Такмичења 2015

ШКОЛСКО ТАКМИЧЕЊЕ ОШ 2015. 31. 1. 2015.

ОПШТИНСКО ТАКМИЧЕЊЕ ОШ 2015. 28. 2. 2015.

241 comments on “Такмичења 2015

  1. Огромну већину коментара који су се односили на тражење задатака за текмичење које ће бити данас сам обрисао.

    Тражење задатак пре школског такмичења, које је заказано за данас, више од свега је чист безобразлук и ни у ком случају није нормалан след догађаја. Овај сајт за такве ствари сигурно није место.

    Трудите се да на такмичења излазите због тога што волите математику и волите такмичења, развијајући здрав такмичарски дух и поштовање других, а не покушавајући по сваку цену да нешто изврдате и решите на недозвољене начине.

    • „мама“ напишите име школа за које знате да су петак обавиле школско такмичење из математике. Урадите то због остале деце, родитеља, наставника, учитеља који су изгледа будале па поштују правила. Поздрав

      • „Snežana“,sve škole na Novom Beogradu su imali takmičenje u petak ,kao i još neke škole sa drugih opština.Ne vidim zašto se diže tolika drama ,ta deca što su radila u subotu su u prednosti u odnosu na decu koja su radila u petak.
        Prošle godine opštinsko takmičenje u Beogradu nije bilo istoga dana kao u Vojvodini I još nekim gradovima.Zadaci i rešenja su odmah uveče bili objavljeni.Zadaci koji su bili sledeći dan su se razlikovali po redosledu ,a kod nekih razreda su promenili brojeve u zadacima.
        Sada ja postavljam Vam Snežana pitanje zašto kao prosvetni radnik niste tada reagovali?
        Zašto je potrebno školsko takmičenje da se održava neradnog dana?
        Zar nije logično pošto je školsko i sva deca u svojoj školi rade zadatke da se održi radnog dana.
        Ja smatram da su škole koje su radile u petak postupile 100% ispravno.Problem je u tome što vi koji radite dan kasnije radite iste zadatke.

      • Хаха. Проблем је само што су неке школе радиле на радни дан, 30. 01. са задацима на којима пише „31. 01. 2015.“ Али то је беспредметно и коментарисати, јер је тако већ годинама…

      • Мама, реаговала сам и прошле године, као и сада што реагујем. Међутим, ове године ћу писати допис Министарству просвете, јер оно је послало датуме за такмичења и управо оно је прописало да је школско из математике 31. јануара. Не мислите ваљда да се ми „отимамо“ да радимо суботом? Не брините никада се нису плаћале дневнице посебне за рад викендом, па ни дан данас (макар не у просвети). Све се зна, и све је регулисано прописима. Школа која обавља школско такмичење по задацима ДМС је у обавези да поштује одређен датум, ни случајно пре ни касније. Школе које не желе да обаве школско такмичење тада ( а могу да не раде суботом), у ОБАВЕЗИ, значи у обавези су да саме састављају задатке, не могу користити задатке Друштва математичара Србије! Све је јасно. Е, сада пошто се и надаље „правимо блесави“… лепо ћемо да тражимо од Министарства да школе које су прекршиле ово правило буду дисквалификоване. То је начин да следеће године не сме више да се ово дешава. И крај.

      • Zašto da budu diskvalifikovane, šta su deca skrivila? Treba da postoji mehanizam da se nastavnike, odn. još bolje direktore, u tim školama udari po džepu, npr. -20% plate za ovo, pa da vidiš kako će sledeće godine da ide sve kao po loju.

  2. Greska u resenju 3. zadatka za VI razred.
    Tacno: AM=6.024cm, MK=3.956cm, KO=10.16cm, OB=9.98cm
    AB=AM+MK+KO+OB=30.12cm

    Netacno(u resenju): AM=6.024, MK=3.976cm, KO=10.14cm, OB=10cm
    AB=AM+MK+KO+OB=30.14cm

  3. Поштовани, радим у једној основној школи на Чукарици. Школско такмичење у мојој школи је било данас. Правила се знају, и потребно је стриктно их се придржавати. Школа која наручује задатке од Друштва математичара Србије, МОРАЈУ обавити школско такмичење оног датума када је Министарство прописало. Школе које не желе да раде суботом (не одговара им време) морају састављати друге задатке. Не може се радити како се ради и сви се праве блесави. Молим све за које знају које су школе у Београду обавиле школско такмичење у петак а користиле задатке од ДМС да напишу овде имена школа.

  4. У школи моје деце такмичење је било данас, али имам потребу да објасним онима који осуђују своје колеге које су организовале такмичење јуче. Наиме, немају сви ту срећу да буду запослени само у једној школи, већ раде у 2, па и 3 школе, како би имали пун фонд часова , тако да не могу да се мултипликују и буду дежурни и прегледају радове у исто време на 2 места. Наравно, у таквим сличајевима треба деци, која имају такмичење дан раније, дати другачије задатке из предвиђених области, што верујем да већина и ради. На крају крајева то је такмичење које треба да направи селекцију само на нивоу једне школе, а границе за пролаз на општинско углавном зависе од капацитета школе организатора и нису нешто високе, па не видим чему толике осуде и тешке речи. Ја једино не могу да схватим ни родитеље ни децу која излазе на такмичење, а траже задатке унапред. Који је онда смисао такмичења?

  5. Moje dete ide u osnovnu školu u Novom Beogradu i išlo je u petak na takmičenje imali su iste zadatke kao i svi ostali koji su danas išli na takmičenje. Isti slučaj je bio i prošle godine. Neću i ne želim da imenujem školu. Što se mene tiče neka rade zadatke kad ko hoće, ali nije fer da oba dana budu potpuo isti zadatci. A za to nisu krive škole već DCM i Ministarstvo što daju iste zadatke.

    • ВС, није криво Министарство, нити ДМС, школа се обавезује да, ако узима задатке од ДМС-а, МОРА; значи МОРА да ради датума када је прописало Министарство. А оно је прописало (одредило) ове године да је то 31. јануар. Крај

  6. ma svake god ista prica…kada su prosle godine mnoge skole radile test dan ranije, nego Beogradske skole NIJE VAM SMETALO…a sada drama!!!!! SKOLSKO TAKMICENJE JE VASARISTE A NA OPSTINSKOM SE VEC VIDI KO ZAISTA ZNA A KO JE UZ POMOC TZV. VESTIH NASTAVNIKA I UCITELJE PRIPREMAO TE VEC VIDJENE ZADATKE. Deco ucite radi VAS SAMIH A NE RADI ISKOMPLEKSIRANIH RODITELJA, NASTAVNIKA I UCITELJA….
    PRAVIM TAKMICARIMA SVE CESTITKE…ZNAJU ONI SAMI KO SU!!!!

  7. Na sajtu DMS stoji program takmičenja. http://www.dms.rs/DMS/data/takmicenja/matematika/osnovna/Program_OS.pdf
    Između ostalog, za četvrti razred numeracija je predviđena tek za Okružni nivo takmičenja. Na školskom takmičenju je bio zadatak iz numeracije. Koliko cifara je upotrebljeno za pisanje niza brojeva 123…2015. Nije u redu! U matematičarenju je oblast numeracije, koju namerno ostavljamo da se vežba kasnije da ne izbledi za dva meseca. Uostalom zašto pišu program takmičenja, ako ga se ne pridržavaju?
    Dalje, kada se od nekoga očekuje da nešto uradi, potrebno je dati jasna uputstva, pa bi za dane „četvrtaka i petaka“, mogli da iskoriste utorak i sredu, da mi na jugu ne pomešamo sa četvrtacima i petacima. 😦

  8. Poštovani profesore Veljko,
    pripremali smo se za školsko takmičenje rešavajući zadatke iz Matematičkog lista i raznih zbirki. Molimo Vas da objavite po nekoliko zadataka kao pripremu za opštinsko takmičenje za treći razred osnovne škole. Do sada smo koristili i zbirku profesora Andrića. Da li imate neku preporuku? Veliki pozdrav i zahvalnost od Lazara i njegove mame.

  9. Postovani profesore Veljko,kako je moguce da se i ove godine poklapaju datumi takmicenja iz prirodnih nauka (republicko matematika i okruzno biologija 26.4.) iako u pravilniku pise drugacije? Kako je moguce ispraviti takve stvari? puno pozdrava

  10. Lose sam uradio takmicenje, i bicu verovatno ispod granice, ali imam prvu nagradu na republickom prosle godine, pa me zanima da li ja prolazim dalje? (Idem u Matematicku Gimnaziju)

    • Član 5. pravilnika DMS o takmičenjima (http://www.dms.org.rs/data/Pravilnik%20DMS.pdf) kaže sledeće: „Učenik osnovne škole koji je u prethodnoj godini učestvovao na matematičkim ili informatičkim takmičenjima, u tekućoj godini stiče pravo učešća na odgovarajućem takmičenju koje je za jedan stupanj niže od najvišeg na kome je učenik učestvovao u prethodnoj godini, pod uslovom da je u tekućoj godini učestvovao na svim prethodnim takmičenjima.“ Tako da bi ovo trebalo da se odnosi upravo na tvoj slučaj, i da znači da imaš prolaz na gradsko. Naravno, za svaki slučaj ipak se konsultuj sa svojim nastavnikom.

      • Hvala Vam puno, prosao sam ceo pravilnik ali sam nekako preskocio 5. clan ocekivajuci da ce takvo pravilo biti kasnije. Hvala jos jednom.

  11. Kakvo je iskustvo, koliko takmičara sa opštine ide na okruzno , prvih 20,30, ili se na osnovu rezultata na okrugu podvuče crta sa brojem bodova. .recimo svi preko 70, pa kome koliko zapadne?

  12. Neki rezultati za Stari Grad:

    VI raz.: 100 („Drinka“), 90 („Alas“), 80×3 („Alas“, „Kralj Petar“, „Vuk“), itd. (ima dosta dece preko 50 poena)

    VII raz.: 96 („Drinka“), 63 („Alas“), 60 („Alas“), svi ostali manje od 50 poena

    VIII raz.: 80×2 („Kralj Petar“ i „Braća Baruh“), 65×2 („Kralj Petar“ i „Skadarlija“), 60×3 („Drinka“, „Drinka“ i „Vuk“), svi ostali manje od 50 poena

  13. Zavrsila sam ETF, imam dvoje dece, 4. i 5. razred. Da li neko ima komentar na 5. zadatak za 4. razred? Ako poredjate kartoncice na sto i sastavite dva cetvorocifrena broja da im razlika bude najveca, da li resenje moze da bude ono dato u kljucu? Razmislite dobro za koji uzrast dajete koji zadatak gospodo vi koji ih sastavljate!

    • Ne znam na šta konkretno mislite – meni se na prvi pogled čini da je rešenje dato u ključu korektno, ali sa druge strane se slažem da je zadatak teška budalaština. Generalno, moj utisak je da takmičenja za III i IV razred prosto nemaju poentu, premalo tu ima gradiva da bi se napravilo takmičenje koje bi proveravalo matematičko znanje, nego ovako uvek upadnu i neke bezvezne mozgalice koje testiraju desete stvari (praktično: da li je dete kapacitet da polaže za Mensu jednog dana)…

      • Jasno je da se kartoni okrecu. Medjutim nije jasno da li se kartoni mogu ponavljati. Preciznije da li jedan te isti karton mozes koristiti i u umanjeniku i u umanjiocu. Resenje Komisije nam otkriva da je to moguce, ali vam ja kazem da bih ja taj zadatak resavao tako da to ne moze. Ako karton iskoristim za umanjenik onda ga ne mogu stavljati u umanjilac. Tekst zadatka nije precizan.

    • Maje dete se takmicilo i ja sam zadatak resio isto kao i moje dete, a po komisiji pogresno. Dakle, potpuno je logicno da se u umanjeniku i u umanjiocu ne mogu koristiti isti kartoni. Ja sam resavao zadatak sa tim ogranicenjem. Po meni ovo je propust sastavljaca zadataka. U postavci zadatka ne pise da se kartoni ne mogu ponavljati ali ne pise ni da mogu. U ovakvim situacijama treba priznati oba resenja.

      • Profesore, deca nisu citala zadatak. U zadatku je naveden br 6006 , deca su iz toga trebalo da zakljuce da se kartoni okrecu.

  14. Peti zadatak ya cetvrti razred je bio zbunjujuci, kazete da se kartocici koriste samo jedanput a u primerima su koriscenji po vise puta.Takodje,da li je ono sestica ili devetka?

      • Pa onda je zadatak ne dovoljno objasnjen. Jeste, ali deca to mogu da shvate na razlicite nacine. Ovo je matematika, a ne mozgalica.

      • Potpuno se slazem, takve stvari treba napisati u tekstu zadatka,a cesto dete ne moze ni da pita dezurnog nastavnika jer oni „ne smeju“ nista da kazu. Ali opet po primerima je dete moglo da primeti te osobine zadatka.

      • Poenta je valjda da deca pokazu znanje iz matematike, a ne da se deca zbune i zajebu sa kartoncicima koji mogu da budu okrenuti i ovako i onako…druga stvar, nigde nije naglaseno da se kartoncici ne smeju koristiti vise puta,sto bi inace moralo biti… Zadatak je potpuna glupost,a onome ko ga je odobrio i verifikovao treba odati medalju za glupost.

    • Nisu, korisceni su samo po jednom, a „fora“ je upravo o tome da kartoni mogu da se okrecu, pa jedan karton moze biti i „6“ i „9“, a drugi moze biti i „90“ i „06“. Nebuloza, znam, koja nema veze sa matematikom, ali – sta je tu je…

      • Upravo tako, ali ima jos glupljih primera na „matematickim“ takmicenjima. Ove i prosle godine sam ucestvovao na Arhimedesovoj internet matematickoj olimpijadi(finalu) i obe godine je jedan od zadataka bio da poredjas slova da dobijes
        najduzu rec(kao u slagalici) koja cesto ima veze sa matematikom. Ako je to matematika,ja ne znam sta nije matematika. A najgore je to sto je to bio zadatak za 7. razred.

    • S obzirom da imam dosta iskustva sa DMS-om cisto sumljam. To bi znacilo ponovno pregledanje svih 4. razreda sto je zaista komplikovano za toliki broj opstina. Najbolje cemu mozete da se nadate je(po mom misljenju) dodatno smanjenje granice, zasta takodje sumnjam.

  15. I da da dodam jos da u 2 zadatku niste napisali da treba da se nadju sva resenja ! A i mislim a i proscitala sam negde da vam resenje prvog zadatka vam nije tacno!

  16. Поређењем резултата из београдских општина за које су у коментарима изнад наведени линкови, може се видети неуједначен критеријум при бодовању, на пример код 3. задатка за 6. разред. У већини општина је скоро па једини додељени број бодова максималних 20 (осим наравно 0). Претпостављам да се у већини општина (по мени оправдано) наставници који су прегледали задатак нису држали бодовања из кључа као пијан плота, тј. да је као комплетан одговор признавано образложење да е пута е ни за једну цифру не даје умножак броја 10. На жалост на Вождовцу је изгледа једино признаван непотребно компликован начин решавања из кључа.
    Сувише је произвољности које децу стављају у неравноправан положај.
    Пар организационих пропуста (мислим на фаличне поставке, решења и бодовање задатака) на једном оваквом такмичењу направе више штете делу даровите деце кроз демотивацију за даљи труд него било шта друго са чим се сусрећу током школовања.
    Ми ћемо деци наравно понављати да се не труде због такмичења већ знања, али тиме нећемо поништити њихов осећај неправде.

  17. Šta reći. .. Skoro svake godine se to desi u nekom razredu, ali ono što je bitno, je da svi rade iste zadatke u isto vreme..da li prolaze sa 90 ili 30 potpuno je nebitno.

  18. Moze li neko da objasni zasto pojedine opstine moraju da boduju zadatke po kljucu, a neke ne moraju?
    Npr, 1. zadatak 7.razred, u pojedinim opstinama se postovao kljuc, gde je moglo biti dodeljeno ILI 20 ILI 0 poena, a u pojedinim opstinama, imamo situacije da je dodeljivano 3, 5, 10, 12 i 18 poena, dakle bodovanje van granica datog kljuca?!
    Takodje, 4. zadatak 7.razred je apsolutno nejasno postavljen, zbog cega? Da li je cilj da deca rade matematiku ili da se pijacarski postavljenim zadacima odbiju od nje?
    Meni ovo lici na potpunu dezorganizaciju i javasluk u DMS-u. Hvala.

  19. Ja mislim da je red da se poništi takmičenje zbog neregularnosti – da se svi ujedinimo sa jednim pismom i da se daju novi zadaci. Znam da je to posao do guše, ali NISU SMELI da dozvole ovakav haos da nastane!

  20. Slažem se sa komentarom za V razred. Novi Beograd, deca su za jedno resenje dobijala samo po 5 bodova u 1. zadatku, sto takodje nije po kljucu. Samo mi nije jasno kako deca u petom razredu da im objasne resenja jednacine sa dve nepoznate!?

  21. Obrenovac 8. razed 86,60,60,40,Surcin 1.ima 43,Laxarevac 1 ima.65 poena 60,40.Barajevo,Sopot I Grocka + Novi Beograd ????Zna li neko sta su osmaci na tim opstinama uradili?

  22. Mislim da je ovo takmičenje, kao i zadaci koji su dati, jedna velika sramota i odraz haosa. Nisam analizirao sve razrede, ali za osmi razred mogu reći sledeće: U programu takmičenja, objavljenom na sajtu DMS-a, piše da su oblasti iz kojih će biti zadaci: krug, sličnost, tačka, prava, ravan, linearne jednačine i nejednačine, ako i prizma i jednačine sa apsolutnim vrednostima. Od svega navedenog, bila su 2 zadatka i to prizma i primena linearnih jednačina. Ne znam, kojoj oblasti pripada peti, ali neka bude i taj zadatak u skladu sa programom. Ali, treći zadatak je bio preterano težak za ovaj nivo takmičenja i nije ga rešio ni 1% učenika u Beogradu. Tu ne računam učenike Matematičke gimnazije, jer su oni „iznad svih“ po svemu. Evo recimo, neka neko odgovori gde je i kada održano „njihovo“ takmičenje? Na opštini Stari Grad u OŠ „Vuk Karadžić“ nije, tj na sajtu pomenute škole njihovih rezultata nema. Ili su oni sami za sebe organizovali takmičenje, sa njihovim dežurnim nastavnicima, sa njihovim „komisijama“ za pregledavanje. Jedna VELIKA BRUKA I SRAMOTA. Ne sumnjam ja da su oni bolji od ostalih, ali… Definitivno ovo takmičenje gubi svoj smisao i svrhu postijanja. GOSPODO IZ DMS-a, RAZMISLITE O SVEMU OVOME

    • Nikola apsolutno se slazem sa tobom.Totalni haos…nisu ispostovane oblasti iz kojih su birani zadaci,nacin bodovanja proizvoljan( ucenicima MG 5 bodova na 3. zadatku ostalima 0 koji su ga resavali preko cetverougla) a i satnica pocetka takmicenja diskutabilna…Mi koji volimo i radimo matematiku smo kaznjeni od onih koji bi trebali da nas motivisu na rad ,pogotovo sto nas ceka upis u srednje skole.

    • Učenici MG su radili u gimnaziji. Ne znam zašto tako, verovatno jer škola „Vuk Karadžić“ nije imala kapaciteta da i njih primi (ipak je to skoro 100 dece više). Mogu da potvrdim da je tačno da je značajnom broju osmaka među njima (uključujući i moje dete) potpuno neosnovano davano 5 poena na treći zadatak, mada su za presek uzimali pravougaonik (meni je misterija kako je toliko njih izgrešilo ovde, radili su na desetine ovakvih zadataka). Sa druge strane, velika većina njih ima direktan prolaz na gradsko i bez ovog takmičenja, tako da u krajnjem zbiru ovaj propust, ili generalno evenualno širokogrudo bodovanje na drugim zadacima (ne znam, i ne tvrdim da ga je bilo, moje dete je sve ostalo uradilo tačno), ne menja ništa.

      • Nema nikakve potrebe da ulazimo u polemiku, ali jednostavno nema ni jedno valjano opravdanje da se takmičenje za MG radi nezavisno od drugih učenika sa pripadajuće opštine. Koliko se ja razumem, može postojati samo jedna (jedinstvena) opštinska komisija koja će nadzirati, kontrolisati i ocenjivati radove učenika. Tih 29 učenika osmog razreda, koji imaju direktan plasman na okružno takmičenje (na osnovu prošlogodišnjeg plasmana na državno) nisu problem, JER DECA NE MOGU BITI PROBLEM, bez nas odraslih. Smisao mog prethodnog komentara i sve primedbe su upućene na račun organizatora. Najpre, u smislu nepridržavanja predvidjenih oblasti za takmičenje, a zatim u neadekvatnom bodovanju istog. A što se tiče problema sa prostorom, mogu vam reći da to jednostavno ne može biti opravdanje jer ako jedan Voždovac može organizovati takmičenje za 354 učenika, a na Starom Gradu je bilo oko 100 manje. No, to nije ni Vaš, a ni moj problem. Ja sam jednostavno ukazivao na evidentne propuste, koji se ponavljaju iz godine u godinu.

    • Управо сам се спремала да напишем обакав један коментар, али предухитрили сте ме и ја се слажем са сваком Вашом констатацијом. Ја заиста скидам капу деци из МГ, ценим њихов рад и дивим се њиховим успесима, али овакав систем такмичења ставља у неравноправан положај децу из обичних школа, међу којом такође има добрих математичара, али само могу да сањају о припремама какве имају у МГ. У регуларним школама рад са даровитом децом је скоро немогућ, пошто је настава прилагођена просеку, што је и нормално, а додатна се тешко одржава, јер наставници раде у више школа, а када би и могли, ту су грађанско и верска и још којекакве глупости које ремете све. Да не давим, нешто дефинитивно мора да се мења. Или да, као на физици, деца из МГ имају више границе за пролаз или нек се међусобно такмиче, пошто све јаче гимназије у Србијици имају напредне седмаке и осмаке у свом саставу или … О транспарентности такмичења у МГ да и не говорим, било би превише од мене.

  23. Mislim da je peti zadatak za cetvrti razred sasvim ok.Moje dete ga nije uradilo ali u primeru gde im pise 1429 i 6006 trebali su da zakljuce da kartoni mogu da se okrecu i sta vec.Pokazao je sirinu koju deca imaju ili ne.

    • To su fizicari korektno resili.Nije ista granica za prolaz na visi novo takmicenja za MG I ostale osnovne skole jer nije ni isti program a ni fond casova,matematika podeljena na geometriju i algebru fond duplo veci a granice nam iste.DMS odredio posteno granicu za fiziku za njih 77 a za ostale osmake 40.Posteno.DMS bi mogao da she ugleda na DFS.

      • Потпуно сте у праву. У истом смислу, хитно да се наложи руководству АБА лиге да бодове КК Црвена Звезда Телеком Дива ФПМ множи са коефицијентом 0,6, а бодове кошаркашке секције ЈСД Партизан са коефицијентом 1,1, јер је опште позната ствар да је КК Црвена Звезда Телеком Дива ФПМ државни пројекат са мултимилионским буџетом, док је кошаркашка секција ЈСД Партизан један обичан скуп посвећених дервиша, који живи и опстаје само од љубави.

    • Ana svojim komentarom bas kao i Nikola ukazali ste na probleme i nedostatke koje DMS godinama ne pokusava da resi.A komisije i nasi nastavnici matematike nemo cute,slezu ramenima i svaki put se iznenade tezinom zadataka.

  24. Osim fizicara koji sjajno organizuju takmicenja, resenje nudi i Drustvo jezicara koje ucenicima OOS Vladislav Ribnikar daje posebne testove i oni se takmice medju sobom, u specijalnoj kategoriji, jer imaju veci fond casova nedeljno. Razlicit broj casova nalaze dodatnu korekciju, svakako. Poredjenje sa kosarkom je neprimereno. Hvala uredniku ovog sajta na svemu!

    • Naprotiv – poređenje sa košarkom jeste primereno, u smislu da se vidi da argumenti mogu da se daju kako kome odgovara, a koji su opet u krajnjoj liniji potpuno proizvoljni. Košarkaški savez Srbije tako npr. ima vrlo razvijen sistem takmičenja u mlađim kategorijama, koji je organizovan prema starosnoj dobi: postoje lige U12 (za decu do 12 godina), U14 (za decu do 14 godina), itd.. U krugovima roditelja koji su u toj priči ćete naići na veliki broj ljudi frustiranih mnogo čime (čak: mnogo više ima tamo frustriranih roditelja nego ovde), kao npr. što se u klubovima odn. kasnije i reprezentaciji guraju deca koja ranije izrastu, što deca koja su u mlađim kategorijama velikih klubova imaju mnogo bolje uslove nego deca po ovim manjim klubovima itd. itd. Ipak, nikome tamo ne pada na pamet da organizuje takmičenje prema visini dece (pa da bude liga za decu do 150cm, do 170cm itsl.), ili prema broju treninga koje deca imaju nedeljno (pa da bude liga za decu sa 3 treninga nedeljno, onda za one sa 4 treninga nedeljno), itd. Ili pak da se, kao što je podsmešljivo hipotetisano u ovom postu gore, za plasman na finalne turnire traži veći broj bodova u ligi za uslovno „veće“ klubove, a manji broj bodova za „manje“ klubove. Tako i ovde: meni lično je smešno to što radi DFS (ko je taj ko može, i pre svega na osnovu kog kriterijuma, da odluči da deca iz MG treba da imaju tačno 92.5% više poena od druge dece da bi prošla dalje?), ali vama na volju da mislite da bi i DMS tako trebalo da radi.

      • Ne mogu biti isti kriterijumi za decu iz MG i ostalih skola. Zamislite smao cas u redovnoj skoli gde se vise od pola casa gubi sa desperadosima koji su trebali da ponavljaju jos 4 razred i cas u MG gde nije sramota znati. Nazalost nema dovoljno specijalizovanih odeljenja od 7 razreda kao sto su ona u MG pa veliki broj dece trpi gubeci vreme na casovima zbog svojih vrsnjaka i roditelja tih vrsnjaka koji blago receno zloupotrebljavaju pravo na skolovanje. Koji je to kriterijum za decu iz MG – koliko ja znam zadaci za fiziku se razlikuju za decu iz MG od onih za decu iz redovnih skola i mozda to nije lose resenje.

      • U VII/VIII razredu osnovne škole, zadaci za fiziku se ne razlikuju, nego je prag prolaznosti strožiji za decu iz MG u odnosu na decu iz ostalih škola. Ovo što ste vi pomenuli važi za srednje škole: takmičenja iz matematike su tamo potpuno odvojena za đake iz MG odn. ostalih specijalizovanih odeljenja istog tipa po Srbiji (to je takozvana „kategorija A“), i sve ostale (to je takozvana „kategorija B“).

    • I još da dodam u vezi ovoga da „fizičari sjajno organizuju takmičenje“: Ne znam da li pričate iz ličnog iskustva, ali moje iskustvo sa detetom koje se redovno takmiči i iz matematike i iz fizike je mnogo bolje sa takmičenjima iz matematike. Da se i sami uverite u to, biće dovoljno da na njihovom sajtu potražite rubriku „kutak za sporni trenutak“, pa ćete videti da su nebuloze sa postavkama zadataka (mnogo gore od npr. ovoga što se ove godine desilo sa ovim inkriminisanim zadatkom sa kartončićima za IV razred) praktično lajt-motiv tih takmičenja.

  25. Molim Vas da mi prokomentarisete cetvrti zadatak u sestom razredu. Naime ,moje dete je dobilo resenje 22,5 kao sto je i resenje jednacine po kljucu. Medjutim po kljucu ,odgovor glasi da to znaci da „Alisa ima najmanje 23 godine“Moje dete je ostavilo i u odgovoru da Alisa ima 22,5 godina. Na tom zadatku nije dobila ni jedan jedini bod,u pitanju je opstina Zvezdara.Zanima me da li ima slicnih iskustava u nekoj drugoj opstini, posto gotovo ne mogu da poverujem da nije dobila bodove ?

  26. I u Kraljevu je isto sa tim zadatkom sa 22,5 godina. Svi sporni zadaci su preuzeti sa takmicenja KENGUR i zato su tako nebulozni. Sve nekako, ali postaviti netacan kljuc za prvi zadatak za petake, to jevan svake pameti. Sto se tice fizicara jos su gori.

  27. Bitno je rešenje zadataka, a ne ključ. Naravno, rešenje mora da bude matematicki objašnjeno, a ne slučajan odabir brojeva pogadjanjem. Taj isti zadatak je bio i pre par godina na takmičenju, i nalazi se u svim ozbiljnijim zbirkama zadataka.

  28. A DECA KAKO DA SE SPREMAJU DA CEKAJU DA SE VI DOGOVORITE,A SVI SU DRUGI DALI GRANICE ,SEM NARAVNO BEOGRADA!!! DA LI JE TO UREDU??? VALJDA JE NORMALNO DA SE TO NA VREME URADI ???DA DECA IMAJU DOVOLJNO VREMENA DA SE PRIPREME MISLIM DA TO ZASLUZUJU!!!!!!!!!

  29. Peti zadatak IV razred pocinje recenicom …zapisani brojevi kako na slici. Obrtanjem kartona sa brojem 90 dobija se 06. 06 nije broj I time se dokazuje da njihovo resenje zadatka nije tacno. Jer da moze ovako , onda je najmanji broj 06 0 1 .

    • Pa opet nisi u pravu, manji broj bi bio 0106, što svakako nije četvorocifren broj. JEDINA primedba koja se ovde može uložiti je upotreba istih kartona za umanjenik i umanjilac, jer to nije naglašeno u tekstu zadatka. A zadaci moraju biti jasni, precizni, nedvosmisleni…

      • Vratimo se na pocetak zadatka, gde pise “ Na karticama su zapisani brojevi“, ako tako pise , onda se sugerise da je 06 broj. Poenta mog posta nije da dokazujem da je 0601 cetvorocifreni broj , nego da 06 nije broj po definiciji. kartica sa 90, jeste broj ali 06 nije, i ne moze da udje u kombinaciju za cetvorocifreni broj.

    • Za Beograd granice će se znati tek u utorak uveče, nakon sastanka Podružnice. I one će, naravno, zavisiti od kapaciteta škole domaćina, OŠ D. Lukić. Ne mislim da je to pravedno: koliko dece škola može da primi, toliko će biti takmičara. Ali, tako je. Jedne godine je 85 bila granica za četvrtake. Mnogo za tako malu decu punu elana. U Beogradu otprilike bude 120-150 takmičara na gradskom po razredu.

  30. Ja mislim da je potrebna veeeelika revizija postojećih ,,pravila“.
    Bodovna lista prolaznosti bi morala da bude za sve ista :
    100-90 I mesto
    90-80 II mesto
    80-70 III mesto
    prolaz svi preko 80 bodova

    ovo je samo grubi prikaz i primer jednostavnosti… ne treba da se sa različitih opština različito boduju i različitu prolaznost da imaju deca, nego svi isto!
    Ne treba da zavisimo od organizatorskih mogućnosti – nego od rada i uspeha dece, jer oni se takmiče!!!

    • Slazem se da je potrebna revizija i da trebalo da se utvrde pravila.Ne treba tu mnogo pameti samo dobra volja i dobra namera
      Statistika je dobra za to-unapred se kaze na sledeci nivo ide 40% najboljih ucesnika.I onda nema granica,dilema i suvisnih pitanja.Broj ucesnika zavisi od kapaciteta skole je besmisao jer nije svaka generacija jednako dobra.Moja generacija 2000.je jako dobra i najbrojnija na takmicenjima odkad smo poceli da se takmicimo tj od treceg razreda ako poredimo razlicite generacije u istim razredima.Prosle godine nije bio ni priblizan broj osmaka ovogodisnjem koji su ucestvovali na opstinskom u BG.Ove godine oko 550 pa zar treba da prodje samo 100(zbog kapaciteta skole domacina).Koji je to % prolaznosti?????Ako ne moze da se izvede u 1 a ono moze u 2 skole.ako se ima dobra namera I ako ovoj zemlji trebaju pametna I vredna deca.

  31. Sad je izaslo na matematicar.com

    • Границе за учећше на градском такмичењу су:
    o 4. разред 70 поена и више,
    o 5. разред 60 поена и више,
    o 6. разред 60 поена и више,
    o 7. разред 40 поена и више и
    o 8. разред 60 поена и више.

    • То није тачноп барем не код нас у Сомбору ја сам шести разред и прошла сам на окружно са 51 бодом.А на окружном (градском) сам имала 45 бод.
      Границе за учећше на окружном (градском) такмичењу су:
      o 4. разред 50 поена и више,
      o 5. разред 50 поена и више,
      o 6. разред 50 поена и више,
      o 7. разред 50 поена и више.
      o 8. разред 40 поена и више.

  32. Овде је на делу класична дискриминација деце.
    Не може разлог за различити праг пролазности да буде то што школа домаћин у Београду нема довољно капацитета – организујте се у две школе.
    Не може разлог за различити праг пролазности да буде ни то што су деца ван Београда урадила слабије – нек не иду на такмичење, ако нису добро урадили – и то нешто треба да нам каже.
    Ако су деца радила ИСТЕ задатке, под ИСТИМ условима и учествоваће на ИСТОМ републичком такмичењу, онда и праг пролазности треба да буде ИСТИ. То је нешто што мора да, као одлуку донесе Друштво математичара Србије.
    Срамота је за једно математичко друштво да дозволи себи овакве пропусте.
    Да сумирам:
    – Задаци су били непрецизни;
    – Кључ је био нетачан и непрецизан;
    – Деца су дискриминисана.

  33. Raski okrug- nek idu deca koja zele na takmicenje (sami nek odrede prag prolaznosti) a DMS-u uputiti dopis kojim ga obavestavaju da zbog njihove neazurnosti i nezainteresovanosti sva deca koja su se dve nedelje spremala ne smeju biti kaznjena… Deca su imala dva sata za rad i ni minut vise. Drzala su se pravila. A vi ostali – koja su vasa pravila i koja su vasa ovlascenja da se ponasate ovako!

Оставите коментар

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s