Државно такмичење из математике 2013.

На 46. Државном такмичењу из математике које је одржано у ОШ „Вук Караџић“ у Лозници решавани су следећи:

ЗАДАЦИ

Advertisements

129 comments on “Државно такмичење из математике 2013.

  1. Sramota. Zadatak za sedmi razred i NIKOJE DVE KRUZNICE da se ne dodiruju, a njihova slika je upravo to, dve se dodiruju. Zasto deci nije priznavan peti zadatak,isto sedmi razred, ako su radili preko periferijskog ugla?

  2. sramota je to sto su deca stajala na kisi a skolu cuvala 2 clana obezbedjenja , takodje radove kao da su pregledale uciteljice .
    I RESENJA SE PLACALA 200 DINARA
    zato zadaci nece ni izaci
    UUUUAAA vrsacka komisija

    • Uaaaaaaaaaaaaaaaa, krajnji idiotizam.Rezltati su se pojavili tek oko 22:30 , a deci u programu takmicenja obecana diskoteka…zar im je posle svega toga bilo do necega…a mozda su im platili ulaz za uzvrat sto su im naplacivali resenja.

  3. Da li neko zna gde mogu da se kupe resenja za VII razred? Obzirom na njihovu tacnost, sigurno ce imati istorijsku vrednost. Mislim da je autor 4. zadatka spreman za nobelovu nagradu. Samo jos da dokaze svoje resenje)))

    • da ne zaboravim, V zadatak sedmi razred – molim Vas da neko pregledacu odrzi predavanje sta je periferijski ugao, a posle da ponovi (ali sa razumevanjem). Hvala

  4. Mnogo ce biti potresena gospoda iz DMS-a upropasticemo im vikend.Briga njih za nasu decu, kapacitet hotela u banji je 120 mesta tako je najbolje da od sledece godine u svom pravilniku u kome sve jasno i precizno definisu prolaz za republ.takmicenje bude samo VII I VIII razred a granice 85-90 tako da ce to biti za pun hotel…pod uslovom da odziv dece bude na ovogodisnjem nivou….

  5. Tako je. Evo vec je prosao dan posle takmicenja jos nema zadataka i resenja. Cista sramota a to je DRZAVNO takmicenje,znaci najbolji matematicari u drzavi. Mada su sestaci bili osteceni.Oni koji su resili barem 4 zadatka nisu prosli….

    • Sigurno ce sad neko iz DMS-a, izaci sa objasnjenjem resenja ovog zadatka. Normalno ima i dece koja su tacno resila ovaj zadatak ali nisu dobili poene – jer ocigledno nije po kljucu, tj. nacrtali su da se NIKOJE dve kruznice ne dodiruju, sto ocigledno nije tacno resenje))). Moco, da nemate slike resenja i ostalih zadataka?

      • Imam, ali trenutno nisam u mogucnosti da skeniram, samo sam ovo fotografisao, da se vidi o cemu se radi.

  6. Vec je bilo zalbi na drzavnu komisiju koja je „glavna“ za drzavno takmicenje iz matematike. To su ljudi koje niko ne proverava i koji rade kako oni hoce. Mislim da je vreme da se zamene i postave novim clanovima ciji rad bi, ipak, trebalo kontrolisati. Ne moze samo jedan covek da odlucuje koji ce zadaci biti na takmicenju. Ako je tako, onda bi clanove komisije trebalo cesce menjati.

  7. Najdrasticnije krsenje prava deteta je da se moze zaliti prema pravilniku DMS-a na samo 1 zadatak! i to tako sto zaokruzi broj koji trazi ponovo da se pregleda. Nema mogucnost da objasni svoj postupak. Strahota. I nikad ne dobije objasnjenje gde je greska (ako uopste postoji). A nastavnici cute, kao da se boje DMS-a

    • Јуче су сви могли да се жале на све задатке. Захваљујући томе било је на десетине неоснованих приговора, јер су многи по инерцији рекламирали све задатке, што је можда мало претеравајуће.

      • Neko od nas nije obavesten. dakle prema pravilniku DMS-a zalba samo na 1 zadatak! i to tako sto zaokruzi broj koji trazi ponovo da se pregleda. Nema mogucnost da objasni svoj postupak. Strahota. I nikad ne dobije objasnjenje gde je greska (ako uopste postoji). A nastavnici cute, kao da se boje DMS-a

      • Поштовани(а),
        Понављам да су јуче сви такмичари имали право да улажу приговоре на све задатке. Информација о томе била је истакнута у хотелу у Бањи и у самој школи.
        То је било веома демократски.

        На свим папирима са приговорима комисија је дала објашњење за сваки задатак зашто се одбија или прихвата. И та документација постоји. Наравно, они који су раније отпутовали нису могли преузети та образложења.

        Био сам присутан.

      • Da li je bilo ocekivano da deca sa nastavnicima stoje cetiri sata na kisi cekajuci obrazlozenja? Gospodin iz organizacije u beloj kosulji kovrdzave kose je isterao nasu decu, gaseci svetlo i govoreci da se izadje.

      • Zeljko , posle tvoje iyjave da si bio prisutan na takmicenju obrayloyi nam…prodaju resenja…i takvo ponasanje prema deci, ,,Da li je bilo ocekivano da deca sa nastavnicima stoje cetiri sata na kisi cekajuci obrazlozenja? Gospodin iz organizacije u beloj kosulji kovrdzave kose je isterao nasu decu, gaseci svetlo i govoreci da se izadje.“ Ima li smisla …

      • Поштовани(а),
        Пошто Жељка нема, имам утисак да сте мислили на мене.
        Иначе, сигуран сам да нисам права адреса за одговор на питање о продаји за коју сте питали, као ни са за многа друга питања, али истине ради потрудићу се да помогнем и даћу неке информације које поседујем.

        Нису продавана само решења.
        Ради се о публикацији која садржи 52 стране текста и у којој се на једном месту могу наћи сви задаци са свих овогодишњих такмичења са решењима, затим уводник о школи домаћину, извод из Правилника о организацији такмичења и списак са именима свих учесника Државног такмичења.
        У том смислу публикација има неку реалну вредности и није само листа са решењима која неко продаје, како се жели овде представити у неким коментарима.

        Што се стајања на киши тиче, и за то имам информацију за оне који нису били присутни а мисле да је било све тако по злу.
        Значајно је истаћи, како би истина била потпуна и организатори из школе домаћина и ДМС-а не би били окривљавани за све и свашта.
        Око 17 часова сам лично присуствовао захтеву једног родитеља обезбеђењу да пусти ученике унутра како би се склонили са кише и ушли у топлије просторије (иако су до тада били испод наткривеног улаза пред школом, претпостављам да нису сви могли стати и да је било и оних који су нажалост покисли). Ту је био присутан само један део ученика, јер су други били у Ковиљачи на сигурном.

        Обезбеђење није имало овлашћење да их у том моменту пусти унутра.
        Лично сам рекао да ћу предлог пренети Председнику комисије и заложити се да се нађе одговарајуће решење. И тако сам и учинио, а ученици и њихови пратиоци су након пар минута били позвани да уђу у део ходника и једну учионицу, тако да су били склоњени са кише.

      • Zasto ne kazete da je istina da su deca isterana odatle pod parolom, pa necete valjda da sedite u skoli pet sati, dok stignu resenja.. BICE OKACENA NA SAJTU SKOLE… vise puta je receno BICE OKACENA NA SAJTU SKOLE..

      • te zbirke sa resenjima su morale biti odstampane dan dva ranije sa sve ovogodisnjim resenjima sto znaci da su se resenja zadataka znala i pre takmicenja i samo je pitanje ko je uspeo da dodje do njih.

  8. Slazem se. Deca veoma tesko podnose nepravdu, a ova komisija ih pravi vec dugi niz godina. Ako zele popularizaciju matematike, onda bi trebalo malo da ohrabre i motivisu decu. Ovako izgleda kao da zele da pokazu da su deca „glupa“, a da su oni najpametniji.

  9. Definitivno „nekolicina odabranih“ koji cine Drzavnu komisiju odlucuje o svemu, pa i o buducnosti dece. Verujem da zbog njihovog ponasanja, mnoga deca brzo „odustanu“ od matematike. To ne bi trebalo dozvoliti. Trebalo bi omoguciti deci da mogu da vezbaju iz zbirki, a ne da svi zadaci budu iz „tajanstvenih zbirki“ koje clanovima Drzavne komisije sluze za „mucenje“ dece. Trebalo bi omoguciti deci da zadatke ne resavaju samo po sablonu. Ma, mnogo je propusta Drzavne komisije, koja ocigledno ne misli na decu, a ni na popularizaciju matematike.

    • Da li ste pročitali šta ste napisali?!

      Kažete: „. Trebalo bi omoguciti deci da mogu da vezbaju iz zbirki, a ne da svi zadaci budu iz “tajanstvenih zbirki” koje clanovima Drzavne komisije sluze za “mucenje” dece.“

      Ko deci može zabraniti da kući vežbaju iz bilo kakvih zbirki!? I odakle Vam ideja da postoje „tajanstvene zbirke“?
      Mučenje dece zadacima glupo je i komentarisati. To neko ozbiljan ne može ni da napiše.

      Naravno da se misli i na decu i na popularizaciju matematike, samo što je ovo jedno takmičenje u nizu i što po prirodi stvari ima zadovoljnih rezultatima i onih nezadovoljnih, koji pokušaju da po dobrom starom psihološkom pravilu o greškama u zaključivanju, za sve čime nisu zadovoljni okrive nekog drugog a za sebe nađu opravdanje.
      U stvaranju dečijeg nezadovoljstva dosta uticaja imaju sami roditelji, koji umesto da ih pouče kako nije strašno ne biti prvi, pune deci uši kako ih je neko sigurno oštetio i da postoji zavera protiv njih. Što sa realnošću neka, ama baš nikakve, veze.

      • a da li je uredu da na drzavnom takmicenju iz matematike 2012 ili 2011( nisam sigurna za tacnu godinu ali je jedna od te dve) godine za 7 razred bude postavljen zadatak : u kvadratu je uoceno 9 tacaka, 4 su temena, 4 sredine stranica i 1 je presek dijagonala. koliko ima trouglova cija su temena u uocenim tackama ? a da ove godine 3. zadatak za 7 razred glasi : dati su realni brojevi a,b,c gde je apsolutna vrednost razlike svaka dva broja manja od dva.dokazati da vazi a+b+c < koren iz (a*b+1) +koren iz (a*c+1) + koren iz (b*c+1) * = puta

  10. Kako je ucesnik takmicenja B.I. VI razred, iz Loznice sa osvojena 53 poena na Okruznom takmicenju? Koliko jos takvih ima? Zato deca sa 80 nisu ucestvovala.

    *(ime promenjeno u inicijale)

    • Stvarno sramota. Ne mogu da verujem, ostali takmicari koji su imali vise poena na okruznom kako oni trebaju danas da se osecaju. Stvarno nemam reci. Nemam nista protiv tog deteta ali verovatno i njemu ucinjena medvedja usluga.
      Svaka cast onima koji su posteno pokazali svoje znanje bez obzira na uspeh.

  11. I. B. je ucenica skole domacina, a skola domacin moze da ima ucesnike na drzavnom takmicenju i koji nisu ispunili uslove za prolaz, ali mislim da je morala da se pise molba( za molbu nisam sigurna), a sto se tice rada komisije moje misljenje je da mi nisu korektno ocenili 5. zadatak ( 6. razred) , smatram da sam trebala da dobijem 15, a ne 10 poena. Postupak mi nije isti kao u kljucu, sve mi je tacno osim recenice na kraju( zamenila sam red reci), ne bi uticalo na moju 2. nagradu, ali smatram da je korektnost najbitnija.

  12. Prvi put cujem za ovakvu privilegiju skola domacina, pa sto onda to nisu ucenici sa 80,76…poena vec samo ona, a gde se mogu videti resenja otkud tebi kljuc resenja za VI…KUPILA SI

  13. Jesam kupila, ali nema kljuca,vec samo resenja, ja samo kazem da smatram da nije u redu da mi odbiju 10 zbog jedne recenice, nebitno, nadam se da ce sledece godine biti drugacije. A ovo za skolu domacina je istina, meni se iskreno ne dopada, prednost bi trebalo da imaju ucenici za vise bodova, nije mi jasno zasto je ona prosla, znam samo da to vazi, citala sam u pravilniku za takmicenje iz fizike, a nastavnica mi je rekla da to vazi sa sve predmete.

  14. Поштовани посетиоци сајта који учествујете у дискусијама,

    Најпре бих Вас све скупа замолио за примерен и културан ниво у комуникацији. А све то због тога што има порука у којима тон обраћања одудара од неких основних начела успешне комуникације.
    Када се, и ако се, нешто критикује мора се водити рачуна о достојанству онога коме се обраћате и кога критикујете. На крају крајева, ни један проблем се не може решити тешким речима, већ одмереним и одговарајућим делима.

    Покушаћу и кратко да дам неке напомене у вези са примедбама које сте износили на рад комисија, посебно за неке задатке седмог разреда.

    Статистика каже следеће: Жалбе је улагало отприлике око 75% ученика, обично и на више задатака. Ограмна већина су биле апсолутно неосноване. Корекција је било где год је могао неки детаљ да се уважи.
    Немојте мислити да комисије на Државном такмичењу чине људи сакупљени са улице, јер се ради о математичарима који знају свој посао и који су се трудили да оно шта су ученици урадили оцене на одговарајући начин. Наравно, нико није непогрешив и ситни пропусти су увек могући, али нисам сигуран да је било пропуста у том сегменту овог такмичења.

    За четврти задатак седмог разреда, који је поменут, постоји та несрећна реализација слике у предложеном решењу из билтена, али будите уверени да то није могло утицати на бодовање тог конкретног задатка, јер је комисија гледала радове такмичара а не кључ.

    Такође, замолио бих оне који коментаришу у вези са учеником из Лознице да и у том случају бирају речи и воде рачуна о достојанству тог детата.

    Због значаја постојања отворене комуникације и потребе да одржимо њен ниво одговарајућим, потрудимо се сви да томе заједнички тежимо.

    • Veljko , da bi zastitio necije dostojanstvo onda su trebali da i u konacnoj rang listi ucesnika ubace ime tog deteta .Nisi u pravu, red je bio da se oglasis , ali i potrudis da postavis resenja zadataka , zadatke smo dobili i pre vas od jednog ucenika.Ocigledno je da si na njihovoj strani cim se oglasavas tek posle 24 sata diskusije…Sve su to uceni ljudi, doktori nauka…itd,decembra 2012 je postavljen pravilnik DMS-a onda su mogli sve stavke da definisu, Nije mi jasno samo ko je od njih u ovim komentarima povredjen.Pa oni zaboga da se brinu za svoje takmicare odgovorila bi njihova PS sluzba na bar jedan mejl…deci…na jedan tel.poziv .Ma briga je njih za nasu decu ….na zalost u struci mi je psihologija ljudi uza specijalnost pa ne mogu a da ne prokomentarisem ovakve stvari …Tako da veruj mi NISU POVREDJENI ni jednm komentarom, nemoj da se brines.

      • Molimo učesnike u diskusiji da imaju malo više postovanja za clanove komisije. To su uglavnom ljudi u godinama,sa visedecenijskim iskustvom,koji umesto da svoje penzionerske dana provode sa unucima na pecanju,zrtvuju svoje slobodno vreme posvecujuci ga mladima i matematici.
        p.s. Čast izuzecima.

    • Postovani Veljko,
      clanovi komisije ocigledno ne znaju derihleov princip (5. zadatak VII razred), tako da su ih skupljali sa ulice verovatno bi bilo manje zalbi. Zadatak moze da se radi na 2 nacina. Ipak je to osnovnoskolsko gradivo.
      I strasno je kad u cetvrtom zadatku (deca imaju kopije) razlicito boduju ista resenja.
      Kao sto znate – pravo zalbe je na jedan zadatak, odluka je konacna, nema pravo zalbe, nema odgovora na zalbu… i sve ostale tekovine demokratskog drustva.
      ipak je to drzavno takmicenje 75% od 75% te dece sigurno znaju zasto se zale i kako su uradili zadatak koji im nije pravilno bodovan. Nemojte omalovazavati njihove primedbe, pravdajuci komisiju da je imala puno da radi. da li znate da je deci ostavljeno 30 minuta da se zale?

  15. Koliko sam cuo od moje nastavnice, kljuc za bodovanje ne postoji da se pregledaci ne bi striktno pridrzavali tog bodovanja i ne priznavali drugacija resenja. Ali, mislim da to ostavlja prostor za potpuno proizvoljno bodovanje zadataka, posebno ako su dokazi u pitanju. Takodje, kako da se zalimo u tom slucaju? Ne znamo ni gde su mogli da nam skinu poene.

  16. IZVINJAVAM se komisiji sto sam rekla da mislim da treba da imam jos 5 poena na zalbama(pored dobijenih 5) uocila sam stvar koju do sada nismo ni ja , a ni moj nastavnik, jako je bitna a nisam je napisala, nadam se da ih nisam uvredila svojim komentarom da je nekorektno ispregledan moj rad, to nije istina.

  17. Deco vi ste svi prvoligaši! Uživajte u tome i opustite se posle svih ovih takmičenja.
    Budite sigurni da vam nije niko zakidao na uspehu i da ste sada toliko uradili a sledeći put može biti samo bolje.

      • Поштована Нацо,

        Поред тога што се придружујем поруци pg-а да се такмичари одморе после свега и уживају у чињеници да су самим учешћем постигли изванредан успех, морам да приметим и како у Вашем коментару постоји једна тврдња за коју сам сигуран да ни Ви нисте сигурни у њу.

        Наиме, пошто тврдите да су признавана само билтенска решења, ово бисте могли рећи једино уколико сте извршили проверу свих радова? Јер не знам како другачије верујете да неко није признавао тачна решења?

        На основу веома поузданих информација са лица места и личног присуства, могу само да Вас уверим да су се комисије максимално трудиле да бодују сваки тачан детаљ и да нема ни говора о непризнавању решења којих није било у билтену. Е сад, Ви ми можете веровати и не морате.

      • Postovani Veljko, kako je onda moguce da iako je peti zadatak za sedmake gasio da se dokaze postojanje jednog jednakokrakog pravouglog trougla, nekolicina ucenika koje smo moje kolege i ja doveli, je dobilo 5 poena jer je zadatak radilo preko periferijskog ugla, a ne kako je predvidjeno u biltenu. Nigde ne pise koje se tacke smeju uzimati za temena osnovice, a deca znaju da je ugao nad precnikom prav, to je valjda svima jasno. GDE pise u zadatku da se tako ne sme resavati?

      • Поштована Нацо,

        Наравно да се слажем са Вама да је део петог задатка у седмом разреду могао да се реши преко периферијског угла. То је природно.

        Такође, с обзиром да сам на овом такмичењу био члан комисије за седми разред, у којој сам прегледао 2. задатак, одговорно тврдим да су колеге које су прегледале остале задатке потпуно професионално и коректно одрадиле свој посао, уважавајући сва решења (или делове решења) која су била КОРЕКТНА. То је оно са чиме сам имао директан контакт и у шта верујем да је урађено како треба.
        Био сам сведок многих приговора који су били потпуно без основа. А било је и пар њих на неке задатке који су оцењени са 20 бодова…

      • Uzimajuci u obzir i dedukciju kao oblik zakljucivanja, mogli bi da zakljucimo da Naca zna da resi 5. zadatak – i to preko perifernog ugla. Samim tim nema potrebe da gleda resenja svih ucesnika da bi dosla do zakljucka.

  18. Veljko, posto si resio da nas sve udostojis svojim odgovorima ovog jutra odgovori nam na sledece .Bio si prisutan na takmicenju, zasto onda DMS nije dozvolio da postavis kljuc sa resenjima…Nisi nam odgovorio na pitanje zasto se ucenik VI razreda pod sifrom 6089 sa inicijalima I.B. se ne nalazi na spisku
    ucesnika takmicenja koji se danima nalazi na sajtu DMS-a .Pravilnik DMS-a je na njihovom sajtu , svako moze da procita propozicije takmicenja.Potrudi se da se cujes sa predsednikom komisije pa nam daj detaljan odgovor.Nikom nije jasno sta se desilo, i cime je to propisano…svi znamo kakvi su to potezi(blago receno).

    • Поштовани(а) SS,

      Не ради се о било чијој дозволи или забрани да се објаве задаци са такмичења. Објављени су текстови задатка и сматрам да је то сасвим довољно, јер ако неки ученик не зна сам да дође до решења може, на пример питати свог наставника…или неког другог ко зна и има времена да му објасни.
      Ја сам се потрудио да текстове задатака учиним доступним, у духу обичаја овог сајта. Знате да то већ дуго радим, посвећујући доста времена онима које занима математика и излазећи им у сусрет да неке ствари постану доступније на интернету.
      Надам се да и сами разумете моју добронамерност и сам контекст да ја ништа од тога не морам да радим…иако из неких Ваших питања стичем утисак да мислите другачије и да морам да одговарам на нека питања, мада ми није јасно због чега.

      Такође, због непоседовања одговарајућих информација не могу Вам ништа написати о учешћу тог ученика о коме питате. Давао сам информације о стварима које знам и у којима сам учествовао и многи су их разумели како треба.

      • Hvala, toliko smo mi koji pisemo vec duze vreme zeleli da cujemo od Vas.Kazem ,,mi,, pod SS-obraca Vam se jedna mala grupa roditelja nazovi ,,intelektualaca“ koji sa ,,ovakvim“ stvarima imaju iskustva.Pa ovo kao da je sportsko takmicenje.Jesu nagrade novcane ali …cemu sve ovo.
        Samo si nam pomogao da treba da se obratimo dalje jer se na fotografijama vide clanovi DMS-a koji su prisustvovali otvaranju…itd tako da su sigurno upuceni vise od Vas.
        Mislili smo da si na poklon dobio bilten od domacina Takmicenja pa smo Vam se zato obratili za resenja.Nastavite Vi da budete dobronamerni i putujte i dalje sa DMS-om .Pozdrav

      • Поштована SS и сви родитељи из групе коју наводите,

        Заиста не желим да полемишем са Вама око неких ствари које рекао бих злурадо наводите. Коме је уопште важно да ли сам ја и како дошао до билтена са такмичења?! Такође, око објављивања решења сам већ написао да сматрам да је за сада довољно што сам објавио текстове задатака. Није искључено да наредних дана одлучим и о објављивању решења.

        И пошто сам у свим порукама наглашавао да износим само чињенице са којима сам био у додиру, а како ме шпекулације и нагађања не интересују, тако ће бити и убудуће.
        На овом такмичењу сам био члан комисије за прегледање другог задатка у седмом разреду. И у том својству сам надаље коментарисао како сам као члан те комисије имао увид у то да су колеге које су прегледале остале задатке посао одрадиле максимално коректно и пожртвовано! А да су самим тим многи коментари о закидању бодова у том разреду сувишни.

        А и то да ли ћу путовати било где са ДМСом или без њега, нити је брига људи који долазе овде нити је интересантно читаоцима.

        Зато ћу Вас, уз дубоко уважавање, замолити да надаље заједнички тежимо одржати ниво комуникације одговарајућим како би ствари биле у складу са традицијом овог сајта.

        Надам се да смо овим завршили полемику у вези овог што сте наводили, јер даље не би имало смисла.

  19. Postovani Veljko, molim Vas kao profesora matematike da malo pomognete, rekli ste

    >а четврти задатак седмог разреда, који је поменут, постоји та несрећна реализација слике у предложеном решењу из билтена, али будите уверени да то није могло утицати на бодовање тог конкретног задатка, јер је комисија гледала радове такмичара а не кључ.<

    Kako sam ja gledao zadatak (malo stariji covek, zaboravi se matematika) resenje koje je dato se odnosi samo na tu kako rekoste nesrecnu realizaciju slike, koja je inace najpovoljniji slucaj za resavanje. Kad se NIKOJE dve ne dodiruju, podudarnost trouglova mora da se dokazuje da bi se dokazalo da su odredjene tetive iste duzine. Zar ne?

    • Поштовани Др,

      Решење које је наведено у билтену односи се на наведени случај, али може се применити и на општији случај, када се не додирују оне две кружнице. Наравно, задатак је од стране ученика и на друге начине решаван.
      Да би се показало да је нешто паралелограм, може се ићи на ову идеју из решења да се покаже да су наспрамни углови једнаки, или да се иде на доказивање паралелности парова његових страница.
      У делу мог цитата који сте навели, позвао сам оне који су неповерљиви да верују да је комисија гледала радове ученика а не кључ. Био сам члан комисије за седми разред, у оквиру које сам прегледао 2. задатак. Тврдим да је колега који је прегледао четврти задатак то радио максимално професионално и коректно.

      • Postovani Veljko,
        drago mi je da se slazemo da je resenje zadatka u biltenu pogresno! Da me ne shvatite pogresno, izuzetno cenim Vas rad na promociji matematike i Vase zalaganje kroz ovaj sajt. Svaki napad na od strane ozlojedjenih roditelja/nastavnika je u stvari napad na one koji cute. Jako je lepo od Vas sto branite kolege. Ipak sigurno su dovoljno odrasli i sigurni u svoje stavove da izadju pred nas i da objasne famozne 4 i 5 zadatak za VII razred. i zasto resenje 5 preko per. ugla nosi 5 poena, i zasto cetvrti nisu priznavali sa NIKOJIM kruznicama

  20. Smatram da skola koja je domacin takmicenja iz matematike treba da uradi najvise na promociji matematike a ne da zaradjuje na kljucu zadatka koji nije objavila. Bruka za DMS

  21. Hvala SS, a posto su kometari blago utihnuli, Ja bih zeleo da zahvalim Veljku u ime DMS-a sto je svojim Likom i Delom stitio njihov ugled i cast, kad vec to ne umeju sami. Zahvalio bih i Moci na upload-u cuvenog cetvrtog zadatka, kao i Naci na razjasnjenju petog. Buduci smo ispraznili negativnu energiju malko blogujuci, predlazem da Veljko otvori novu temu, npr. pripreme za sledeci cirkus tamicenja

    • Поштовани Др,

      Захвалио бих се и ја Вама на конструктивном учешћу у дискусијама и доприносу који сте дали својим коментарима. Надам се да и убудуће можемо рачунати на сличне ситуације.
      Што се Вашег виђења да сам бранио ДМС тиче, ја бих то овог пута мало другачије формулисао. Из простог разлога, што нити њима треба бранилац, нити сам ја задужен за то.
      Из свега што сам написао може се јасно закључити да сам, на основу оног што сам видео сопственим очима, само указивао да имам веома јак утисак да су колеге које су прегледале „прозиване“ задатке (4. и 5.) радиле тај посао веома коректно, са јасним критеријумом и једнаким за све. Неки верују да нису признавана тачна решења ван билтена, а ја знам да су ти људи признавали и другачија (тачна) решења. Иако су неки у процесу целе организације (појам организације овде је веома широк, а сам процес захтеван и комплаксан) можда уочили неке пропусте и проблеме, могу да тврдим да пропуста у делу оцењивања радова није било или да су они потпуно занемариви.

      Но, и сам мислим да је беспредметно даље вршити убеђивања ове или оне врсте. Па у већ наведеном смислу, ја сам онај исти који на овом сајту форсира да оно што је позитивно треба похвалити, а оно што је за критику треба конструктивно критиковати. Пропуста има свугде, и ми то сви добро знамо. Али у оваквим ситуацијама, колико год некоме од нас сметали пропусти, потрудимо се и да нађемо добре стране, а њих увек има.
      Мени је била част да прегледам веома креативна решења седмака у другом задатку, и могу Вас обавестити да је међу 70ак тачних решења на која сам наишао било изузетно лепих и надахнутих решења и другачије конципираних него у билтену.
      А како и не би, када су то радили најбољи ученици Србије!?

      МФорум има своју визију, везану за оно што сте негде раније навели, да помогне (онолико колико може) промоцији математике и свега позитивног везаног за њу. То је начин деловања овог сајта, и другачије тешко да је могуће.
      Сви који крајње конструктивно приступају овим дискусијама и разумеју оно што радим, читајући оно шта пише без оног што не пише, нису ни свесни колико самом деловању овог сајта помажу.

      Овогодишњи круг такмичења завршиће се „Српском математичком олимпијадом“, 25. маја. Мислим да је оно што је до сада прошло завршено веома успешно, а увек се надамо да ће следећи циклус бити још бољи.

  22. Postovani Veljko,
    pre svega veliko postovanje za Vase zalaganje na popularizaciji matematike, jasno je da Vi to radite u najboljoj nameri i mnogo pomazete deci koja vole ovaj predmet.
    Komentare sam procitala iz ciste znatizelje (jer moje dete sa 80 bodova – 6.razred nije ostvarilo plasman na drzavno takmicenje) i negde sam razumela nezadovoljne.
    Nase iskustvo je sledece. Sa 86 bodova iz fizike, prema pravilniku DFS, nije bila u 115 ucenika koje pozivaju. Odlucili su prosiriti spisak i na drzavnom je sa 100 bodova osvojila 1. mesto. Iz matematike je bila bolje rangirana, ali nije dobila priliku. Meni licno odgovara, ja sam zelela da se odluci za jedan predmet, mislim da je sasvim dovoljno, jer zahteva mnogo rada i truda, narocito u maloj sredini, gde uglavnom moraju sve sami. Organizacijom takmicenja je bila odusevljena, dok matematicari ocigledno nisu. Naglasavam – organizacijom, jer nimalo ne sumnjam u korektno pregledane zadatke. U matematickom kampu u organizaciji DMS je bila jednom i rekla da vise ne zeli. Ovde necu detaljisati. Za takmicenje „Kengur“ je nastavnik poslao zalbu (4 boda manje su sabrana – nema nikakvu primedbu na zaokruzeno) i rekao da ne zna da li ce biti usvojena?! To jos uvek ne znamo, jer ni dva meseca od takmicenja rezulata nema, a skola nije dobila odgovor, iako je zalba poslata pre 20 dana. Dalje, naplacivanje rezultata mi je potpuno neprimereno, bez obzira sta je bilten sadrzavao, pretpostavljam da je decu zanimao samo kljuc. Neobjavljivanje rezultata okruznih takmicenja, netransparentnost u radu, neodvajanje ucenika posebnih odeljenja u 7. i 8. razredu (jer decu iz malih sredina i one koji nisu u tim razredima to moze samo demoralisati, a sta znaci nekoliko diploma vise), nejavljanje na telefon (ako je tacno sto su komentarisali oni koji su zvali), neodgovanje na mejlove… To nece pomoci popularizaciji matematike. I ako me moje dete poslusa i sledece godine odabere jedan predmet za takmicenje, mislim da je jasno koji ce odbrati.

    • Хвала Вам на похвалама. Разумем Вас о свему што сте написали у наставку. Мислим да је за Ваше дете све испало у најбољем реду. Прва награда на физици је велики успех и заслужује све честитке! Сваки рад се исплати, па и тај који је уложен у спремање математичких такмичења. То се може, рецимо, исплатити већ идуће године…

    • Sve pohvale za Vase izlaganje, cestitke za I mesto iz fizike.Nama kao grupi roditelja koji smo, komentarisali takmicenje mnogo znace vasi komentari i zapazanja koja ste naveli.Verujte ovih stotinak komentara i petsto i vise komentara dok nisu objavljene granice za republiko na ovom sajtu mnogo govore o ovom udruzenju .Vase dete je na vreme shvatilo neke stvari i krenulo da radi za drugo takmicenje .Nasa deca su do poslednjeg dana verovala da ce se nesto promeniti i da ce sa osvojenih 80…83 i 84 poena i svojim drugim mestom na okruznom takmicenju proci dalje, tako da su uporedo odlazili i vezbali za oba takmicenja.Naravno uspeh na takm.iz fizike nije izostao bila su tu jaka druga i treca mesta i najvaznije utisci i odusevljenje samom organizacijom i svega ostalog.
      U potpunosti se slazem sa vama i nemam reci za neobjavljivanje rezultata, za netransparentnost u radu, nejavljanje na telefon ali za mejlove moram da pohvalim mejl “komisijaos@…“.koji je ipak dao odgovor i obrazlozenje o ucesniku ucenice skole kao domacina koja je bila sa bodovima ispod granice prolaznosti za VI razred.Moje misljenje je da ovaj sajt treba da koristi iskrenim takmicarima i nama koji smo to nekada bili……rad,fer i korektnost sa jedne strane je bitna a profesionalnost u radu sa druge strane.Nekad treba odabrati prave stvari za popularizaciju necega,nadam se da ce nasa deca odabrati naredne godine takmcienja koja ce im doneti pored uspeha i dobro druzenje,nova prijateljstva a ne visenedeljnu neizvesnost.

    • Moja cerka je najmanje bitna, njen uspeh je samo njen i naravno da ne zanima nikog drugog. Moj komentar je zapravo moje vidjenje da bi mnoge stvari u DMS-u trabale biti bolje, pa izgleda i drzavno takmicenje. A najlakse je bilo to ispricati kroz njeno iskustvo, zao mi je sto ste pogresno razumeli.

  23. Svaka cast za tim koji je osmislio zadatke za sestake. Konacno zadaci nisu prepisani iz matematickog lista. Novi ali ne preteski. Za razliku od fizicara koji su dali zadatke nivo gradskog gde 100 poena ne znaci apsolutno nista s obzirom na tezinu testa…

  24. Dodatni bodovi se samo dobijaju u 8.razredu na republickim i internacionalnim takmicenjima i to 1.mesto-12 bodova 2.mesto-8 bodova 3.mesto-6 bodova

Оставите коментар

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s