Завршни испит из математике ученика ОШ 2012

Тест са решењима из математике са овогодишњег Завршног испита, односно Мале матуре можете преузети овде

ТЕСТ         РЕШЕЊА

У решењима постоји грешка у 11. задатку.

Advertisements

11 comments on “Завршни испит из математике ученика ОШ 2012

  1. 😦 U članku sam bio naveo da je greška u 13. zadatku, a ONA JE U 11. ZADATKU! Sad je ispravljeno ;).
    Inače, aproksimirali su s=\sqrt{164}=4\sqrt{41} \approx 12 što je bzvz, jer mnogo bolja aproksimacija je 13, ako već treba da se aproksimira, a postoji bolja i od nje. (Svakako, neko je tu hteo da aproksimira sa donje strane, ali tražiti od osmaka da aproksimiraju nešto sa donje ili gornje strane možda i nije baš pitanje na mestu)
    Naravno, neki učenici koji su zadatak razumeli na pravi način radili su regularno i sa s=\sqrt{164} bez aproksimiranja.
    Kad smo kod tog zadatka, autor se u samoj postavci bio malo zaneo, ali dobro…

    p.s.
    Da napomenemo da je ovaj set od 20 zadataka spremao tim stručnjaka godinu dana i da su u ključu za ocenjicivanje sa rešenjima zadataka NAPRAVILI 3 GREŠKE (9, 11, 20) koje su uočili juče oko 14h i poslali ispravke u škole gde je pregledano.

    • Jeste greška, jer je formulacija u rešenju nespretna. Valjda se mislilo samo na to da je bitna donja procena iracionalnog broja za koju ima dovoljno komocije, pa je učenik ni ne mora uraditi, nego može odoka odgovoriti. I jeste zadatak malo više težak ako nije viđen. Možda se htelo da 10 bude izvodnica. Ili bar da katete budu 8 i 6. Neki učenici su radili pogrešno zavedeni u skladu sa takvom idejom. Svejedno smo pregledali na osnovu onoga što znamo, nije bitan doslovan tekst uputstva. Matematika se i tako ne uči napamet, zato je i ne može bilo ko pregledati. Ipak onda ozbiljno pregledanje traži vremena koje se nema.

  2. Da, ali u tom zadatku kupa ima očigledno najveću površinu, jer je površina omotača veća od površine baze, koja se lako računa, pa je ukupna površina veća od 128 pi, što je veće od 100 pi koliko je bila površina lopte.

    • Potpuno se slažem. Čak je priča o aproksimacijama koju su ponudili u ključu i nepotrebna, ali dobro…
      Realno taj, kao ni drugi zadaci na testu nisu bili teški.
      Učenici su, poučeni prošlogodišnjim testom i najavom da će ovaj Završni ispit biti lakši od Probnog (koji su nedavno radili) očekivali da će to biti lakše, pa onda se sada mogu čuti komentari da im je bilo teško.
      I dalje mislim da je, sa nekim prosekom od oko 11 poena po učeniku, to dobar rezultat i da je test u najmanju ruku bio osrednje jačine, a nikako težak.

Оставите коментар

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s