BUDE osnova testa!!! Naravno da se znanje iz prethodnih razreda na testu podrazumeva, ali da test bude baziran na taj način, TO JE NEDOPUSTIVO!!!

      • Poštovani Nikola,
        da ste rešavali zadatak, znali biste da se pomenuta visina može dobiti i bez znanja šta je u preseku ravni i cetvorougla. Kao što sam već i napisala, delim mišljenje sa Vama da presek nije i ne može biti četvorougao. I znam da u ključu ne postoje poeni za taj deo zadatka. Ali učenici iz MG-a su gubili poene na stvarima za koje bi u ostalim opštinama dobili poene. Ali naravno, kao i što je uobičajeno, mnogi jedva čekaju (ništa na Vaš račun) da se nešto „sumnjivo“ desi u Matematičkoj gimnaziji kako bi mogli da pljuju po njoj.
        A inače, što se tiče programa za svaki razred, u njemu je tačno napomenuto da mogu doći i oblasti iz ranijih razreda. Recimo, 1. zadatak, verujem da može da reši i učenik 3. razreda. A i ukoliko učenik nije sposoban da reši tačno zadatak za 5. razred, ne razumem šta traži na takmičenju.
        Nadam se da Vam je sada malo jasnije šta sam želela da kažem prošlog puta.
        Srdačan pozdrav.

      • Citajuci ove komentare, morao sam da proverim sta se zbiva u tom strasnom 3. zadatku. Kako stvari stoje, u drugim beogradskim opstinama je bilo ucenika i sa 6 poena na tom zadatku i sa 20. U Matematickoj gimnaziji u Nisu su davali 0, 5 ili 20 poena. A vama jedino smeta Matematicka gimnazija u Beogradu i njenih 5 poena. Ono sto mene sada kopka jeste za sta su oni dobili tih 6 poena. Za ISTU stvar?! Da li se iko to zapitao ili ste odmah krenuli da bacate drvlje i kamenje?! 🙂

        Takodje bih doveo u pitanje i kako je bodovan 2. i 4. zadatak, jer su mom detetu i za najmanju neformalnu stvar u Matematickoj skidali poene uz obrazlozenje da matematika nije literarni sastav i da se sve mora formalno dokazati! Pitam se koliko je dece u drugim beogradskim skolama uradilo 2. i 4. zadatak „formalno“ i kao po kljucu! A vidim da 20 poena na tim zadacima imaju mnogi. No, moze se primetiti i sarenis i sloboda u podeli poena u svim razredima ne samo u Beogradu, vec u celoj Srbiji. Ali da, vama jedino smeta Matematicka.

        Kao sto vidite, ovako mozemo u nedogled. I uvek ce i svakom da se cini da je neko ostecen. Ono sto meni smeta, kao roditelju, jeste sto deca koja idu u Matematicku redovno izvuku deblji kraj. Pogledajte samo takmicenje iz fizike i „pokolj“ koji se pravi nad ucenicima ove skole. Zasto niko ne kaze da nije u redu sto je granica za gradsko za ucenike Matematicke bila vise nego DUPLO veca nego granica za ucenike ostalih osnovnih skola?! Zar to nije SKANDALOZNO?!

        Naprosto nije u redu da ta deca koja se toliko trude i uce (znam koliko moje dete radi), i toliko toga zrtvuju budu ostecena i stalno izlozena uvredama. Strasno je sto mislite da su oni po necemu privilegovani. Kada biste culi koliko im se i za kakve greske skida poena i na kontrolnima u skoli i na opstinskom takmicenju, zaista ne biste pozeleli da rad vaseg deteta zavrsi pred tom komisijom, iako ste ubedjeni da im neko „neosnovano“ moze dati neki poen. Verujte mi, skinuto im je mnogo vise!

        Nacuo sam od deteta i da bi se neki od njih zalili okruznoj komisiji, jer su sigurni da bi dobili vise poena od onog koliko im je dato. No, verovatno se vode time da je ovo samo opstinsko takmicenje, a da se matematika radi zato sto se voli. Eto, mislite i o tome!

      • Sada već postajete neprijatni i bezobrazni! Najpre, Vi ste se meni prvi obratili, ničim izazvani. Kada se već nekome direktno obraćate, morate biti spremni da saslušate i drugu stranu. A pogledajte koliko ste komentara, što smislenih, što prepotentnih, a većinu GLUPIH ostavili!!! Na sve to ja Vas nisam ničim uvredio (do ovog trenutka), ako Vas ne vredja suprotno mišljenje. To je već samo VAŠ problem. A reči „drzak“,“ljudi uskih vidika“ … ste VI upotrebili u negativnom kontekstu i uputili ste ih meni. To već ne dozvoljavam pa da ste „100 puta“ učenik MG, roditelj učenika iste gimnazije, ili šta već… Ja definitivno ostajem pri stavu da 5 bodova u ključu za „famozni“ 3. zadatak ne postoji, pa sve i da ste izračunali visinu. Pravila bodovanja su precizno definisana najpre u ključu, a objašnjenje i primena bodovanja su zapisana i u članu 28. važećeg Pravilnika. Sve preko toga je proizvoljno tumačenje, na koje čak ni VI nemate pravo!!!

      • Vidim da se sporite oko toga da li je mogo na nekom delu zadatka da se dobije 5 bodova ili ne.
        Kao vrlo cest pregledac na matematickim takmicenjima raznih nivoa mogu samo cu napisati da je tako nesto moguce, a evo i izvoda iz pravilnika o takmicenjima. Obratite paznju na ono „unutar tih delova pregledaci samostalno vrse raspodelu poena“.

        Приликом оцењивања задатака сваки прегледач је дужан да се придржава препорука Државне комисије о распореду поена по појединим деловима задатка. Унутар тих делова прегледачи самостално врше расподелу поена. Детаљан распоред бодова по задатку сваки прегледач доставља председнику такмичарске комисије.

  5. Поређењем резултата из београдских општина за које су у коментарима изнад наведени линкови, може се видети неуједначен критеријум при бодовању, на пример код 3. задатка за 6. разред. У већини општина је скоро па једини додељени број бодова максималних 20 (осим наравно 0). Претпостављам да се у већини општина (по мени оправдано) наставници који су прегледали задатак нису држали бодовања из кључа као пијан плота, тј. да је као комплетан одговор признавано образложење да е пута е ни за једну цифру не даје умножак броја 10. На жалост на Вождовцу је изгледа једино признаван непотребно компликован начин решавања из кључа.
    Сувише је произвољности које децу стављају у неравноправан положај.
    Пар организационих пропуста (мислим на фаличне поставке, решења и бодовање задатака) на једном оваквом такмичењу направе више штете делу даровите деце кроз демотивацију за даљи труд него било шта друго са чим се сусрећу током школовања.
    Ми ћемо деци наравно понављати да се не труде због такмичења већ знања, али тиме нећемо поништити њихов осећај неправде.

  6. Videla sam da se mnogi zale na 5. za 4. razred. Istina je da je malo nejasno postavljen, ali su u tekstu naveli primere gde se vidi da su neki kartoni okrenuti i trebalo je da se pretpostavi da postoji neka caka inace zadatak nebi bio 5. I za zadatke koji imaju vise resenja a to nigde nepise. Mislim da je to sasvim normalno, jer ako ti trazi da resis zadatak, logicno je da proveris ima li vise resenja.

    • Nije problem u okretanju kartona, vec u tome sto se isti kartoni koriste i za umanjenik i umanjilac, sto zaista nema smisla. Neverovatno mali broj ucenika koji je resio tacno ovaj zadatak ipak govori o pogresnom postavljanju, a ne o inteligenciji dece, kako je to vec neko gore napisao.

  7. Bio bih veoma zahvalan ako neko moze da mi da rezutate za surcin, sopot,obrenovac ,mladenovac,lazarevac,grocku, barajevo, vozdovac(visi razredi), savski venac i NBGD. Sta god od toga mozete veoma mi pomaze.

  8. 5.zadatak za cetvrti rared ne samo da nije dovoljno dobro definisan, nego se ni rezultat ne uklapa u ono sto su naveli kao uslov. Po njima je najveci broj 9901, a najmanji 1006 i u oba slucaja su upotrebili cetiri kartona sa brojevima, a pise da broj mogu da dobiju spa
    janjem 2 ili 3 kartona. E, to vec nije u redu!

      • Nema potrebe da ti meni nešto „objašnjavaš“. Najpre napišeš neistinu (bodovanje trećeg zadatka), pa onda „glupost“ sa objašnjem preseka ravni i prizme! Čuj, pravougaonik je ograničen dužima! BRAVO!!! A čime je ograničen šestougao? Nije to objašnjenje, već nešto drugo! I nemam nameru da ti „objašnjavam“…

      • Poštovani Nikola,
        Pretpostavljam da ćete ovaj komentar sigurno pročitati pošto budno pratite svaki moj korak.
        Smatram da su ostali koji su pročitali moj komentar (naravno, ukoliko takvih i ima) shvatili šta sam tim „dužima“ želela da kažem, jer me je celo objašnjenje mrzelo da pišem. Naime, ja taj zadatak znam da rešim, tako da nema savršene potrebe da mi ga Vi „objašnjavate“. Međutim, pošto ste rešili da budete toliko drski i da tražite i najmanju „mrlju“ u mojim komentarima moram da Vam saopštim i sledeće stvari. Učenici Matematičke gimnazije su 5 poena na opštinskom takmičenju dobijali uz uslov da imaju tačno izračunatu malu dijagonalu šestougla, izračunatu visinu trapeza i izračunatu visinu prizme, kao i za izražavanje svih ostalih delova zadatka preko toga. Kao što sam već i pomenula, to je bilo potrebno bez obzira da li je neko crtao pravougaonik ili šestougao. I mogao se dobiti tačan rezultat bez istih. Da li Vam sada tih 5 poena izgleda „sumnjivo“ i „poklonjeno“? Naravno, Vi ćete verovatno ostati pri tome kako su poeni sumnjivi i navučeni. I verovatno ćete i u ovom odgovoru naći i najmanju grešku kako bih ja ispala glupa i ne znam ni ja šta.
        Tako da nikakvu glupost i neistinu nisam napisala. Samo imam malo realniju sliku o tome kako stvari funkcionišu, dok su neki ljudi uskih vidika.
        I ustalom, onima koji se žale za tih 5 poena: Niko vam nije branio da zadatak rešite tačno. Tada verovatno ne biste sedeli i tražili izgovore.

    • U Barajevu znam samo rezultate za 6,7 i 8 razred. U 6 ih ima dvoje sa 60 poena, ostali veoma loše, mislim ispod 30, u 7 svi imaju manje od 20 poena i u osmom ja imam 80, drugo mesto 20 i ostali po 5 ili 0. 🙂

  9. Bez tih opstina, a ukljucujuci NBGD, po mojim podacima ima 71 ucesnik u 8 razredu sa preko 60 bodova, i ako dodamo jos npr 40 iz Matematicke, deluje da granica moze i nize. Od ukupnog broja tacno 60 bodova ima 38 ucenika.

    Nadajmo se da ce neko dati rezultate iz nedostajucih opstina.

    • Pogledaj u takmicenja 2015 napisani su rezultati za Obrenovac,Lazarevac,Surcin za osmake.Drugarica mi je rekla da su osmaci u Matematickoj dobijali po 5 poena za 3.zadatak koji su ga radili kao i ja- preko cetverougla.Da li je jos neko cuo za to?Ako je istina NIJE FER!!!!

      • Tacna informacija,svi osmaci iz Matematicke koji su radili 3.zadatak preko cetverougla dobili su 5 poena u 3.zadatku.

      • Da to je tačna informacija. Ja sam se veoma iznervirala kada sam saznala da su za POTPUNO ISTO rešenje oni dobijali po 5 poena a ja 0. Imala sam 80 poena i prva sam, prolazak mi nije ugrožen, ali smatram da je sramota pogotovo jer mi moramo sami da se spremamo (meni nastavnica prošle godine ni za republičko nije održala čak ni jedan čas dodatne nastave) a oni svaki dan imaju dodatnu i imaju više časova od nas. Smatram da to nije fer. 😦

      • Oni su pet poena dobili jer se tako i nalazi u ključu. Naime, 5 poena se prema ključu dobija za izračunatu visinu prizme. Nemate osnovu da se bunite. Njima su ostali zadaci mnogo rigoroznije ocenjivani. Toliko.

      • Nisu profesori u Matematickoj krivi sto u ostalim skolama profesori ne drze dodatnu nastavu i pored toga sto je to deo njihovog posla.

        Ako to svima vama toliko smeta, vi se upisite u Matematicku, ali racunajte da cete uvek na opstinskom takmicenju imati daleko stroziju i rigorozniju komisju nego sto imate kao ucenici obicnih osnovnih skola.

      • I inače, informacija da imaju dodatnu svaki dan nije tačna. U krajnjem slučaju niko Vam nije branio da se upišete u MG.
        I nisu oni krivi što se vaši nastavnici ne angažuju za vas. Toliko.

  10. Hvala svima za rezultate, potrebni su jos Sopot, Obrenovac, Mladenovac, Barajevo i Grocka, pa imam sve beogradske opstine za 7. i 8. razred. Ako neko ima nesto od toga bio bih veoma zahvalan, treba mi za nastavnicu.

  11. Molim Vas da mi prokomentarisete cetvrti zadatak u sestom razredu. Naime ,moje dete je dobilo resenje 22,5 kao sto je i resenje jednacine po kljucu. Medjutim posle resenja jednacine po kljucu sledi odgovor „zakljucujemo da Alisa najmanje moze imati 23 godine“ Moje dete je u odgovoru napisalo da Alisa dakle najmanje moze imati ima 22,5 godina. Na tom zadatku nije dobila ni jedan jedini bod,u pitanju je opstina Zvezdara.Zanima me da li ima slicnih iskustava u nekoj drugoj opstini, posto gotovo ne mogu da poverujem da nije dobila bodove ?

    • Након овог Вашег коментара и локалних синоћних решавања приговора у Ваљеву, што је био први разлог да детаљно погледам текст задатка и предложени кључ, лично мислим да је страшан скандал не признати одговор од 22,5 год.

      Наравно, ако дете има поступак и приказан начин како је до тога дошло, нема ништа спорно да му се призна задатак.

      Такође, проблем је и са тиме да Алиса има 23 године. Ако је тако, онда и остали (ваљда) имају цео број година: 22, 21, …, 14.
      Али, 14+15+\ldots+23=185!
      Није ваљда да је Алиса требала да има цео број година, а остали децималне максимално могуће…!?
      Или можда јесте, али у поставци задатка није наведено јесу ли године некој деци интеџери или су рационални бројеви.

      Срдачан поздрав,
      Вељко Ћировић

      • Hvala Vam puno na savrsenom odgovoru. Dete ima i postupak i prikazan nacin naravno a juce je od nastavnice dobila „objasnjenje“ da eto nisu priznata resenja ako odgovor nije 23 godine !? Videcemo sta ce biti posle danasnjeg dana ,danas se resavaju zalbe.

      • Namece mi se i razmisljanje na temu kako je resenje iz kljuca od 22,5 moglo uopste da se zaokrugli na 23 jer po pravilu o zaokruglivanju kada je paran broj ispred petice taj broj ostaje nepromenjen. Hvala Vam jos jednom .

  12. Moje dete je ovako rešavalo zadatak: „Alisa će imati najmanje godina ako sva ostala deca budu imala što više godina. Prema tome, ako Alisa ima x godina, ostala deca treba da imaju x-1, x-2, itd. godina. Isprobavanjem, možemo da vidimo da ako Alisa ima 22 godine, zbir godina dece bi bio 175, a ako Alisa ima 23 godine, zbir godina dece bi bio 185. Da bi dobili zbir 180, smanjićemo u drugom slučaju broj godina npr. najmlađeg deteta, pa da ono ima 9 umesto 14 godina, a Alisa će imati 23 godine.“ Epilog – dobio je 10 poena na ovo. Nastavnica je uložila žalbu, sa kojom evo još ne znamo šta je bilo, a čiji ishod u suštini nije ni bitan, jer na svim ostalim zadacima ima po 20 poena, tako da sigurno prolazi dalje. Veći je problem – šta mu reći? Po meni, ima jedna određena doza proizvoljnosti u ovome kako je uradio zadatak, i sigurno nije (opet, po meni) zaslužio maksimalan broj poena. Sa druge strane, rešenje zadatka u ključu takođe ima proizvoljnosti: lepo se postavi jednačina, a onda – bum, „Alisa ima 23 godine“, bez ikakvog daljeg obrazloženja. A, ključ koji se svodi na „ili 20 poena ili ništa“ zaista ne ostavlja nikakvu drugu interpretaciju nego da mora da se prizna svako rešenje do koga se došlo iole smislenim postupkom, i šta onda da odgovorite detetu kad kaže „šta hoće, napisao sam tačno rešenje?“…

  13. Ljudi, ne, niko ne zna granicu zato sto jos uvek NIJE ODREDJENA, da vam neko i kaze to je ili laz ili pretpostavka, prve granice ce biti poznate tek oko 10.3.

  14. TRENUTNO STANJE ZA PROLAZ NA OKRUZNO ZA SEDMI RAZRED
    NIS 30 I VISE
    VALJEVO 20 I VISE
    SUBOTICA 10 I VISE
    ZA BEOGRAD NA OSNOVU PRELIMINARNIH REZULTATA
    AKO JE GRANICA 60 I VISE PROLAZI 22 UCENIKA
    AKO JE GRANICA 50 I VISE PROLAZI 45 UCENIKA
    AKO JE GRANICA 40 I VISE PROLAZI 72 UCENIKA
    MISLIM DA JE U REDU DA SE GRANICA SPUSTI BAR NA 40 AKO NE I MANJE JER KOLIKO JA ZANAM UVEK JE ISLO OKO 120-150 UCENIKA PO RAZREDU

  15. U PITANJU JE SEDMI RAZRED IZVOR JE OVAJ SAJT OKRUZNO 2014.
    ZNACI UKUPNO JE ISLO 110 UCENIKA + 46 UCENIKA MG NA OKRUZNO IZ BEOGRADA,ZA OSMI NISAM VIDEO POGLEDAJTE MALO..ZNACI UKUPNO 156 UCENIKA 7 RAZREDA BILO JE NA OKRUZNOM IZ CELOG BEOGRADA

    • Zato sto deca u Beogradu moraju da osvoje veci broj poena da bi ucestvovala na daljem takmicenju i zato sto sa istim brojem poena dobijaju nagrade nize rangirane (a na diplomama ne pise br. osvojenih poena)…i to je statistika…Dete koje osvoji 100 poena bilo gde u Srbiji jednako je pametno kao i dete koje osvoji 100 poena u Beogradu (sa tim niko nema problem)!

      • Uskogrudo razmišljanje. Ovo što ste opisali ne važi samo za Beograd vs. ostatak Srbije, već i pri komparaciji bilo koja dva okruga iz Srbije: tipično su u takvoj komparaciji deca iz manjeg okruga u „prednosti“ u odnosu na decu iz većeg okruga. Sa druge strane, treba da imate na umu i sve pogodnosti koje imaju deca u Beogradu (ili drugim većim gradovima) u odnosu na decu iz unutrašnjosti, kao npr.: šta mislite koliko dobrih svršenih studenata matematike ode da radi u prosveti u unutrašnjosti Srbije?

  16. Pa i jeste problem u tim odličnim studentima matematike koji nakon studija neće da se vrate u svoje rodno mesto. Sa druge strane ni svu decu u Beogradu ne spremaju profesori matematike. Moj sin je 6. razred i potpuno sam se spremao bez ijednog dodatnog časa. Osvojio je 60 bodova i još uvek strepi hoće li proći dalje i da li će osvojiti nagradu, dok u nekim opštinama iz unutrašnjosti đaci sa 60 bodova su osvojili prvu nagradu i zagarantovan im je plasman na sledeći novo takmičenja.

    • Uhhhh….moj post je bio samo odgovor na pitanje zašto se misli da je konkurencija u Beogradu veća (imali smo lično iskustvo sa tim da dete koje u Beogradu ne bi proslo ni na opstinsko takmicenje sa manje poena osvaja prvo mesto,sto ostavlja kod dece osecaj nepravde i teško da ce ih uciniti boljim ljudima) .Nikako ne razumem zašto se javno ne sme reci da je sistem loš?A i da nije, više dece uvek znaci veću konkurenciju!Moje lično mišljenje je da odlicni studenti matematike ne rade u prosveti ni u Beogradu,a takodje ni ovde nemaju svi novca da plaćaju dodatne profesore.Vi očigledno zivite u takvom okruzenju,pa su vam logicno, takvi stavovi.

  17. Niste shvatili poentu. Problem je u granici prolaznosti za dalji nivo takmičenja i osvajanje nagrada kojynije jednaka za sve opštine, a najviše su po tom pitanju diskrimiisani đaci Beogradskih opština jer je tu najveća konkurencija.

    • Poenta nije sporna, ali za tu poentu je prva rečenica iz vašeg prethodnog posta suvišna, odn. stvara tenziju u potpuno pogrešnom smeru… Mislim da se svi manje-više slažemo oko toga da bi kriterijumi za prolaznost i nagrade trebalo da budu jedinstveni, i da se ne razlikuju ni po regionima, a ni od školske godine do školske godine. Osnovni preduslov za to je, naravno, da zadaci budu uvek adekvatne težine; nije mi jasno zašto, ali očigledno da ljudi koji ih smišljaju nisu međutim u stanju da to naprave (znam da nije lako, ali pobogu – ima se godina dana za to). U zamenu za nesposobnost da ovo obezbedi, DMS nudi anarhiju: svako može da određuje prolaznost (eventualno i nagrade) kako kome odgovara. To naravno stvara frustracije među decom i roditeljima, i onda se ovako gložimo oko nebitnih stvari (Beograd vs. unutrašnjost, deca iz MG vs. ostali, itd.), umesto da se upre prstom u pravog krivca, i da ih se nekako natera ili da rade svoj posao, ili da pošteno kažu da nisu u stanju ovo da organizuju kako treba, pa da neko drugi preuzme to (ili da se takmičenja prosto ukinu).

      • Izvinjavam se! Promakao mi je Vas poslednji komentar,zapravo delim Vaše mišljenje,ali sam (kako kazete 🙂 ) frustrirana poslednjih dana ….

  18. U BG na opstinskom takmicenju ucestvovalo je 550 osmaka.Da li neko zna koliko procentualno ucenika prolazi na gradsko?Moja nastavnica kaze da to pise u Pravilniku DMS,ali ne pise.Nastavnice Veljko da li Vi znate taj podatak?Pojasnite nam kako se uopste odredjuju granice za prolaz na okruzno.

  19. OPET JA O SEDMOM RAZREDU. VIDIM DA SE VODI DISKUSIJA O MG I O DRUGOJ DECI.KAO PRVO DA PODSETIM DA POSTOJI I VALJEVSKA GIMNAZIJA KOJA RADI PO PROGRAMU MG U BEOGRADU. TOLIKO DA NEMA DOBRIH PROFESORA U UNUTRASNJOSTI A DA NE SPOMINJEM NIS,KRAGUJEVAC ITD.ZNACI IMA I SIGURNO SE VISE TRUDE NEGO BEOGRADSKI NASTAVNICI KADA IMAJU TALENTOVANU DECU.U VALJEVU SE TAKMICILO 12 DECE IZ 7 RAZREDA .PROLAZ JE 30 BODOVA. ZAMISLIO SAM DA U BEOGRADU BUDE 40 BODOVA PROLAZ NA OKRUZNO JER MI JE PROSTO NEVEROVATNO DA BUDE 50 ,ONDA BI ISLO 45 DECE IZ CELOG BEOGRADA.( IZ NISA IDE 47 DECE).DA SE VRATIM, IZ VALJEVSKE GIMNAZZIJE SPECIJALIZOVANO MATEMATICKO ODELJENJE PREKO 40 BODOVA IMA 4 UCENIKA.pA LJUDI ONDA SVU NASU DECU KOJA SU 7 I 8 RAZRED IZ BEOGRADA A NISU IZ MG TREBA DA ISPOSTUJEMO I DA SPUSTIMO GRANICU, JER AKO MOZE NIS SA 30, SABAC SA 30,KRAGUJEVAC I VALJEVO SA 20 ,SUBOTICA SA 10 PA VALJDA MOZE BEOGRAD DA BUDE PROLAZ 40. ILI DA STAVIMO DA JE ZA BEOGRAD PROLAZ ZA 7 RAZRED 60 BODOVA PA NEKA IH BUDE 22.

      • Posmatrač, posmatraj malo i druge razrede. Prema toj tvojoj logici, neka i za peti, šesti i osmi razred bude 40 bodova granica. I za ove razrede su veoma niske granice prolaznosti u opštinama i koje si i sam naveo. Pomalo je „usko“, a još više SEBIČNO, da tako posmatraš stvari. Samo da prodješ ti ili „tvoj kandidat“. I prethodni tvoji komentari su usmereni na sedmi i samo sedmi razred. S E B I Č N O!!!!

  20. Za anarhiju u bodovanju GLAVNI KRIVAC je DMS,i ja sam nastavnik,ali ovo je izmaklo kontroli.Govorim o 7.Isti zadaci negde prolaz 10,negde 20…A svi kupujemo zadatke od DMS

  21. Za Barajevo:
    Ne znam rezultate za 4. i 5. razred, nisam obratila pažnju.
    Šesti razred: 60, 60,…. ostali loše
    Sedmi razred: svi manje od 20
    Osmi razred: 80, 20, 5, 0, 0….. 😀

  22. ZA VLADIMIRA ,JESTE KOMENTARISEM 7 RAZRED JER SAM OTAC TROJE DECE KOJE IDU U 7,4, I 3 RAZRED.GLUPO JE DA KOMENTARISEM TRECI RAZRED I CETVRTI JER DOSTA UCENIKA IMA OD 60 BODOVA PA NAVISE.NE ZELIM DA KOMENTARISE 5,6 I 8 JER OVDE SU PRISUTNI I RODITELJI TE DECE I NORMALNO JE DA AKO IH INTERESUJE DA DAJU NEKI KOMENTAR.TO DA JE SEBICNO OD MENE VLADIMIRE SMATRAJ KAKO HOCES ALI AKO I MALO POGLEDAS VIDECES DA JE 7 RAZRED OVE GODINE NAJLOSIJE URADIO ZADNJIH 10/15 GODINA. A TO NIJE ZATO STO DECA NE ZNAJU NEGO SAM HTEO DA KAZEM DA SU ZADACI BILI PRETESKI. ZA TVOJU INFORMACIJU ODVOJ POLA SATA PA PROGUGLAJ I POGLEDAJ CETVRTI ZADATAK U SEDMOM RAZREDU KOLIKO JE DECE URADILO U SRBIJI.JA SAM DO SADA NASAO SAMO TROJE DA SU URADILI KOMPLETAN.U SVAKOM SLUCAJU PUNO SRECE,ZNANJA I MALO VISE TOLERANICIJE ZELIM VLADIMIRU A SVIM OSTALIM LJUDIMA I NARAVNO DECI DA VOLE MATEMATIKU I DA SE TAKMICE U STO VECEM BROJU BEZ OBZIRA NA BODOVE I NA KOJEM SU MESTU.NECU VISE KOMENTARISATI JER VIDIM DA TO NEKOM SMETA MADA SAM IMAO NAJBOLJU NAMERU.SRECNO SVIMA

  23. ZABORAVIH ZA VLADIMIRA MOJA DECU SU IMALA TRECI RAZRED 65 BODOVA,CEVTRTI RAZRED 80 BODOVA I FAMOZNI SEDMI 54 BODOVA.OPET SE IZVINJAVAM SVIMA ALI SAM SAMO HTEO DA SKRENEM PAZNJU NA 7 RAZRED JER AKO UPOREDITE SVE RAZREDE U BILO KOJOJ SKOLI VIDECETE SAMI.VELIKI POZDRAV ZA SVE I SRECNO

    • Posmatrač, nema razloga da komentar kucaš velikim slovima, jer to ima svoje značenje. Napišeš da nećeš više komentarisati, pa se predomisliš nakon 12 minuta. U najmanju ruku neozbiljno! A ono što ja nisam hteo da stavljam u prvi plan, a ti jesi, jeste da sam i ja roditelj troje dece i baš gle čuda, idu u peti, šesti i osmi razred. Da li to znači da mi je dozvoljen komentar i sa tvoje strane? I ne kaže se 54 „bodova“, pa se samim tim tako i ne piše (makar i velikim slovima)…

  24. Danas je odrzano okruzno takmicenje iz fizike.Preliminarni rezultati za sve okruge objavljeni veceras na sajtu DFS.Verujem da ce i granice za prolaz na drzavno objaviti pre nego sto se DMS smiluje na sve nas i objavi granice za prolaz na okruzno.Bravo za DFS!

  25. Повратни пинг: Zadaci sa opštinskog takmičenja 3. i 4. razred, februar 2015. | ZNANJE NA DAR

    • DFS je za svaku pohvalu u svakom segmentu njihovog rada. DFS je svojim pravilnikom kao i njegovom primenom zauzeo stav o popularizaciji fizike. Njihove grance za dodeljivanje nagrada i pohvaka su znatno šire nego kod matematičara. Preporuke su da oko 50 % takmičara dobije nagradu, dok je kod matematičara prepouka do 30 %. I pored uđih preporuka, može se videti da ni te prepiruke kod takmičenja iz matematike nisu ispoštovane i da 10-20 % takmičara bude nagrađeno. Pored toga, svi smo svedoci, nastavnici, roditelji i đaci, da su poslednje dve godine zadaci na opštinskom takmičenju iz matematike bili preteški. Na taj način, DMS destimuliše decu da učestvuju na takmičenjima iz matematike, da se pripremaju i uopšte ih odvraćaju od tako divne nauke. A o potrebnom vremenu da se objave zbirne liste, odrede granice za prolaz i osvojene nagrade DMS zaslužuje samo kritike.

  26. Odlucene granice za Novi Sad:imate na sajtu dmosns! Za sedmi i osmi je granica 30, a za ostale razrede mozete naci na tom sajtu. 🙂 inace, ja sam 7 razred. 😉

      • Da, ali to je bilo za prošlu godinu.Kada udjete na sajt idite na novosti.I izacice vam, sad ne znam sta tacno pise, skinete dokument u wordu i to je to.
        🙂

  27. Sad je izaslo na matematicar.com
    • Границе за учећше на градском такмичењу су:
    o 4. разред 70 поена и више,
    o 5. разред 60 поена и више,
    o 6. разред 60 поена и више,
    o 7. разред 40 поена и више и
    o 8. разред 60 поена и више.

  28. БГ-границе су превисоке, али морамо имати у виду да је ту 15 општина, од којих 6-7 веома великих са великим бројем ученика и онда се долази до тога.

  29. Nepravedno je prema deci da su razliciti kriterijumi prolaznosti. Zar neko ko je osvojio 48 poena ima vise sanse da ucestvuje na gradskom takmicenju od nekog ko je osvojio 68 poena? Kvalitetnim takmicarima je izmaklo pravo na dalje takmicenje za samo 2 boda. Njihovi drugari, u drugim mestima, sa mnogo manje poena su to pravo ostvarili. „Svaka cast DMS-u na pravednosti prema deci Beograda!!!“

  30. Razmišljala sam puno o tome da li je pravedno da granice budu različite između dece iz Beograda i dece iz unutrašnjosti…i bila sam mišljenja da to stvarno nije ok i da bi trebalo da postoji jedinstvena granica za prolaz koja će važiti za sve okruge. Kada sam analizirala rezultate po drugim okruzima došla sam do zaključka da bi u pojedinim mestima na okružnom takmičenju učestvovalo vrlo malo učenika (negde samo 20) i da u pojedinim razredima ne bi bilo takmičara…ili bih bilo dva – tri…Što znači da i ne bi moglo da se održi takmičenje…tako da mislim da su ljudi iz DMSa na žalost u pravu što su odluku o granicama za plasman na okružno prepustili školskim uprava…na žalost tako je…iz Kragujevca gde postoji i matematička gimnazija učenici sedmog razreda imaju plasman i sa 15 poena….šta reći…deca iz Pomoravskog okruga smatraju da to nije fer. jer svi oni osim četvrtaka imaju plasman od 40 poena…

    • Pa upravo ste istakli poentu takmicenja. Ne treba spustati granicu zbog kvantiteta. Takmicenja iz kruga u krug treba da su kvalitetnija i da ostaju samo najbolji. I dalje ostajem pri misljenju da je zbog „popunjavanja“ broja na stetu kvaliteta, mnogo dobrih kandidata odbaceno. Sta reci deci sa 60, 65 i 68 poena, kada njihovi drugovi u nekim mestima prolaze sa duplo manje poena i jos kao nagradu dobijaju diplome za II ili III mesto. Nije poenta da se po svaku cenu popuni broj za takmicenje. Ako neke godine kandidati ne ostvare rezultat (minimum tri uradjena zadatka) onda i nema sta te godine da traze na daljem takmicenju. Da je bilo dobre volje od strane DMS-a, mogli su da organizuju takmicenje i sa tom decom u dve skole, pa i ako je potrebno i tri skole (zbog pravednosti, a i skola u Beogradu ima sasvim dovoljno).

  31. DMS iz godine u godinu pokušava talentovanoj deci, naročito iz Beograda, da pokaže da oni NE ZNAJU matematiku. tu pre svega mislim na 7. i 8. razred jer se iz godine u godinu dešava da se zadaci prave „po meri učenika MG“. Da li je normalno da recimo u 7. razredu 4. zadatak uradi maksimalno petoro dece u Beogradu? NIJE!!! Staistiku i rezultate učenika MG, naravno nije moguće nigde videti, osim u samoj MG, što je već malo teže! Po kom osnovu su oni takmičenje organizovali „sami za sebe“ u svojoj školi? Da li su oni na opštini Stari Grad? Jesu! Zbog čega nisu radili zajedno sa svim ostalim učenicima pripadajuće opštine? Po kom osnovu oni učestvuju u „neograničenom broju“, a sve ostale škole imaju ograničenje na osnovu broja odeljenja u svojoj školi. Učenici MG su dovoljno privilegovani po više osnova! Oni i njihovi roditelji će se sada žestoko usprotiviti, ali je tako. Argument da našoj deci niko nije branio da svoju decu pokušamo da upišemo u MG, stoji, ali samo donekle. Naime, Beograd ima čini mi se 18 opština, od kojih je veliki broj prigradskih (Mladenovac, Obrenovac, Grocka, Surčin, Barajevo, Sopot…). Verujte mi na reč da i u tim školama ima dosta veoma talentovane dece, koji jednostavno, u tom uzrastu nisu sposobni da sami svakodnevno putuju u centar grada. Drugo, deca MG imaju bar jedan redovan čas nedeljno više, verovatno imaju i mnogo bolje oragnizovanu dodatnu nastavu, koja u mnogim drugim školama i ne postoji. Zbog toga su sva ta talentovana deca uglavnom upućena na samostalan dodatni rad. Što se tiče redovnog rada, koliko znam, a znam, u MG nije bilo skraćivanja časova tokom štrajka prosvetnih radnika, dok je većina preostale dece bila veoma pogođena štrajkom. Sledeće, tokom redovnih časova i vežbanja zadataka, tamo gde se u redovnim školama završava izrada zadataka „srednje težine“ u MG se od tih zadataka počinje vežbanje. U „običnim“ školama potrebno je da znanje usvoji i najlošiji učenik, tako da je predavanje i vežbanje uskladjeno tako. To je naravno ispravno, ali ispada da je mladi i ništa manje talentovan učenik „obične“ škole višestruko oštećen. Na sve to u DMS, iako imate čitavu godinu za kreiranje testova za pojedine nivoe takmičenja, apsolutno svake godine napravite toliko grešaka da je to SRAMOTA. Kako je moguće da se za jednog malog četvrtaka u testu pojavi veoma neprecizan i dvosmislen zadatak. Naravno tu mislim na „famozni“ peti. Od kada je „06“ broj? Da li ste naveli da je moguće ponovno korišćenje istih kartona za umanjenik i umanjilac? Niste! Rešenje koje vi tražite je samo „jedno od“, ali ako ćemo pošteno to nije jedino tačno rešenje, jer je zadatak NEPRECIZAN i DVOSMISLEN. U petom razrdu ste imali grešku u ključu rešenja, u sedmom ste dali 4. zadatak koji je nivo državnog takmičenja, u osmom se uopšte niste pridržavali programa koji ste sami postavili na sajtu. I tako iz godine u godinu! I kao šlag na tortu, granice za pojedine razrede su duplo više od recimo novosadskih. SRAMOTA!!! I dokle će glavni kriterijum prolaznosti (broj bodova) biti KAPACITET ŠKOLE ORGANIZATORA? Da li je normalno da jedan Novi Beograd uopšte i ne objavi na sajtu škole konačne rezultate opštinskog takmičenja? Pod šiframa, nema problema, ali bar tako… Kako je moguće da to nije obaveza škole organizatora i da to nije sastavni deo Pravilnika? Ovo takmičenje, iz godine u godinu postaje jedna VELIKA BRUKA I SRAMOTA!!! Smatrajte da ovakvim (NE)radom svrha vašeg postojanja prestaje da postoji i da ste jedna velika antipropaganda najlepše prirodne nauke. Svojoj deci, ubuduće nikada neću dozvoliti učešće u bilo čemu čiji ste vi deo, jer nema nikakvog smisla „boriti se sa vetrenjačama“.

      • Da, ali Vaše dete nije oštećeno ni u kojem smislu. I moja škola štrajkuje… a dodatna nastava se ne održava (čak ni za republičko takmičenje?!)… respect školama koje su izuzeci, za razliku od MG u kojoj se po dve nedelje održavaju dodatne nastave koje traju po 4-5 sati čak i za opštinsko…

      • Nisam imao nameru da tvrdim da je bilo ko „oštećen“, već samo da ispravim netačnu informaciju (da se u MG uopšte nije štrajkovalo) iz prethodne poruke.

    • Nikola odlicno ste uradili ovu analizu rada I desavanja u DMS.Zasto ovo pismo ne posaljete na adresu autisticnog DMS?Bili bi Vam zahvalni svi takmicari iz BG.Ja sam osmak, takmicim se od treceg razreda i na opstinskom sam uvek imala 70-100 poena.Ove godine 50 i ne idem dalje.Dok bi u drugim okruzima bila nagradjeni takmicar u BG sam diskvalifikovana.Po kom to pravilniku I po kojoj logici dalje prolazi 25℅ ucesnika takmicenja ????????????

    • Slažem se sa tobom. Ja sam osmi razred i imala sam 80 poena na takmičenju (dobila sam 0 poena za 3. zadatak koji sam uradila potpuno isto kao i društvo iz MG, uporedila sam ga sa nekolicinom prijatelja koje imam tamo, a oni su dobili po 5 poena.. Pa zar baš ta deca ne trebaju da dobiju 0 uz svu tu pripremu u školi, a mi 5??)…. ja nisam upisala MG jer sam u prigradskom mestu, 50km od Matematičke i trebalo bi svaki dan da izgubim po 3h na prevoz a kao sedmak reklo bi se da sam bila previše ‘mala’ za to, kao i za to da sama živim u stanu 9 meseci godišnje.
      – Matematička gimnazija štrajkuje od početka štrajka, ali to je samo ono što se vodi. Najbolja drugarica mi ide u MG (ona je iz BG-a ali smo se upoznale jednom prilikom na takmičenju), i ona dve nedelje pre takmičenja dolazi kući u 19h, a časovi joj se završavaju u 12 ili 13h, nisam sigurna… jer imaju dodatnu nastavu… a moji nastavnici me od početka godine nisu udostojili ni jednog časa dodatne nastave, kao ni prošle godine (čak ni za republičko takmičenje) tako da se moram sama spremati… i još plus oni imaju 6 časova matematike nedeljno, a mi 4, i to, oni po posebnom programu, a mi zadatke za dvojku i trojku i po 5-6 zadataka za četvorku i peticu??…

      Ja mislim da to nije fer i da bi poput DFS, i DMS trebao uvesti da učenici Matematičke gimnazije imaju višu granicu od nas običnih učenika koji nemamo nikakve privilegije u tom smislu…. osim ako ne nađemo nastavnika koji može da nas priprema za okružno ili republičko takmičenje (što su moji roditelji svakako prošle godine prokušali sa 5 različitih nastavnika u mojoj okolini, ali ni jedan nije uspevao da reši zadatke bez rešenja ?!?! a čak ni tada ne umeju da objasne, što mogu i ja sama da uradim, nije mi ni od kakve pomoći) …

      Tako da….. smatram da bi trebalo da se uvedu više granice za njih… :3

    • Више информативно, у МГ је исто јако мали број људи урадио 4. задатак у 8. разреду. Такође, молим да се следећи пут боље информишете пре него што почнете да пљујете по некој школи.

      • Odlično sam informisan i prigovor se odnosio na 4. zadatak ali u SEDMOM razredu, a ne kako ste se vi brzopleto unervozili i pročitali osmi… I sve što sam napisao je APSOLUTNO TAČNO! A „pljuvanje“ kako ste vi ovo nazvali je otvoreni protest upućen DMS-u!!!

    • Poštovani Nikola,
      kao što ste verovatno do sada već i videli u prethodnim komentarima, i u Matematičkoj je nastava bila i i dalje je skraćena. Ako uzmem u obzir još neke tvrdnje koje ste ovde ovde naveli, shvatam koliko Vi u stvari mislite da znate o MG, ali u stvari ne znate. Učenici, a ni nastavnici MG-a, NISU krivi za ono što se dešava u drugim opštinama. I ja ne razumem zašto Vama toliko smeta činjenica da oni imaju takmičenje u svojoj školi. Jer sva ta deca koja su upisala Matematičku su i došla tamo da bi se takmičila iz matematike. I nije sporno da i u „ostalim“ školama ima veoma talentovane dece. Ali sva ta deca koja su sada u Matematičkoj su se i dok nisu bila u svojim starim školama takmičila i postizala sjajne rezultate. I normalno je da nastavnici MG-a neće gubiti vreme i objašnjavati neke proste zadatke, već da će krenuti od malo jačeg nivoa nego u ostalim školama. Ali niko ne brani nastavnicima u „ostalim“ školama da drže dodatnu nastavu za talentovanu decu. I potpuno je stota stvar što mnoge od njih mrzi to da radi. Pa znam slučajeve kada nastavnici nisu ni obavečteni (niti ih interesuje) kakve rezultate je postigao njihiv učenik.
      Dalje, učenici MG-a NEMAJU dodatnu nastavu svaki dan (ni približno) kako su neki pisali, niti ih iko priprema za opštinsko, jer je cilj svima naravno republičko. I koliko treba da traje ta dodatna kako bi učenici na njoj prošli sve zadatke? Ne, narvno da nije moguće držati takvu dodatnu. Pa da takve dodatne postoje, verujte mi da bi svi učenici imali po sto poena. Ne vidim po kom osnovu su oni privilegovani. Jer ti isti učenici da su u svojim starim školama, verovatno bi imali samo petice, zar ne? Međutim, to nije stvar i ovde. Jer učenici na kontrolnima dobijaju i petice i dvojke i jedinice. I nisu svi 5,00. Što znači da će oni kasnije imati manje bodova na maloj maturi od nekoga čije je znanje relativno manje od njega. I recite mi da je to „privilegovano“! Mada skrenula sam sada sa teme.
      Ukoliko bilo koga zanimaju rezultati Matematičke gimnazije, on može na dan održavanja testa da se prošeta do iste kako bi ih video. Jer MG ništa ne krije i nema razloga za to. I ne razumem u čemu je problem da imaju takmičenje odvojeno od ostalih škola Starog grada? Jer oni su ocenjivani mnogo strože u MG, kao što su roditelji nekih učenika ovde već i naveli. Ali Vi ćete UVEK ostati pri svome, jer (podrazumeva se) naravno Vi sve znate o MG.
      U jednom trenutku želite za njih veću granicu i drugačije zadatke, a u drugom navodite kao sumnjivo to što imaju opštinsko takmičenje u svojoj školi. Bez brige, oni na tom istom i ne dobijaju nikakvo priznanje ili nagradu.
      Pominjete dalje da ima talentovane dece koja su ostala u „običnim“ školama. To je tačno i to stoji i niko to nije osporio. Verujem da ima i talentovanije dece od onih koja jesu u MG, ali da jednostavno iz nekog razloga nisu htela da upišu istu. Ali ima i dece iz Barajeva koja dolaze u MG svaki dan. Ima i dece koja su se zbog MG preselila u Beograd.
      I recite mi na kraju: Šta će dete koje nema ni 60 poena na OPŠTINSKOM uraditi na gradskom takmičenju?

      • Koliko sam shvatio, u vašoj školi ste organizovali opštinsko takmičenje, ali samo za svoje učenike. Ukoliko je to tačno, to stvarno nije u redu. To znači da vaše radove nije ni pregledala nezavisna opštinska komisija, ili možda grešim? Ako je tako, to znači da su vaši profesori pregledali radove samo svojih učenika… Pa to nigde nema! Ispravite me ako grešim… A vaša rečenica da su se ta deca i upisala u matematičku gimnaziju da bi se u njoj i takmičili, može da se primeni na školskom (izbornom) takmičenju. Sva ostala takmičenja bi morala biti u skladu sa utvrđenim pravilima. Toliko.

      • To je sve tačno, i meni je stvarno žao kada društvo iz moje škole ima isti broj poena na uspeh kao i učenici MG a mnogo su slabiji…. 😦 ….

        I mislim da bi trebalo kao i iz fizike da bude i iz matematike… ipak deca iz MG imaju puno časova matematike i fizike više od nas ostalih i bolji način rada… itd. 😀

      • A takođe i učenici MG su na 3. zadatak za osmi razred dobijali po 5 poena za isto rešenja kao i ostala deca koja su dobila 0…. to nije fer…. meni ne smeta to što su oni imali posebno opštinsko, ne smatram da oni nešto kao varaju itd, to se vidi na okružnom itd, ali smatram da je trebao biti isti kriterijum za sve što se tiče tog zadatka.

      • A to što imaju 60 na opštinskom ne znači ništa… i ja sam prošle godine na opštinskom imala 60, pa sam prošla na republičko… 😀

  32. Ја вас не разумем. Жалите се што у унутрашњости имају мање границе јер то као губи поенту такмичења а са друге стране хоћете да МГ има више границе

    • Kako ne razumete, pa komplementarne su te dve stvari: ili da se spuste granice u Beogradu zato što su niže u unutrašnjosti, ili da se postave posebne, veće granice za decu iz MG da bi onda faktički opet bila spuštena granica za drugu decu iz Beograda (kako bi se dopunio broj onih koji prolaze dalje do predviđenog broja). Odn. u oba slučaja, svodi se na isto: da njihova deca, koja su verovatno tu negde ispod crte, ipak nekako prođu na gradsko. Naravno, zamotaj to u kilometarske vapaje o nepravdi i neravnopravnosti, i to vam je to.

      • Pa da, ja bih recimo žarko želela da znam: Šta će dete koje ima ispod 60 poena na opštinskom uraditi na gradskom takmičenju?

  33. Za ubicu… Nekada i samo ime, nadimak ili potpis, više govori o čoveku, nego razmišljanja i dela. Ovim završavam svaku polemiku sa tobom, naročito zbog pristrasnosti i elementarne nepismenosti. Eto, nađoh gde su učenici MG „zakinuti“.

    • Poštovani Nikola,
      Ja sam veoma pismena I o tome ne moram Vama da se ispovedam niti da Vam isto I dokazujem. S tim je veoma dobro upoznat moj profesor srpskog jezika. Inače, učenici MG-a nisu (kako ste Vi naveli) „zakinuti“ u znanju srpskog jezika, a to se može primetiti I na maloj maturi. Ali da znate o MG toliko koliko I navodite da znate, verovatno biste to isto I znali. Sve u svemu, to kako sam se ja ovde imenovala ne govori ništa o mojoj ličnosti, namerama I sličnom. A ukoliko sam i napravila neke greške, verujte da nisu namerne, već zbog obimnosti teksta kucanog na telefonu.

      • Ja ne razumem zbog čega imaš potrebu da baš sve komentarišeš, kao da si PR gimnazije. Očigledno voliš da si u centru pažnje, ali pomalo smaraš… Ovo je dobronameran savet i lepo bi bilo da tako shvatiš moj komentar.

      • Da zelim da budem u centru pažnje verovatno bih stavila puno ime I prezime, broj telefona adresu I ostalo. Ukoliko nekoga smaram, isti ne mora da čita moj komentar. I primetićete da je moje komentarisanje počelo tek nakon napadanja MG-a. Nadam se da se I ovaj moj komentar neće pogrešno razumeti.

      • Obraćaš se detetu od 14 godina i pri tome navodiš da je nepismeno, a nisi ništa bolji/bolja. Ako već nekome zameraš na „nepismenosti“, onda nauči i sam/sama kako se piše. Ne kaže se „koje nisu vezane za pogresno kucanje“, već: koje nisu u vezi sa pogrešnim kucanjem. I svima koji su napali ovo dete: treba da vas je sramota.

      • Ha ha ha,kako je lako isprovocirati kompleksase!Ko se ovde uopste bavi matematikom!Samo ogorceni roditelji zeljni svadje.Zna se kakvi mozgovi ironiju shvataju kao zbilju,pa jos I kopiraju puni srdzbe i gneva.Puno pozdrava Svadjalice 2!

      • -Kao prvo, ja nisam ničiji roditelj.
        -Moje ime je svađalica2 kako bi ti, svađalice, uočio/uočila da se komentar odnosi na tebe.
        -Zaključak koliko devojčica ima godina je donesen na osnovu prethodnih komentara.
        -Kada naučiš da pišeš pravilno, onda govori drugima da su nepismeni. Do tada se nalaziš u toj kategoriji.

  34. Da se razumemo matematicka gimnazija je obicna bagra. Bez uvrede ali je tako. Granice se se za vasu informaciju povisuju MG. Granica za sedmi i osmi razred je namerno povecava da bi se videla i pokazala njihova „superiornost“ nad nama nepovlascenima….A to se sve radi da bi se oni reklamirali.
    Evo primera..dodje ucenik 6 razreda uradi solidno test ali ne prodje dalje na gradsko takmicenje. Ucenik vidi kako je granica za osmi i sedmi povecana i da je veliki broj ucenika MG prosao dok ucenika sa ostalih opstina nema ni u romingu…
    E sad sledeci potez roditelja je da s obzirom da je njegovo dete talentovano da proba da upise u MG tako sto ce placati casove detetu u pomenutoj skoli… Covek ce dati oko 20000 dinara ni za sta…jer kad dodje vreme za upis dodje dete ciji je roditelj lekar ili vec u nekoj stranci i oostalim dobro placenim mestima i da profesoru
    jos tolko da „prosvercuje“ dete u tu skolu… i tako prodje polovina i kusur decedok su osali malo procentualni broj dece talentovan i stvarno upise svojim radom… E sad sta se desava za nize razrede tipa cetvrti, peti i ostali stavlja se manja granica ( ne mnogo ) ali dovoljno da prodje oko 30 do 40 ucenika sa jedne opstine…i naravno deca sva srecna prodju dalje…i sad se ponavlja gore navedena prica…
    I nemoj sad neki od ovih „pametnih“ profesora dodje i napise kako to nije tako i tako dalje… kad je ovo tacno!!!
    Ja sam kroz sve ovo prosao isao na tonu njihovih casova i znam sta sve tu radi….
    Znam skoro sve ucenike koji idu tamo i sta se radi!!
    Stvarno mi je zao sto je ovako ali to realnost i istina (a istina boli)….

      • Naravno da ne postoji. To DFS radi. Kod njih je sve transparentno. I posteno. MG ima drugaciji prag prolaznosti od ostalih. DMS to drugacije radi. Ni jednne godine NBG nije objavio rezultate na sajtu. Niti cete ih naci pre povlacenja granica za drzavno. U Beogradu je okruzno uvek na NBG i uvek bez rezultata na sajtu skole domacina. Imaju svoju neku logiku…

    • Da se razumemo dete, ti si totalno nepismen ! Ako si u trecoj recenici hteo da kažeš da djaci MG učešcem na takmicenju povecavaju granicu prolaznosti, u pravu si. Medjutim ,to niko ne radi sa strane namerno ,vec oni svojim znanjem dizu prag.Kakve veze ima onaj primer ucenika 6-og razreda sa prethodnim tekstom ,to sam Bog zna.Ono sto si nalupetao oko upisivanja u MG moze ti biti oprosteno na neznanje i neobavestenost.Da si isao samo na pola tone njihovih casova verovatno bi bio mnogo pametniji od ovog sto si ovde pokazao.

    • Дођосмо до тога да су ученици МГ тамо јер су платили? Не видим какве везе припреме имају са резултатима ученика МГ. Познајем доста људи који су уписали а никад нису ишли на припреме, али је мало ређи пример да ученик не прође на окружно и то му буде мотив да уписује МГ.

    • Дечко се налупетао, али за једну ствар је у праву: Срамотно је што се толерише МГ да организује којекакве комерцијалне курсеве – те припреме за упис, те информатика за малу децу, итд. итд. Јасно је да је то начин да се допуни буџет школе, одн. и професорима који те курсеве држе, али тако долази до тешке деградације угледа школе. Професорима наравно нико не треба да брани да мимо школе држе приватне часове (наравно, не својим ученицима), кад већ велики број њихових колега из других школа то ради. Међутим, да се сама школа овим бави, мислим да стварно није у реду, мада сам свестан да није само МГ у питању, него је у задњих 10-15 година цела просвета у Србији урушена оваквим и сличним накарадним „идејама“ којекаквих директорчића школа одн. деканчића факулета који за себе умисле да су некакви „бизмисмени“.

  35. Znanje dece iz matematicke gimnazije je naravno na vecem nivou od naseg, jer imaju bolje uslove za rad i veci broj casova iz matematike.Oni se i nemogu takmiciti sa nama.Posto su opstinsko takmicenje radili u svojoj skoli ja sam za to da i okruzno rade na isti nacin jer njihovi rezultati i nisu objavljeni u sklopu rezultata opstine Stari grad.Time bi oslobodili mesta nama iz obicnih skola.Mislim da bi svi bili zadovolji, a beogradski okrug bi se izjednacio sa ostalim okruzima….

    • Кад већ сви коментаришете убицу, *не могу.
      Нису они бољи само зато што имају више часова и боље наставнике. Видим да и даље стојите иза тога да су ту јер су платили и немам се намеру свађати са Вама. Само ћу још једном поновити да су они тамо јер су положили пријемни тако да су једноставно пробрана деца из целог Београда.

      • Jesu „probrana“, ali samo od one dece koja su bila zainteresovana za upis, od one dece koja su imala mogućnost da se prijave, od one dece koja mogu svakodnevno da putuju do centra grada, od one dece koja su želela da se u nepunih 13 godina već opredeljuju u kom će pravcu ići njihovo školovanje i buduće zanimanje (ukoliko to nisu odlučili njihovi roditelji, što će biti da jesu)…

      • Ја нисам ни рекла да су остала деца глупа, жао ми је ако је тако звучало.

  36. Deca iz Beograda, bez oobzira da li su iz MG-e ili iz drugih skola, bolji su matematičari od dece iz unutrašnjosti. Sto zbog brojnosti, sto zbog znanja. To su pokazali i sadašnji rezultati. Ovde ne bi trebalo da se vodi polemika o deci iz MG- e i deci ostalih beogradskih skola, jer su i jedni i drugi, shodno pokazanom znanju, zaslužili da nastave dalje takmicenje. Problem je sto su sva deca-takmičari, koja su osvojila 68, 65 i 60 poena na opstinskom takmicenju, a iz Beograda su, onemogucena da nastave dalje takmicenje, a njihovi drugari iz unutrasnjosti su sa 20, 30 i ko zna koliko jos poena koji nisu ni vredni pomena, su prosli dalje. Zar DMS smatra da ce takmicari koji imaju ispod 60 poena osvetlati obraz na gradskom takmicenju, kad to vec nisu na opstinskom (a da ne zaboravimo da su dobili i diplome za iste rezultate)? Zar je skoro svake godine, poruka deci iz Beograda da nisu sposobni (ili nemaju znanja) za dalje takmicenje, ako su osvojili pomenutih 68, 65 ili 60 poena? Trebalo bi da insistiramo da se uvede jedinstven sistem za dalji prolaz (bilo 60 ili 65, cak i 70 bodova) za celu Srbiju, ako hocemo da se vise ne cine ovakve nepravde prema deci koja znaju matematiku, a sa druge strane se uliva lazna nada deci koja na takmicenju urade samo jedan, jedan i po, maksimalno dva zadatka (cast izuzecima koji su zasluzeno otisli na takmicenje). Samim tim bi se znacajno radilo na kvalitetu takmicenja, a ne na brojnosti (ne mora po svaku cenu da bude predstavnika na takmicenju iz opstine ili grada, ako nije ispunjen uslov za prolaz). Hvala na strpljenju zbog opsirnosti. Moram da reagujem zbog cetvrtaka. Nemam nista protiv sto je prolaz u Beogradu 70 poena, ako je tako u celoj Srbiji. Ujedno podrzavam i sve takmicare III, V, VI, VII i VIII razreda iz Beograda. Kriterijumi treba da su jednaki za sve.

    • Ja sam iz unutrasnjosti i prosle godine sam imala na opstinskom 40 poena (VIIrazred) a potom sam na republickom osvojila II nagradu. Vidi se da ne znate sta znaci rec ‘motivacija’.

      • Čestitam na II mestu. Samo nenapisaste koliko zadataka ste uradili na drzavnom. Mnoga deca, osvajaju diplome i sa 15, 20 i 30 poena, pa zaključujemo da to sto neko osvoji nagradu na jedan ili dva zadatka neznaci da je istu i zasluzio (a i sa takvim rezultatom deca u Beogradu se ne hvale, cak sve ispod 60 poena smatraju neuspehom). Ukoliko ste uradili tacno dve trecine od ponudjenih pet zadataka zaslužili ste cestitke, sve ispod toga, bez uvrede, nije vredno pomena. Uvek ponavljam deci: „Vazan je kvalitet“.

      • Прошле године је за све разреде 2. награда била око 60 поена, што је одличан резултат за неког из „унутрашњости“. Управо сам погледала резултате републичког од прошле године. Друге награде су из београдске, новосадске, ваљевске и нишке гимназије, још по једно дете из Новог Сада и Ниша и Славко. Не видим на коју „унутрашњост“ мислиш. Честитам ти, али и даље не сматрам да треба разликовати границе, јер је и неко из Београда са 40 поена на општинском могао да добије мотивацију и освоји награду да државном.

  37. Savet svim takmicarima je da jednostavno ne odustaju zbog (ne)uspeha na takmicenjima a kvalitetan rad ce se kad-tad isplatiti! I jos nesto-nemojte se mnogo porediti sa drugima kako bi i rad i nivo znanja koji postignete bio lepsi i cinio vas boljim ljudima!
    Mom detetu godinama ne priznaju tacne zadatke i to na drzavnom nivou ali ono je na to vec naviklo i nikada to nije bio razlog za odustajanje od rada.
    Mozda decu sve ovo kroz sta prolaze malo i ocvrsne da budu spremni za dalji zivot u kom ce biti i te kako nepravde i nelogicnog kotiranja ljudi…
    Eto toliko i SRECAN VAM RAD MATEMATICARI…a nagrade neka dodju vremenom

    • Postovani Dusko,
      zaista ne vidim kakve veze ima koliko neko poena ima na opstinskom takmicenju, posto iskreno, to takmicenje ne vredi. Bitan je samo prolaz dalje, a naravno najbitnije je republicko, a onda naravno, i ta cuvena olimpijada. Tako da nadam se da ukoliko ste profesor ili roditelj ili ucenik, imati srece na republickom, a mozda se vidimo i na olimpijadi, ko zna.
      A Slavka17, izvinjavam se ukoliko sam bila neprecizna, posto sam iz prethodnih komentara shvatila da je ‘unutrasnjost’ jelte, sve sto nije Beograd.

  38. Ja mislim da nije važno da granice za prolaz budu iste za sve okruge, već granice za nagradu na okružnom. Pogotovo za 6. razred jer te diplome sa 30-40 poena važe i za MG i dobijaju 20 poena na tu diplomu a nisu zaslužili kada se pogleda na to da neka deca iz BG-a imaju 65, 66, 67, 68 ili 69 i ne dobiju diplomu ni te poene za upis.

    A lično ne želim da se mešam u to da li se plaća upis ili ne, jer ne znam. Hahahahahaha…
    I smatram da je dobro što imaju časove u MG (ne mislim na ono za prvake, drugake itd. već za ove više razrede) jer to malo omogućava učenicima da obrade ili bar da vide koje lekcije se obrađuju u MG a ne u OŠ… 😀

  39. Mislim da sam na drugom, a ne na ovom sajtu pisao o 5 zadatku za 4 razred na opstinskom takmicenju. Zadatak je nepreecizno postavljen. Logicno bi bilo pretpostaviti da se isti karton ne moze koristiti u umanjeniku i u umanjoicu. Sustina moje primedbe je bila da u zadatku ne pise da li se kartoni mogu ponavljati ili ne. Anketirao sam svoje kolege profesore, i svi su zadatak resili uz uslov da se karton moze samo jednom koristiti ili u umanjeniku ili u umanjiocu. Dakle, po kljucu bi bili ocenjeni sa nulom. Greske se desavaju ali ih treba ispravljati. Sramotno je sto niko od sastavljaca zadata ne prizna gresku i sto se deci koja su tako resila zadatak resenje ne prizna. Zato sam resio da cu od sada, svaki put kad se ovako nesto desi, zalbu uputiti direktno ministarstvu sa zahtevom da preispita regularnost takmicenja. Apelujem na kolege koji pregledaju zadatke po lokalnim komisijama, da kad vide neprecizan ili pogresan zadatak, koriguju kljuc i upute primedbu/protest sastavljacima i ministarstvu prosvete. Kada se ovakva jasna reakcija desi nekoliko puta onda ce oni koji sastavljaju zadatke dobro promisliti.

  40. Овде је на делу класична дискриминација деце.
    Не може разлог за различити праг пролазности да буде то што школа домаћин у Београду нема довољно капацитета – организујте се у две школе.
    Не може разлог за различити праг пролазности да буде ни то што су деца ван Београда урадила слабије – нек не иду на такмичење, ако нису добро урадили – и то нешто треба да нам каже.
    Ако су деца радила ИСТЕ задатке, под ИСТИМ условима и учествоваће на ИСТОМ републичком такмичењу, онда и праг пролазности треба да буде ИСТИ. То је нешто што мора да, као одлуку донесе Друштво математичара Србије.
    Срамота је за једно математичко друштво да дозволи себи овакве пропусте.
    Да сумирам:
    – Задаци су били непрецизни;
    – Кључ је био нетачан и непрецизан;
    – Деца су дискриминисана.

  41. Svi ste Vi toboze iz Beograda, ustvari dosli iz unutrasnjosti samo se stidite da to priznate. Deca iz unutrasnjosti sigurno imaju veliki IQ, samo imaju malu mogucnost za njeno nadogradjivanje. Kad imate dovoljno svojih talenata, zasto nam sva talentovana deca iz unutrasnjosti odose na prestizne univerzitete u svetu isto kao i beogradska. Nema veze ko je odakle vec koliko vredi i kao covek i kao strucnjak u svojo profesiji!

    • Не видим поенту прве реченице и какве везе то има са границама (искрено, ни остатка коментара). Нико није рекао да су деца из унутрашњости глупа (барем не да сам ја приметила) или их вређали на други начин. Ако су паметни као и београдска деца, а нема разлога да не буду, зашто се онда другачије рангирају?

    • Jedino ne razumem zasto ste vi iz Beograda pogodjeni visokim granicama kao ove godine za VIII i VII razred. Imate ooko 1 200 000 stanovnika, 17 opstina, i pritom najbolju gimnaziju u Srbiji za matematiku ( MG) sa veoma talentovanim ucenicima i pritom isto toliko talentovanih ucenika koji zbog udaljenosti ne mogu da idu u MG. Naravno da je logicno da neko ko ima manje od 70 ili 60 poena nece proci dalje, jer na sta bi u tom slucaju licilo to takmicenje u Beogradu na koje bi se pozvalo oko 200-300 ucenika u svakom razredu. Sada otprilike u svakom razredu imate 100 ucenika, dok u ostalim okruzima taj broj je neuporedivo manji!

      • Ако има више становника и треба да прође више деце. Па ако је висока граница за нас, нека буде таква за све. То је моје схватање такмичења, овако мало губи смисао.

  42. Mislim da je cilj DMS-a da matematiku ucini interesantom sto vecem broju dece. Smatraju da je takmicenje jedan od tih nacina, odnosno da je uspeh na takmicenju jedan od nacina. Da bi se deca van Beograda, Nisa i Ujvideka motivisala, a njih ima mnoooogo manje po jedinici povrsine 🙂 u odnosu na ova tri grada, potrebno je i na tim teritorijama organizovati sva tri stupnja takmicenja, sa kakvom takvom prolaznoscu. Ako bi se na celoj teritoriji Srbije drzali istog bodovnog sistema, mnogi okruzi ne bi nikada ucestvovali na republickom, pa bi samim tim i to malo jada koje sada tamo ode (a to su 2-3 ucenika po godini iz jednog okruga koji pokriva po 2-3 gradica/varosi + gomilu sela, pogledajte malo mape) ostalo u svojim selima bez ikakve sanse da idu dalje…. i posle par godina imali bi ogromne crne rupe na mapi koje se ne takmice, odnosno ne rade matis uopste… jer sto bi kad nema nikakve svrhe … to bi mislili i njihovi nastavnici i polako cela ideja republickog bi se svela na 3 gradska (BG/Ni/NS) takmicenja…. a to mislim da nije cilj … mada se i ovako na kraju svede na to… uz ove retke smetace iz unutrasnjosti … dok se i oni ne presele u jedan od ta tri grada …

    Tacno je da su deca u Beogradu ostecena ovim rezonom. Jedan mali kiks moze odneti 20 poena, a to dete da je proslo moglo je osvojiti i I mesto na republickom … nema popravnog … godine idu … ali … ko je rekao da je zivot pravedan … kada postoji „visi cilj“, onda je pravda u drugom planu … ( msm … nije valjda da ste se uplasili sto ce na republickom pored vaseg deteta sa 80 poena biti i jos 10 njih koji su osvojili po 40 iz nekog przogrnca. Ispade da je vase dete ugrozeno… Taj iz tog seoceta nema nikakve sanse, ali ce odneti kuci vajb „bio sam u veeeelikom gradu i takmicio se“… i takmicice se i sledece godine… i opet nece proci.. to se zove „pozitivna diskriminacija“ … to je drustveno prihvatljivo danas … )

    Ono sto je pravo pitanje, a niko od Vas, dragi drugari, nije ni slovce rekao…. a to je … Sta se u stvari radi kako bi se „popravila“ deca u unutrasnjosti… i odgovor je … … odnosno … umesto da ih kroz dodatne skole, kampove, kvizove, zezalice 🙂 … sta god vec animiraju i „poboljsaju“ … oni su nasli jeftino … savrseno … 0% truda resenje …. spustiti prag. Ili je realnost mnogo gora … matematicki tacno i precizno … odmereno je da je svaki trud uzaludan … da deca nemaju taj kvalitet i da im pomoci nema …

    Drugari… nemojte na kraju da ispadne da su deca kriva. Svako voli da se takmici, svako voli da pobedi i svako voli da u svom selu ispadne „baja“… 🙂

Оставите коментар

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s